Bf juli 2015
ohhello skrev 2015-08-03 13:22:01 följande:
Fick en amningsnapp nu av en barnmorska som tydligen var expert på det här med amning. Hon har hjälpt mig mycket med olika tekniker men hon såg ju att min flicka inte VILL gapa tillräckligt mycket för att det ska bli perfekt, och hon ville inte att jag skulle få sår och mer ont än det behövdes då hon hämtade en som sista utväg och nu går det utmärkt! För stunden iallafall! Åh vad glad jag är.
Du har säkert fått det här tipset redan, men när lillan suger tag kan du hjälpa till att så att säga öppna upp munnen lite extra genom att trycka lätt på hennes haka. Om hon liksom ligger med hela kroppen mot dig och så "lockar" du med bröstvårtan genom att nudda den mot hennes läppar ett par gånger, sista gången tar du och trycker lätt på hennes haka så hon gapar bättre... Du kanske redan fått detta tips av bm, men tänkte dela med mig för det hjälpte mig :) amningsnapp var ett måste för mig med första barnet, ligger en nerpackad i bb-väskan nu inför nr 3 även om den inte behövdes med tvåan. Sån bra hjälp om man får ont ju!! Hoppas ni får till det och att det känns bättre snart, det är en enorm omställning och helt ok att inte tycka att det är lajbans och rosa moln hela tiden! Kram