Bf juli 2015
ohhello skrev 2015-08-05 22:42:50 följande:
Jo jag vet och det går utmärkt med amningsnappen, mina bröst mår bra med den och hon verkar vara nöjd och får mjölk. Men när flera barnmorskor kom in och frågade "Jahaaaa, varför har du den? Är det för att dina bröstvårtor är såriga?" & "Du vet sen att det där bara är en tillfällig lösning och du måste få det att fungera utan!". Då blir man ju lite stressad och får ångest, för jag får verkligen inte greppet riktigt på grej utan. Ska dock verkligen försöka, men så länge hon får i sig det hon ska hoppas jag att det inte är någon fara. Är med i gruppen 'Amningshjälpens slutna grupp' på facebook också för att få råd. :) Och sen är min sambo väldigt stöttande i det här så det ska nog gå bra. Fick ångest för att jag kände mig så egocentrisk när jag skrev långt inlägg här om min ångest också. Suck. Tur att ni inte tar illa upp. <3 Nu ska vi sova, Lillan har just släppt bröstet och ligger nu och kramar om det i sömnen. :) Så himla söt! Hoppas ni som väntar på era små också snart får se dem! Hade ju mycket väl kunna varit en av er nu om jag inte blivit igångsatt. :)Jag har använt amningsnapp i uppåt 4 månader och det har bvc inte brytt sig om, så jag förstår inte varför de gör det på bb. Visst det sägs att det inte är lika bra, men att barnet går upp i vikt och att mamman får minskad ångest är mycket värt. Hellre det än en stressad mamma där mjölkproduktionen blir lidande med ännu mer stress som följd. Med första barnet erbjöd bb amningsnapp, då hon inte fick något bra tag, troligen p g a kort tungband. Med andra barnet körde jag också på amningsnapp i början, då det ändå kan göra ganska ont att amma tills man är van.
Lycka till önskar blivande oktobermamma!