Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Bf juli 2015

MiaIa90 skrev 2015-07-22 19:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
    Först föderska och de tog 10tim.

Grattis!
  • ohhello
    Liten till skrev 2015-07-22 21:31:29 följande:
    Åh vad bra att du åkte!! Det känns väl skönt nu? Vad roligt med en liten tjej smile1.gif då är det inte långt kvar för dig nu då med andra ord smile1.gif
    Jo, väldigt skönt. Men LITE otäckt med bebis på närmare 4kg! Väldigt trevligt att veta att man inte behöver gå mycket över BF heller. Nästa vecka är jag mamma! Jisses!
  • ohhello
    Liten till skrev 2015-07-23 00:26:13 följande:
    Min första vägde 4240, och Maja nu vägde 4110g. Det var ingen fara alls, Maja har stl 50 på kläder och en del är lite stort ändå. Det låter mycket men är helt normalt runt 4kg! Och dom kommer ut, jag fick ett enda stygn denna gång, förra gången fick jag 3. Så ta det lugnt och tänk inte på vikten!
    Åh vad skönt att höra! :) Tycker det låter så väldigt stort! Dock sa doktorn att huvudet inte var så stort och det är väl det som är värst att trycka ut, resten kommer av sig självt så jag är inte helt orolig. :)

Nu ligger jag och lyssnar på alla världens podcasts om förlossningar och andningsmetoder för att få tips. Haha! Det enda jag vet är att man ska andas, inte hålla emot smärtan och inte trycka i onödan... låter lättare sagt än gjort! Men min mamma som fött fyra barn kommer vara med mig så det här kommer nog gå galant!

Nå nu ska jag iallafall tillbaka till sjukhuset, de ringde och ville ha in mig på ctg igen. :)
  • ohhello

Ctg såg bra ut idag, igår var bebis väldigt stressad med höga hjärtljud de 45min jag var på ctg och därför ville de kolla igen idag. :)
    Fått en tid till igångsättning på BF, ska till barnmorskan på måndag och diskutera.
    Hoppas ju dock att hon ville komma ut i helgen, för igångsättning låter inte så himla kul?

• ohhello

Idag har jag verkligen storstädat här hemma (ja, igen!), sambon var på jobb så jag har dragit ut både soffan och sängar för att dammsuga bakom (får ej göra sånt när han ser på pga "för tungt" haha!). Tvättat alla filtar och soffkuddar och pysslat med alla blommor.
    Kan ju säga nu att det inte var min bästa idé för nu ligger jag på soffan med en jäkla smärta i höften och sammandragningar, en bebis som är livligare än livligast och solen i ögonen. Men hemmet är rent iallafall!

Imorgon tänkte jag bege mig ut i skogen & plocka lite svamp & blåbär. Gäller att fixa sånt nu före bebis tittar ut. Om hon inte gör det inatt då förståss! :D

• ohhello

Har nu varit och klättrat i skog & berg, hittat lite kantareller och blåbär, åkt på skumpiga vägar och fasiken inga känningar av något. Lite kissnödig bara pga en liten bebis som skumpat på urinblåsan. Blir nog ingen bebis här nu i helgen! Nu ska jag vila lite, är helt slut! Tur att det är sambons tur att laga middag. :)

• ohhello
    Faer skrev 2015-07-25 22:12:45 följande:
    Du ska aldrig säga aldrig! Jag kände ingenting innan och vips kl 05:00 på morgonen då jag skulle gå ner och pinka så gick vattnet! 7h senare låg hon i famnen :)
    Haha! Ja, jag skulle hemskt gärna få igång förlossningen innan tisdagen så jag slapp igångsättning, men kommer hon inte så kommer hon inte. :)
    Hon var väldigt livlig i magen sen när jag låg och vilade, men nu är det helt stilla där inne - en fot här och där tillochfrån men annars inget. Inte ens en enda sammandragning. Nåväl, är ju bara lördagkväll ännu.
    Hoppas ni alla andra har en trevlig kväll!
  • ohhello
    Liten till skrev 2015-07-25 23:42:32 följande:
    Färdknäppen kanske? Det var det vi gjorde, och 3-4 h senare gick vattnet smile1.gif med sonen kom första värken också 4-5h efter sex. Så jag tror på det :/kr
    Hah! Tänk om jag bara kunde få min sambo att gå med på detta! Han är dock nöjd med att veta att jag blir igångsatt på tisdag så han kan planera sitt arbete. :D
  • ohhello

Ja, jag tog nog och sa lite fräckt att "mm, du kan ju komma och sätta igång mig" nu ikväll, men han svarade att det där fick nog vänta några månader till. Alltså! Inget sex på flera månader! Har inte haft sen i mars, det är ju helt galet! Nä fy fasiken. Fast kanske man inte är så sugen sen efter förlossningen...?

Svar på tråden Bf juli 2015