Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Hoppas ni har det bra i värmen trots allt! Avis på er som har pool. Skulle behövas!

Sambons mormor gick bort i söndagskväll, så hela dagen har jag hjälpt svärmor med att rensa ur mormorns lägenhet. Vill ju hjälpa till när man ändå vara går hemma, men det har nu till kvällskvisten resulterat i grymma svullnader på fötter och ben samt en foglossning från helskotta. Inte blivit så mycket vatten heller.. Får skylla mig själv men man vill ju hjälpa till.

Nu monterar sambon ihop ac iaf! Alltid något!

• Mecros
    Liten till skrev 2015-07-02 05:22:24 följande:

Jaha, då är klockan bara strax efter 5 och jag är klar vaken. Helt värdelöst! Jag avskyr att vakna så här tidigt, jag blir så trött sen under dagen och helt grinfärdig, och sover jag på dagen så brukar jag bara bli frusen och få huvudvärk. BM besök idag, ska gå till någon ny för min ordinarie har semester. Hoppas hon är lika bra. Kan man be henne kolla om man har börjat öppna sig nåt eller om tappen börjat mjukna i allafall? Eller är det dumt?

Samma här, legat vaken sen 04. Jätte pigg. Kommer vara tjurig idag förmodligen.. Tur att man inte har nå inbokat.

Hoppas bm är bra som du ska träffa. Vet inte heller om man ska fråga. Ska dit på måndag så jag har tänkt att fråga men får väl se vad jag känner när jag är där. Vad säger man liksom? :)
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-02 06:18:06 följande:
    Ja det är så jag också funderar smile1.gif hej nya bm, kan du kika lite mellan mina ben? smile2.gif

Nä hoppas jag vågar fråga nåt sånt i allafall. Man kanske kan be henne kolla om tappen är mjuk eller redo eller nåt? Fast jag har lite fördommar nu, men hon jag ska till heter Birgitta så jag tänker mig en äldre tant. Och då känns det på nåt sätt ännu mer pinsamt att fråga. Aja får se hur det går smile1.gif

Hoppas du ändå får en bra dag idag! Eller att du redan somnat om smile1.gif
    Haha men eller hur :p får se om man vågar, man kanske halkar in på ämnet!

Ja, förstår dina tankar på en Birgitta. Men det går nog bra ska du se.

Nej inge sömn, klev upp med sambon och gjorde frukost till oss. Får sova under dagen :)
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-07-02 19:47:27 följande:

Inte heller nervös ännu. Man fattar ju inte riktigt vad som ska hända mer än att den ska ut på nått vänster. Skrattande Så känns onödigt att stressa upp sig för nånting man inte kan påverka dess mer, är väl bara att försöka hänga på så gott det går. Och förhoppningsvis finns det bra personal som man känner sig trygg med som har koll på läget.

Hur har ni tänkt med smärtlindring osv?? 

Inte heller nervös. Vill bara att det ska börja göra ont så det händer nå någongång..

Ang smärtlindring har jag tänkt klara mig på lustgas, TENS, bad, massage så länge jag orkar. Men är öppen för Eda och allt möjligt om barnmorskorna nu tycker att jag behöver det. Men ingenting som jag har bestämt mi för nu innan.
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-07-03 17:01:14 följande:

Det verkar som det flesta tänker ungefär likadant på smärtlindring. Jag ska också se hur långt jag tar mig med tens, massage, bad och lustgas. Men känns det övermäktigt så vill jag kunna få eda. Sen vill jag även att dom säger till när sista chansen att få det är så att det inte blir att det glöms bort även om det för stunden skulle kännas hanterbart.

Har eran mage sjunkit? Jag tycker min står rätt högt ännu.. Behöver den sjunka innan fl? Eller kan den vara högt även innan det sätter igång..
    Någon som har några erfarenheter? Känns som att detta kan gå över tiden, jag har inte alls så mkt tryck neråt som vissa av er verkar ha. En del förvärkar har jag men inte mycket och väldigt "snälla".

Tänk om man visste ett exakt datum när den lille vill komma ut, skulle underlätta mkt för ett kontrollfreak som mig ;)

Ja då tänker vi precis likadant om smärtlindring. Ska bli kul och se hur det slutar :)

Min mage har sjunkit dem senaste två dagarna. Men magen behöver inte sjunka förrän det är dags. Som med allt annat inom graviditet är det helt olika.

Jag tror att slemproppen börjat lossna lite nu, hade en ljusgrön klutt i trosorna, såg ut som en del av en manet typ, haha ursäkta äckelvarning! Tror ni att det kan ha varit Slemmis?
  • Mecros

Fått gå på toa och göra nr 2 hela kvällen. Hela 3 ggr har jag sprungit in på toa för att inte få nå i byxorna. Är det tömning på g? Har haft mensvärk under hela dagen men inte så starkt. Vet inte vad jag ska tro, vågar inte hoppas på för mycket.

• Mecros
    Agentkia skrev 2015-07-03 23:35:25 följande:
    Det låter onekligen så. Lycka till om och när det drar igång.
    Trodde verkligen det var på g i natt. Vi gick och la oss kl 23 och hade förvärkar regelbundet till 01.30, den första timmen gjorde det ont men sen klingade det av ju längre in på natten jag kom.. Blir galen på detta ovetande, hoppas dessa förvärkar har gjort någon nytta iaf. Hur går det för er?
  • Mecros
    Trassla skrev 2015-07-04 05:20:28 följande:

Nu börjar äntligen denna extrema graviditet se sitt slut. Jag har råkat ut för i stort sett allt man kan råka ut för. Vart sjukskriven hela graviditeten. Hunnit in o jobba några pass mellan alla hämskheter.
    Började med extremt illamående- sjukskriven
    När det gick över kom första blödningen.
    Fullständig placenta previa- sjukskriven
    Läkaren trodde aldrig den skulle flytta på sig. Men det gjorde den- lycka
    Samma vecka insjuknar en familjemedlem i cancer. Sitter vak 5 dygn. Sedan var hon borta. 6 dagar senare dör nästa familjemedlem.
    Nu kom foglossningen.
    Foglossningen blir snabbt illa.- sjukskriven Får TENS. Får brännblåsor av den.
    Kryckor och sedan rullstol.
    Nu kunde det väl inte bli värre!!!???
    V 35 får jag smärtlindring citodon.
    Vad ingen visste var att jag nu också hade gallsten!!!
    Vaknar i panik på natten efter andra tabletten. Ambulans till sjukhus.
    Konstaterar 20 stenar och pankreatit!!
    Ny ambulanstransport till annat sjukhus.
    Blir utskriven 4 dagar senare.
    Kan inte äta eller dricka. Sambon tvingar mig till sjukhuset 3 dagar efter vi kom hem.
    Fortfarande sviter av gallan och extremt uttorkad.
    Skickad till nästa sjukhus.
    Får genomgå kontraströntgen- svimmar av kontrasten.
    Hittar att 3 cm av tunntarmen har någon påverkan - ingen åtgärd
    Är nu på sjukhuset på hemmaplan.
    Blivit äntligen lovad en igångsättning 37+0
    Men får inte ta någon smärtlindring starkare än alvedon tills dess.
    6 dagar kvar!!!!!
    Nu kämpar jag för att kunna äta och få komma hem till min familj några dagar innan igångsättningen.
    JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!
    Psyket brast för många veckor sedan.
    Nu har jag 6 dagar på mig att inse att det kommer en bebis och inte ett monster som plågat mig i 8 månader.
    Behöver jag säga att nu blir det inte fler barn.

Men Gud! Vilken hemsk graviditet. Beklagar sorgen.

Vad bra att du blir igångsatt! Håll ut!
  • Mecros
    Agentkia skrev 2015-07-04 08:50:23 följande:
    Man brukar väl säga att dom alltid gör nytta men att man inte vet hur lång tid det tar. Vore ju bra om du fick sova bra på nätterna så du är stark och utvilad till förlossningen. Bara försöka slappna av och vänts in det. Dom kommer när dom är redo dom små liven.
    Jaha okej. Ja jag känner mig avslappnad på nätterna när förvärkarna kommer. Men i morse ville jag bara gråta av trötthet. Knappt 2h sömn. Men sovit nu på morgonen/förmiddagen istället så man kan va lite levande.
  • Mecros
    Moritzia skrev 2015-07-04 11:01:52 följande:

Förlossning på gång här! Började med en liten blödning kl 1 inatt, sedan har jag haft oregelbundna värkar hela natten plus blodiga flytningar. Nu kommer de med ca 6 min mellanrum och är definitivt starkare. Ringde in till förlossningen för att få lite råd, hon jag pratade med tyckte jag skulle ta två alvedon och försöka sova.. Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Börjar lite smått fundera på vad jag har gett mig in på, haha :)

Åh vad härligt! Lycka till! Hoppas allt går bra!
Svar på tråden Bf juli 2015