Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bf juli 2015

Jag är trött och lite sliten.

På måndag är jag ledig. Ska på sjukgymnastik och vattengympa.

Just nu är det för mycket på jobbet. Jag är nervös att jag stressar för mycket och att det påverkar bebisen negativt.

• Stokke
    Liten till skrev 2015-05-15 13:23:59 följande:

Nu har jag hämtar ut babybox nr 4 & 5 smile1.gif

Blev så lycklig i morse också då jag gick ut på babylands hemsida och såg att de hade 15% på allt just nu. Så nu är vagnen på väg hem! Brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6200kr! Och då ingår frakt smile1.gif

Precis vad jag väntat på, blev i allafall ca 1100billigare nu, och det är ju inte helt fel smile1.gif

Vad bra!

Tack för infon :)
  • Stokke
    Liten till skrev 2015-05-15 16:01:48 följande:
    Självklart smile1.gif tänkte att fler kanske letar vagn i dessa tider smile1.gif eller alla kanske redan är färdiga med det mesta?

Hur går det för allihopa med förberedelser och allt?
    Vi har köpt vagn hos babyproffsen.

Köpte en säng hos babyland förra veckan (då fick vi 10%) rabatt.

Vi är långt ifrån klara. Är en massa små saker som ska köpas. Kommer lägga en beställning på babyland nu i helgen :)
  • Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-05-15 18:40:24 följande:

Vi är i princip klara med inköpen men långt ifrån färdiga med allt fix :) vi har typ lagt allt i en hög i vardagsrummets så börjar snart bli dags att få allt på sin plats. Väntar på att vagnen ska komma så man kan få piffa till den hihi :) ska bli mysigt att boa på riktigt snart. Bara 8 veckor kvar till bf!

Hej!

Går in i vecka 34 på söndag.

Läser en blogg, där bloggerskans syster var beräknad till 26/6 och fick barn 12/5!

Lite lätt panik känsla. Vi har just tömt huset på möbler för att släppa in en målarfirma på måndag, som ska måla om tak och väggar i näst intill alla rum. Oj oj vad har vi dragit igång för projekt?! Så här sent i graviditeten ;)

Har massor av fix att fixa innan bebisen kommer.
  • Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-05-15 22:46:39 följande:

Jag går in i vecka 32 på måndag :)

Hihi ja att du orkar! Även om man inte gör själva måleriet själv så blir man trött och påfrestad att ha målare som springer hemma. Vi har byggarbetare utanför oss som renoverar fasaden, bara det är jobbigt då jag inte kan ha dörren öppen och röra mig som jag vill in och ut, hade velat fixa med massor av saker ute innan man blir för tung som te.x putsa fönster, sätta upp vår bubbelpool och ja små fixa ute så det känns fint, men inget av det gå nu när det är byggställningar överallt och byggarbetare som har sönder hela rabatterna :,( jag som bara vill få det fint! Känns som att mycket handlar om det nu när man är hemm, att få fixa och göra fint fram tills bebis kommer. Har inte direkt orken heller :(

Precis, visst vill man ha det fint omkring sig.

Som tur är kommer ett gäng med familj och vänner och hjälper till idag.

Jag har fixat så det blir korvgrillning till lunch och bakat en rabarberpaj till kaffet.

Det som känns jobbigast nu, är att allt ska in om en vecka igen ;)

Dock ska vi köpa en del nya möbler så jag säljer och skänker bort en del.

Tänkte boka en försterputtsare nu när alla fönster ändå är tomma. Samt en städfirma som får städa bort allt damm efter målarna ;)

Ha en fin dag!
  • Stokke
    Moritzia skrev 2015-05-16 18:11:49 följande:

Hej, tänkte hoppa in här då jag har BF 6/7, första barnet :)

Går hemma med foglossning de luxe sen några månader tillbaka och försöker fixa i ordning det sista. Tycker dock att tiden går sakta! Nån mer som tycker det är segt just nu?

Välkommen ! Jag har BF 4/7.

Vet ni vad ni väntar?

Jag tycker tiden går fort, oj oj vecka 34 i morgon. Finns inte en chans att jag kommer hinna sitta ner och slappna av innan bebisen kommer. Detta är helt och hållet självförvållat ;) jag skyller inte på någon annan.
  • Stokke
    Moritzia skrev 2015-05-16 20:55:21 följande:
    Tack!

Barnmorskan som gjorde ultraljudet trodde att hon såg en pojke, men ville inte lova något till 100 %. Så nej vi vet inte säkert vad vi väntar. Vet ni? :)

Jag går in i vecka 34 på onsdag, men tycker tiden går sååå segt just nu! Mest eftersom jag inte kan göra så mycket som jag vill här hemma på grund av foglossningen. Det får bli lite småfixande då och då..
    Vi vet att det är en kille vi väntar.

Det är vårt första barn så allt känns spännande :)

Stackars dig som har foglossning, jag har klarat mig ifrån det. Peppar peppar.

Jag går på vattengympa för gravida och det är helt underbart.
  • Stokke

Oj vad ni har skrivit mycket :) vad kul!

V34 här. Vet ni när man kan börja plocka föräldradagar? Jag har BF 4/7, ska jag räkna med att jobba till 12/6 eller 18/6?

12/6 är v 38 och 18/6 är v39.

Idag är jag i vecka 33+3. Hur ska jag tänka för att få fram 2 veckor innan BF? 12/6 eller 18/6?

Kan jag jobba länge om jag vill? Om företaget godkänner det?

Tack på förhand!

• Stokke
    Liten till skrev 2015-05-20 21:08:26 följande:
    Jag tror man får börja plocka föräldradagar redan 2 mån innan bf. Alltså 60 dagar innan. Så var det när jag väntade sonen i allafall. Fast så mycket vill man kanske inte ta smile1.gif Om man inte är tvungen såklart.
    Jaha kan jag.

Kan jag även vänta och börja plocka fp efter BF?
  • Stokke
    Mecros skrev 2015-05-21 07:03:59 följande:
    Det är 60 dagar innan bf och ja du kan vänta med att ta ut fp efter bf också. Första året behöver du inte ta ut en enda dag om du inte vill. Min första vecka efter bf är semester sen börjar jag plocka dagar :)
    Tack snälla!
  • Stokke

Är det någon som har värk under/ mellan brösten. Alltså högt upp i magen?

Är otroligt rädd för att moderkakan ska lossna.

• Stokke

Trycker jag med fingrarna gör det inte ont, men det svider eller det är svårt att förklara.

Precis under bh:n

Halsbränna har jag haft massor.

• Stokke

Vilken tur i oturen att vi är flera som har samma symtom.

Då känner jag mig lite lugnare.,

• Stokke

Å Gud, jag har inte ens tvättar bebiskläderna ännu. På söndag är det v36!

Har inte ens tänkt tanken att lillkillen kan komma i morgon. Smått panik slagen !

• Stokke

Maken fick ett ryck igår kväll och monterade sängen. Vi har köpt en stokke mini sleepi.

Den är så fin tycker jag.

Igår var fönsterputsaren här :) känns toppen.

Jag har även en plan på att boka en städfirma som storstädar hemma. Jag ska känna efter vad jag orkar med. Har fått en fix idé, att köksskåpen måste städas.

Vi är klara med målningen av tak och väggar.

Idag ska alla möbler bäras tillbaka, hall, vardagsrum, matrum, kök, barnrum och groventre. Det är en hel del som ska tillbaka.

Ska bli skönt när det är klart.

I helgen ska jag tvätta de bebiskläder jag har köpt.

Detta kommer bli bra, intalar jag mig själv.

Önskar alla en fin dag :)

Svar på tråden Bf juli 2015