Inlägg från: lillefröe |Visa alla inlägg
  • lillefröe

Bf juli 2015

verkar vara många som får göra VUL. Jag undrar bara hur ni får göra det? Jag är också skitnojig, men inte får jag göra vul ändå :(. De anser att det är onödigt med extra strålning om man inte blöder. 

Känns olidligt att vänta tills i mars någon gång för att få veta att någonting lever där inne. 

• lillefröe
    lucylight skrev 2014-11-21 23:10:40 följande:

Ser att några är oroliga över "mensvärken".. Jag är precis likadan, håller på & få psykbryt känns det som, oron äter mig innifrån & ut över missfall.. MEN, värken har jag haft i över en vecka i alla fall och testerna har gått från svaga, som de är i början till att inte kunna bli starkare. Så jag hoppas & tror ändå att det är vanligt att känna den värken, eller i alla fall inte ovanligt :)

För övrigt tog jag nog mitt sista test idag :D Har tagit stickor under veckan, men digitalt i fredags när jag plussade, då 2-3 veckor, och idag stod det 3 +.. 

Har fått tid för vul 12/12 och inskrivning 4/12.. 

Något mer än jag som tjuvkikar på bebisprylar? 
    Om vi ser ett tickande hjärta den 12e ska jag köpa något till lilla pingvinen Solig

Jo jag har haft jättemycket "mensvärk" och ilningar och ibland får jag bara stanna och andas. Men inte så mycket i just magen, utan mer i ljumskar, livmodertappen och slidan och hela underlivet. Men nu har jag haft så till och från i två veckor så jag slutat oroa mig. Även om man just när det händer inte kan låta bli att bli rädd, men kan lugna mig själv ganska snabbt iallafall

• lillefröe

Goddag alla preggosar  

Idag går jag in i v.7! Tar en dag i taget just nu. Igår var jag väldigt hormon-fullproppad och grät en stor skvätt på kvällen :-P idag känns det bättre. 

Idag blir det full rulle här med folk och jag hoppas bara ingen ska se min lilla kula riktigt än.. 

Ha en fin dag! 

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-23 08:59:47 följande:

Vad är det för skillnad mellan vul och tidigt ul?

Jag har som sagt tidigt ul den 29/12 dagen efter går jag in i v14.

vul står för vaginalt ultraljud och tidigt ul görs utanpå magen. 

De som gör vul är oftast inte jättelångt gången så det är det enda sättet man kan se lillärtan på :) Men i v.14 går det att se genom ul på magen. 

• lillefröe
    Feather skrev 2014-11-24 00:15:16 följande:

Var på vul den 18 nov i 7+0, en liten böna fanns där.. Dock började jag blöda tor 20 nov i v 7+2. Och jag kan med största sannolikhet säga att jag fått genomleva mitt 4 missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er all lycka?.

men gud så tråkigt, beklagar verkligen..  

Men blödde du mycket? Jag tycker mig ha läst att det är vanligt att blöda efter vul.. 

• lillefröe
    Lady_SW skrev 2014-11-24 13:31:46 följande:

Tror inte heller man ska oroa sig för för lite symtom, alla är olika och det är så tidigt för oss flesta. Tror det är värre att ha för mycket smärta och såklart blödningar kan vara ett varningstecken.

Tänkte fråga om ett mysko "symtom" jag haft några ggr. Kanske inte är ett symtom utan något helt annat, bara lite nyfiken om någon av er känt något liknande. Jag har haft ett par ggr senaste veckan som ett hugg i lägre ryggen/övre rumpan. När jag gått så har det plötsligt ilat till och jag nästan tappar balansen. Men känns rätt muskulärt eller kanske någon nerv eller i benstommen eller ngt. Så låter ju inte som det kommer från graviditeten, men aldrig känt så förr...

Det är ju väldigt tidigt..men det låter lite som foglossning tycker jag. 
  • lillefröe

Godmorgon allihopa  

Hur har ni det med illamåendet? Alltså vilken tid på dygnet? 

Jag mår HUR bra som helst på morgonen och känner mig som vanligt, men eftermiddagar och kvällar mår jag pyton

• lillefröe
    MiaIa90 skrev 2014-11-27 11:00:13 följande:
    Hej jag mår illa dygnet runt de kommer och går ligger och trycker hela tiden men inte så jag spyr men skulle vilja göra de någon gång men är osäkert om jag kan de efter min gbp operation.
    Jag är i vecka 7 och har praktik på förskola jag vet inte hur jag ska göra klarar knappt att vara där mår mest illa på morgonen när mitt socker är nere. 
    Igår var värst av alla mornar. 
    jag mådde illa, skakade var matt i hela kroppen jippi tänkte jag lågt socker och illamående på de:(.

Jag har också gjort en gbp, fast några år sen nu, det var tidigt i 2010. Jag kan "kräkas" (Det kommer inte upp något om jag inte ätit just precis innan, oftast bara saliv), men har inte gjort det ännu under graviditeten. Jag har också problem med lågt socker, speciellt på morgonen men också eftermiddagen, kan få extrema blodsockerfall och skaka och vara kallsvettig och då brukar jag ha med mig dextrol som är druvsocker som finns att köpa på någon affär, typ ICA. Dextrol skjuter upp ditt socker i en tid så du hinner äta någonting som stabiliserar det, som t.ex en grov smörgås med matigt pålägg. I nödsituationer där jag inte har någonting annat än tillgå kan jag klara mig rätt länge på dextrol enbart. 

faerie skrev 2014-11-27 11:05:57 följande:

Illamåendet kommer och går i vågor, men det är inte så illa att jag spyr.

Just idag är det yrseln som är det jobbigaste. Känner mig vimmelkantig och ofokuserad. Hungern och aptiten är också helt screwed nuförtiden. Ena stunden vill jag inte äta något alls, några minuter senare är jag vrålhungrig. Haha!

Just i denna stund har jag en våg av illamående, kanske för att jag sitter och känner efter ;)

Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt. 

• lillefröe
    Jedsitha skrev 2014-11-28 11:21:08 följande:

Välkommen och grattis till alla nya!
    Jag ligger hopplöst efter här sen jag gjorde uppehåll för morfars begravning och orkar inte läsa ikapp just nu. Ville bara att ni skulle veta att ni kan PM:a mig hur jag hittar er på facebook eller er mejladress om ni är intresserade av våran hemliga facebookgrupp. Att den är hemlig betyder att ingen kan hitta den, ingen kan se att ni är med och det är bara medlemmar i gruppen som får se vad vi postar i sitt flöde.

Jag ska gå med i den gruppen men är ändå paranoid! så jag väntar tills jag har outat mig själv  
  • lillefröe

Godmorgon allihopa! 

Går idag in i v.8 Tänk, det går framåt ändå ... Känner egentligen inget speciellt, haft några dagar av illamående och några kvällar då jag mått skit, men verkar vara lugnt nu *peppar peppar*, förutom ilningarna i livmodern då som jag haft från BIM -2  

Hoppas ni har det bra med lillärtorna  

Svar på tråden Bf juli 2015