MiaIa90 skrev 2014-11-27 11:00:13 följande:
Hej jag mår illa dygnet runt de kommer och går ligger och trycker hela tiden men inte så jag spyr men skulle vilja göra de någon gång men är osäkert om jag kan de efter min gbp operation.
Jag är i vecka 7 och har praktik på förskola jag vet inte hur jag ska göra klarar knappt att vara där mår mest illa på morgonen när mitt socker är nere.
Igår var värst av alla mornar.
jag mådde illa, skakade var matt i hela kroppen jippi tänkte jag lågt socker och illamående på de:(.
Jag har också gjort en gbp, fast några år sen nu, det var tidigt i 2010. Jag kan "kräkas" (Det kommer inte upp något om jag inte ätit just precis innan, oftast bara saliv), men har inte gjort det ännu under graviditeten. Jag har också problem med lågt socker, speciellt på morgonen men också eftermiddagen, kan få extrema blodsockerfall och skaka och vara kallsvettig och då brukar jag ha med mig dextrol som är druvsocker som finns att köpa på någon affär, typ ICA. Dextrol skjuter upp ditt socker i en tid så du hinner äta någonting som stabiliserar det, som t.ex en grov smörgås med matigt pålägg. I nödsituationer där jag inte har någonting annat än tillgå kan jag klara mig rätt länge på dextrol enbart.
faerie skrev 2014-11-27 11:05:57 följande:
Illamåendet kommer och går i vågor, men det är inte så illa att jag spyr.
Just idag är det yrseln som är det jobbigaste. Känner mig vimmelkantig och ofokuserad. Hungern och aptiten är också helt screwed nuförtiden. Ena stunden vill jag inte äta något alls, några minuter senare är jag vrålhungrig. Haha!
Just i denna stund har jag en våg av illamående, kanske för att jag sitter och känner efter ;)
Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt.