Inlägg från: Magnolia10 |Visa alla inlägg
  • Magnolia10

Bf juli 2015

Då har man fått se det lilla Grynet!! Med pickande hjärta och allt! Känns helt overkligt efter så lång tid som vi kämpat! Blev dock tillbakaflyttad lite så är i v 6+5 ungefär (bf 15/7)! Vi är så lyckliga!!! Nu vill vi bara att de kommande 6 veckorna går fort!!

• Magnolia10

Lady_SW: Den här ärtan blev till på vår sjunde eller om det var åttonde kur Pergo! Gjorde också ett uppehåll i somras för man har ju hört att det kan vara då det händer, men det gjorde det inte för oss men ni verkar ju vara ett lysande exempel på det! :) Vad

Spännande att ni ska få kika på lördag! Jag trodde att jag redan gått in i vecka 8 men blev flyttad några dagar bara. Läkaren sa v 6+6 igår fast enligt min app blev det 6+5 när jag skrev in vårt nya bf 15/7 :)

• Magnolia10

Faer: Jag förstår PRECIS hur du har det för det är likadant för mig! Som tur är har jag varit hemma från jobbet ett par dagar pga förkylning men imorgon ska jag jobba igen och fattar inte hur jag ska klara det!? Dessutom har jag just nu helt hemsk värk i svanken/höfterna och livmodern... Kan inte påstå att jag känner mig gravid, tycker bara jag känner mig sjuk :(

• Magnolia10

Ville bara säga till alla er andra som också mår illa och kräks att jag har idag testat Postafen! Herregud vilken bra dag jag har haft!!! Typ allt illamående är borta! :) Har till och med kunnat kolla på lite recept till julbak och mat!! Har förstått att alla inte blir hjälpta av det men för mig gör det uppenbarligen det!!

• Magnolia10

Hej! Idag vaknade jag och är helt och hållet symtomfri! Inte ens ömma bröst vilket jag haft sen BIM! Hoppas man inte behöver bli orolig? Känns ju skönt att inte må illa såklart men samtidigt vill man ju känna sig gravid för att åtminstone tro att allt står rätt till med lill-grynet! Nån mer som haft helt symtomfria dagar då ALLT är borta?

• Magnolia10
    Serendipitet skrev 2014-11-29 12:14:44 följande:

Idag fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig. Är i 7+1 idag. Så nu känner jag mig så klart orolig. Vet ju att det kan vara normalt men också att det kan vara början till missfall. Håll tummarna för mig. Ska till bm på onsdag. Tänkte se om jag kan få tid till vul. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Håller tummarna för att allt är i sin ordning! Verkar ju som att var och varannan gravid får lätta blödningar i början utan att det betyder nåt!! :)
  • Magnolia10
    Lady_SW skrev 2014-11-29 12:47:39 följande:
    Jag har symtomfria dagar, oftast dagen efter en lugn dag utan stress och massor av jobb. Tränar jag brukar jag oftast bli extremt trött på kvällen och ha mkt molvärk under kvällen. Men tror ändå träning är bra. Försök njut av de symtomfria dagarna, jag försöker det. Men förstår din oro, så känner jag med till och från smile2.gif ska på UL idag, hoppas det ser bra ut <3
    Ja idag passar jag iaf på att njuta av det! Tänkte passa på att baka nu när jag inte mår illa! Läste i en amerikansk app att just i v 8 börjar moderkakan ta över en del av jobbet och därför avlastas man lite vad gäller hormonpåverkan :) Sen är det så lätt att stressa upp sig när man läser på FL för här verkar ju typ 90% ha drabbats av missfall när man läser svar på sådana frågor. Läser man på utländska sidor verkar det snarare vara hur vanligt som helst och inte en enda fick missfall så det bästa är väl att försöka låta bli att tänka så mycket på det!
  • Magnolia10
    Lady_SW skrev 2014-11-30 10:14:59 följande:

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh! smile4.gif

Men nej vad jobbigt för dig!!! Hoppas dock att du bara är felräknad! Läste någonstans att om embryot är fäst långt bak mot ryggen i livmodern kan det vara svårt att hitta före v 9! Håller tummarna för dig!
  • Magnolia10
    Stokke skrev 2014-12-01 06:35:14 följande:

Igår fick jag en känsla av att jag inte var gravid :( usch alla symtom var borta. Har inte lika ont i brösten länge :(

Nu på morgonen mår Jah lite illa, inte jätte mycket. Brösten känns inte ömma.

Jag känner mig ledsen :(

Någon annan som känt eller känner igen sig?

Precis så har det varit för mig i helgen! Symtomen har typ försvunnit men det ska tydligen kunna vara så i v 8-9 utan att nåt är fel! Moderkakan börjar ta över en del av produktionen vilket avlastar hormonpåverkan på kvinnan! :)
  • Magnolia10
    Serendipitet skrev 2014-11-30 20:40:44 följande:

Fortsatte blöda lite idag. Rödare flytningar och mer smärta främst nere i magen på höger sida. Så åkte in till gynakuten för att kolla så det inte var utomkved. Det var det inte men inte heller en graviditet i v. 7+2. Bara hinnsäck och inget mer. Så MA. Ska ta blodprov på tisdag igen och jämföra med dagens. Läkaren hoppades att kroppen skulle komma igång ordentligt annars skulle jag få hjälp att avlägsna den. 

Så lämnar nu tråden då det inte blir någon julibebis. Lycka till ni andra. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Åh jag beklagar verkligen!! Så ledsamt!!! :( Hoppas det tar sig snabbt igen när detta är över!
Svar på tråden Bf juli 2015