Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

Jag är sjukligt trött. Verkligen det värsta jag varit med om (i trötthetsväg)! Varit trött sedan en vecka efter äl. Men gick in i vecka 10 igår så hoppas att det snart börjar avta.

Åkt på en förkylning också, det gör ju verkligen inte saken bättre. :P

• Ellonbellon
    tjugofemton skrev 2014-12-08 20:18:19 följande:
    Åh vad underbart!! Jag vill också se våran.. men vi får inget göra förrän v 18-20, dvs i februari!! :/
    Bor i Norge och om man betalar så får man göra det hur många gånger man vill.

Men nu blir det ingen mer titt förrän 4 februari (vecka 18). :)
    Men ändå skönt att kunna se att allt står bra till, tycker alla borde få omkring vecka 12 för att se att fostret verkligen lever!
  • Ellonbellon
    tjugofemton skrev 2014-12-08 20:49:01 följande:
    Jag håller med! Jättejobbigt att inte veta :( kring v 12 borde ett vara. Ett pickande hjärta vill man ju gärna se innan v 18
    Alla borde i alla fall ha möjligheten att välja om de vill göra det tidigare, och betala för det. Men ja, egentligen tycker jag att alla ska erbjudas att göra det. Det är ju de första 3 månaderna som är de jobbigaste och det är väl också då man är som mest orolig och i behov att se att det faktiskt är något.

Å andra sidan kanske det blir för många "onödiga" ultraljud om man sen ändå får mf.
  • Ellonbellon
    Liten till skrev 2014-12-08 21:23:52 följande:

Låter inte som min foglossning i allafall... Den sitter mer mitt ovanför skinkorna eller lite mer mot mitten (målande och bra beskrivning va ) och gör ont när jag gått mycket. Börjar redan komma så detta lär ju inte sluta så roligt

Men man kan ju även ha i blygdbenet har jag för mig, sitter väl en fog där med?

Äh det gör ju ont lite kors och tvärs och hit och dit när man är gravid. Och olika för alla.

Det låter som att det kan vara ischias!
  • Ellonbellon

Jag går in i vecka 13 den 26 december. Tyckte veckorna gick långsamt i början men nu bara springer dom förbi, redan vecka 11 idag. Känns så himla skönt!

Vad fina bilder ni får på VUL/UL. Vår klump sprattlade så mycket så det blev ju bara som en stor diffus ... klump Tyst Hade gärna haft en fin bild till svärmor i julklapp men nu får hon en diffus klump istället, haha.

• Ellonbellon

Jag är i vecka 13+4 idag och har i ungefär två veckor känt att det drar mycket mer i magen än tidigare. Det är mer värk än tidigare, men inte ont. Men jag tror att det är växtvärk!

Men jag är piggare och orkar mer nu, så det är jag glad för! Idag fick chefen veta också så nu är det inte längre en hemlighet :).

Har en angelsound nu och idag lyssnade jag på lilla hjärtat. :)

Kan dock fortfarande inte äta så mycket, och tycker verkligen inte om lukter från matlagning. Mår inte illa, men tycker bara att det är jätteäckligt.

Svar på tråden Bf juli 2015