Inlägg från: hallonlakrits1 |Visa alla inlägg
  • hallonlakrits1

Bf juli 2015

Faer skrev 2014-12-04 17:21:05 följande:

Jag tycker stämningen i denna tråd börjar bli lite stel! Vi ska vara glada och det ska inte alla vara negativa tankar! Jag håller förstås med många av er om missfallsrisken, men tänk inte så mycket på det och lev för dagen! Det här är min första grav. Och ja jag har mått jätte dåligt men jag tror jag aldrig har mått så här bra psykiskt nångång! Tänk er, vår kropp skapat en människa tsm med den vi vill leva resten av vårt liv med! Mer positiva tankar tycker jag här! Vi måste peppa varandra istället för att trycka ner varandra! Kram på er! :)

Jag håller med, känns som det varit väldigt mycket negativt i tråden vilket gör en mindre intresserad av den (och då räknar jag självfallet inte med de som fått ma, vilket är väldigt tråkigt, såklart). Har just läst igenom en del då jag inte har varit här på ett långt tag och fick samma intryck som dig. Hoppas stämningen kan bli mer positiv! Glad
  • hallonlakrits1

Jag och min sambo var med om något hur häftigt som helst i veckan. Vi var på vårt första ultraljud (v. 9-10) och fick se något litet inne i livmodern som rörde på sig <3 176 hjärtslag i minuten. Det var väldigt härligt att äntligen få se att det fanns någon därinne, vilket ju inte är så lätt att föreställa sig alla gånger, men nu fick man det så tydligt framför sig.

Vi har egentligen ett "ordinarie" ultraljud runt v. 13 precis innan nyår, men kände att vi gärna ville ha ett ul innan jultiderna när det passar sig väldigt bra att berätta för allra närmsta familjen. Nu längtar jag väldigt mycket efter nästa ul, och se fostrets utveckling och se bilder igen..

• hallonlakrits1
    lillefröe skrev 2014-12-06 22:20:58 följande:
    Men varför skriver inte både du och Faer lite positiva inlägg då så det börjar någonstans
    Det har jag gjort Glad
  • hallonlakrits1
    Liten till skrev 2014-12-08 18:46:53 följande:

Stokke, 31 år, mitt och makens första barn.

BF 7/7. Har alltid trott att jag ska få två tjejer.

Lillefröet, är 25 år och väntar mitt första barn. BF enligt egen uträkning 18/7

Liten till, 29år, andra barnet. Har en son som är 6år sedan tidigare. Bf 6/7-9/7

Skriv till mig..
    Hallonlakrits1, 30 år, väntar första barnet. Beräknad bf runt 8/7
  • hallonlakrits1
    KramKolan skrev 2014-12-18 06:57:28 följande:
    Men rutinultraljudet är ju runt v.17-18 för att de flesta bebisar är typ lika stora då. Så det borde inte vara det du varit på så tidigt.

Du får berätta vad ni gick på sen. Kommer gå fint!!
    Där jag bor är rul runt vecka 12-13 där någonstans upp till v. 14. Vet inte exakt varför men det är väl för att "den magiska gränsen" (som det verkar kallas) just har passerat de veckorna? De erbjuder dessutom KUB till alla som önskar och det ska tydligen helst tas kring v. 13, enligt bm.
  • hallonlakrits1
    Liten till skrev 2014-12-18 17:16:35 följande:
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:41:43 följande:

Ännu en till som just gått in i vecka 12! Preliminärt datum för bf 8/7.

Ganska häftigt då är vi tre på samma dag. Spännande att se sen om det verkligen kommer tre bebisar samma dag också
    Japp, skoj med fler Glad
  • hallonlakrits1
    KramKolan skrev 2014-12-18 17:58:57 följande:
    Jaha, va konstigt! Haha, eller ju ovanligt mot vad jag är van vid att höra. Har ni inget runt v.18 då?

Skönt att ha ett tidigt också!
    Ja, skönt med tidigt. Jo vi har ett till rul men minns inte i vilken vecka. Sen har jag redan gjort ett tidigt ul, som var väldigt härligt att uppleva Glad, men det var privat så det bekostade vi själva.
  • hallonlakrits1
    PatriciaJohan skrev 2014-12-27 09:48:53 följande:

några tips om hur man får ett ultra-ljud av bm? eller är det gyn akuten som gäller?

Man brukar nog bara få ett extra ul (utöver rul) om det handlar om den fysiska hälsan och extra fysiska risker, och inte pga "vanlig" oro. Däremot kan det finnas privat mottagning någonstans i närheten av där man bor som man får söka upp själv och lägga ut egna pengar för ett ul. Så gjorde vi vilket var klart värt det Glad
  • hallonlakrits1

Fler verkar må bättre, kul! Får passa på att önska en God fortsättning på det nya spännande året också!
    Jag har inte haft det så jobbigt alls hittills under min graviditet, utan jag har kunnat vara aktiv varje dag, gå till plugget osv. Illamåendet har jag bara känt i samband med mat, inte annars. Men det är ju inte jättekul att må illa av tanken på så många maträtter. Verkligen blivit en finsmakare och "pillig" med mat.

Nu har jag precis gått in i vecka 15 (14+1)! Förra veckan var vi äntligen på rul, och ul är det häftigaste jag varit med om! Det var åter igen så otroligt häftigt att få se den lilla krabaten därinne, och nu även få se hur den rörde mycket på sig, armarna viftade osv.
    Det såg bra ut, och bm flyttade "fram" bf så nu är det 5/7. Gjorde även kubtestet som gick bra och det visade 1:13000 så risken ska vara mycket låg.
    Som jag längtar till nästa rul i februari!
    Magen har börjat visa sig allt mer nu också, visst har jag en lite framträdande bula där nu..

Svar på tråden Bf juli 2015