Inlägg från: tjugofemton |Visa alla inlägg
  • tjugofemton

Bf juli 2015

Ellonbellon skrev 2014-12-08 20:24:59 följande:

Bor i Norge och om man betalar så får man göra det hur många gånger man vill.

Men nu blir det ingen mer titt förrän 4 februari (vecka 18). :)

Men ändå skönt att kunna se att allt står bra till, tycker alla borde få omkring vecka 12 för att se att fostret verkligen lever!

Jag håller med! Jättejobbigt att inte veta :( kring v 12 borde ett vara. Ett pickande hjärta vill man ju gärna se innan v 18
  • tjugofemton

Har ni berättat för era föräldrar? Jag är i v 8 (7+0) och funderar på att göra det. Sambon vill, men jag känner mig osäker. Jag tror det är för att jag inte vet hur de kommer att reagera (jag är 21 år), men samtidigt spelar det ingen roll. För det är det här jag vill, de kommer givetvis att stötta mig, men... Han vill gärna berätta men hans mor är bra på att öppna munnen, så jag vet inte om jag vågar. Han ville jättegärna berätta kring jul... och då kommer jag att vara i v10 (9+1)

• tjugofemton

Någon mer som skulle vilja sova 20/24 h per dygn? Jag klev upp klockan 9 i morse och somnade i soffan kring 21.30 igår, och jag är trött IGEN!! Jättebra när jag pluggar och MÅSTE läsa... ZzzZ.. Snark :)

• tjugofemton

Jag har varit i kontakt med en mvc-central nu (inte min egna) som gör ultraljud i tidig graviditet om man har besvär (vilket jag kanske egentligen inte har, har fått en brun liten flytning som kan jämföras med en tandpetare kanske, så smal och knappt synbar). Är det dumt att "förbruka" deras resurser? Det hade varit skönt att få se om det verkligen lever någon där inne, annars måste jag vänta till i februari, slutet. Jag har ömma bröst som kommer och går, flytningar och en enorm trötthet. Kostar tydligen 300:-

Vad säger ni?!

• tjugofemton

Jag har då ett tag kvar.. är i v 8 ( 7 + 3). Har BF 27 / 7 så bör vara i v 13+0 20:e januari.. känns så långt borta!!

• tjugofemton
    Stokke skrev 2014-12-12 09:53:48 följande:
    Sjävklart stöttar vi dig. Det kommer att gå fort. Bara 12 dagar kvar till julafton och vipps är 2014 slut. Jobbar du eller är du ledig över jul?

Jag börjar jobba den 7/1 igen och då har du bara 2 veckor kvar till v13. Kram !
    Jag pluggar på distans, så kommer att vara hemma hela långa tiden. Men jag håller med! Det går jättefort... Mycket händer dock i vår familj under denna tid, så det kommer nog gå fort i alla fall Man får ha delmål! Mitt första delmål är nu inskriningen med provtagning osv fredag 19/12. Sen blir det väl 20/1, då vi går in i v 13 :D Försöker hålla mig positiv och inte oroa mig i onödan!
  • tjugofemton

Jag är inte erbjuden något annat ul än rul runt v 18-20, vilket blir i slutet på februari.... Är bara 21 år. Känns så långt bort!! :(

• tjugofemton

Gravid i v 13 (12+3), och har knappt haft nå graviditetssymtom... Och inte haft något ul, visst borde det ändå vara något där? Har ju plussat på typ 6 graviditetstest och haft tre uteslutande menstruationer ;) jag är väl bara en av dem som har få känningar..

• tjugofemton

Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..

• tjugofemton
    Lady_SW skrev 2015-01-21 09:51:19 följande:

Skönt att du fick se bebisen och kan sova nu

Jag mår bra sen jag gick in i v 14, innan dess mådde jag illa av allt och åt väldigt lite. Nu känner jag mig hungrig och sugen jämt och får försöka bromsa mig lite istället

Sen utöver håret på huvudet så tycker jag även håret under armarna, benen och "fiffi" ???? växer fortare och blivit lite mörkare/mer. Någon annan? Har väldigt ljust och lite hår sedan innan. Kommer det gå tillbaka till det tro??

Jag kan bara hålla med!! Håret växer fortare ;) kunde vänta någon dag mellan rakningarna, men nu skulle jag helst behöva göra det varje dag för att känna mig fräsch ;)
  • tjugofemton

Idag har jag fått tjuvlyssna på bebisens hjärtljud. Det slog 150 starka slag, men blivande mamman har ont. Troligtvis gallan som spökar!

Hur är era bebisars hjärtljud och vad är det för kön? Ser så mycket fram emot måndag, då vi äntligen har RUL :)

• tjugofemton

Är det bara jag som lider av svamp i underlivet? Är inne på tredje omgången nu av vaginaltablett och salva... :(

Svar på tråden Bf juli 2015