Inlägg från: Agentkia |Visa alla inlägg
  • Agentkia

Bf juli 2015

hallonlakrits1 skrev 2015-03-02 14:24:38 följande:

Jag förstår att du är undrandes..Jag har nu gått in i vecka 23 och känner inte tydliga rörelser heller, tycker det är svårt att veta vad som är vad eftersom att annat i magen rör sig med, inte bara den lille. Jag tog upp detta med bm på RUL i vecka 20 och hon sade också att jag har moderkakan i framvägg vilket gör att det brukar ta längre tid och i och med att jag är förstagångsföderska. I vecka 22 hörde jag att det kan ta flera veckor till innan man känner något tydligt.

Ett foster kan vara jättelivligt i magen, men att vissa föräldrar tror att det är det lugnt när moderkakan är i framvägg och rörelserna blir dämpade. Så var inte helt säker på detta med lugnt barn Har du varit på något UL än? När jag har varit på två RUL har det varit så fantastiskt att se att den lilla rör på sig för fullt inne i magen

Ja det är så många tankar. Jag har ju vart gravid förut o tänker att jag borde känna tidigare nu osv. Men faktiskt ikväll kände jag för första gången en liten rörelse på magen
  • Agentkia
    bullenochgrisen skrev 2015-03-02 22:18:03 följande:

Visst är det en befrielse att få se eller höra lite livstecken från bebis i magen :) vilken vecka är du i? När min bm lyssnade på min bebis hjärtslag i vecka 17 så hade hon också ca. 158 slag i minuten. På rul i vecka 19 fick bi se vår lilla tjej, du kanske också väntar en liten flicka :)

Jaaaaa det var så skönt. Fyfasen så orolig jag har varit.

Jag är i vecka 18. hehe coolt om det vore samma. För min del spelar det ingen roll vad det är. Bara den lilla mår bra är jag nöjd. Vi ska inte ta reda på vilket kön så jag återkommer med svar i augusti då hahahaha.
  • Agentkia
    faerie skrev 2015-03-03 09:04:00 följande:

Måste bara få berätta att vårt RUL igår gick jättebra. Barnmorskan som genomförde UL sade att vi hade ett bokexempel till barn och att allt såg helt perfekt ut. Fick BF flyttad från 24 juli till 16 juli, så vips var man i vecka 21 istället...lite konstigt, men inte helt omöjligt - måste dock i så fall fått ägglossning väääldigt snabbt efter mensen, vilket jag tror är osannolikt, men men ;)

Vi väntar en liten pojke, det var klart som korvspad! 

Ja du ser vad härligt. Trots er resa och allt. :-P Kul att han var perfekt. Precis vad man vill höra på RUL. Ja du dom där äggen verkar luras en hel del. Haha. Jag blev backad en vecka på mitt vul och då måste jag ha haft 7 dagar lutealfas vilket låter lite. Men men. Får se om RUL flyttar fram mig sen då.

Idag har jag känt lillen flera gånger. Fram till igår hade jag inte känt något alls. Sen igår kväll efter vi vart på mvc och hört lillen så kände jag en rörelse med handen på magen. Å nu kände jag nyss hur det kittlade i magen. Ljuvligt.
  • Agentkia
    Hejhejhej skrev 2015-03-03 10:44:12 följande:

Vilka härliga historier ni har. Blir så lycklig av att läsa hur bra det går för alla. Själv släpper inte oron för RUL . Vakna klockan 3 inatt och kunde inte somna om. Har inskrivning på Mvc alldeles strax och får då ta upp om min oro. Hoppas på att få höra hjärtljudet idag iallafall :)

Lycka till. Det känns nog bättre efter ditt inskrivningssamtal. Hoppas också du får höra lillen.
  • Agentkia
    faerie skrev 2015-03-03 13:20:18 följande:

Ja det var så skönt att få se honom :) Så himla mysigt! När har du RUL? 

Förstår det. På många sätt är det lite startskottet tycker jag. Har man kommit dit så kan man börja planera och handla och så. Då känner iaf jag att det är på riktigt och att det kommer gå vägen.

På fredag. Gissa om vi längtar!
  • Agentkia
    doccah skrev 2015-03-03 16:04:17 följande:

Liten leende bebbe på RUL! Någon som är duktig på att se om de är flicka el. pojke? vi tog inte reda på det!

Men åååå vilken härlig bild. Kön kan jag inte gissa mig till alls. Men väldigt fin bild.
  • Agentkia
    Majsalottan skrev 2015-03-03 21:32:30 följande:

Bf 2/7, tänkte haka på här! :)

Kul. Har du gjort RUL?
  • Agentkia

Hur mår ni i era graviditeter?

Idag köpte jag en härlig filt till lillen. Det är första grejen jag gjort som tyder på att jag ska ha barn. Ja förutom köpt gravidkläder. Har tänkt vänta till efter ul med att köpa något. Men kändes rätt så köpte de idag.

• Agentkia
    Faer skrev 2015-03-05 06:42:09 följande:

Jag mår bra nu! Förutom att jag spyr fortfarande om jag kliver upp före kl 07:00 på morgonen! (Vecka 22 nu) men annars mår jag oerhört bra nu ???? känner pyret varje dag och hur mysigt som helst! Vill bara att det ska bli juli nu!!!

Nämen fy. Även om du äter ngt kex eller så innan du kliver ur sängen? Sånt sägs ju ska hjälpa. Här är vi uppe klockan 6 på morgonen och äter frukost utan problem. Somnar iofs kl 22 också. Hehe

Jag mår Tack och lov rätt bra nu. Lite gravidmigrän och stress men annars prima.

Nja jag vill att allt ska gå i den takt det gör nu. Vill inte missa en enda del av graviditeten.

IMORGON är det dags för RUL!!!!!! Längtat så in i norden.
  • Agentkia
    Liten till skrev 2015-03-05 08:13:41 följande:

Just nu mår jag riktigt bra! Har lite foglossning, men så pass att jag kan jobba 75% i allafall

Min bm sa att jag skulle börja med järntabletter i v 20, men är i v23 nu och har inte alls kännt nåt behov av det än. Ska träffa henne den 18, får väl se hur värdet är då.

Jag har i helgen köpt spjälsäng och byrå, hade velat vänta, men precis de som jag velat ha såldes för 200kr/st begagnat (men jättefina!) och bara 5 min ifrån oss. Sedan passade jag på nu när sonen är sjuk att hämta hem alla bebissaker från mitt föräldrahem, vi hade inte plats att spara allt i lägenheten, men nu i huset har vi plats

Så jag har börjat tvätta påslakan och fixa massor blev så glad när jag hittade madrass kudden täcken bärsele mm, allt i perfekt skick! Och vagnen ska bara däcken pumpas på, så var den jätte fin fortfarande (fast jag vill fortfarande ha en mindre!)

Jasså? Jag är en sån som äter så pass att jag har bra järnvärde. Behövde aldrig sist och på inskrivningen hade jag 136 så jag behöver nog inte denna graviditet heller. Tur det, för jag blir så hård i magen när jag äter tabletter med mkt järn i. Hoppas du slipper ett tag till. Skönt du kan jobba iaf.

Nämen å så mysigt. Ska bli skönt att få börja pyssla och dona här hemma. Blir verkligare då.

Låter som ni har det mesta klart. Känns även som vi har allt kvar. Haha. Fast det är ju rätt kärt besvär att greja med.
Svar på tråden Bf juli 2015