Inlägg från: Sparven88 |Visa alla inlägg
  • Sparven88

Bf juli 2015

Grattis! Jag väntar. Å väntar. Bf +12 idag. Bm besök nu på förmiddagen. Jag hoppas på att få boka tid för igångsättning nu.

• Sparven88

Tack! Och det känns extremt skönt på något sätt. Jag tror inte att folk som inte suttit i den sitsen, faktiskt inser hur extremt långa dagarna är. Men nu har vi i alla fall fått ett datum att se fram emot!

Liten till skrev 2015-08-12 13:29:23 följande:

Men vi är fortfarande här och väntar med dig!

• Sparven88

Ja, vid fick en tid. Däremot har vi valt att hålla datumet lite hemligt, men jag kan se slutet i alla fall. Blev ni igångsatta? Det känns som att det blir så mycket mer intensivt då? Fast eftersom det är min första, så har jag ju inget ä jämföra med heller å andra sidan :)

• Sparven88

Är nog lite det man är rädd för, att det ska ta väldigt lång tid innan det händer något. Men du var kvar på FL under tiden? Fick din partner stanna kvar? Jag har en sån macho inställning att lustgasen och jag ska fixa biffen tillsammans. (Fast känner jag mig själv rätt så blir det kanske med lite hjälp av edan också...) Gör det ont att få Edan? (Eller ja, alternativet gör kanske ondare.. :p)

Man har mycket tid att fundera när det drar ut på tiden. Jag skulle bara vilja hoppa framåt en vecka, så fl är förbi och vi har vår knodd hos oss. Men inget ont som inte har något gott med sig ;)

ohhello skrev 2015-08-12 20:19:28 följande:

Blev igångsatt, har ju inget att jämföra det med jag heller, men tyckte inte det var så himla jobbigt. Tyckte det mest var trögt att det tog från torsdagsmorgonen kl.8 till fredagsmorgon kl.10 för att bli tillräckligt öppen för vattenavgång. Men sen gick det fort! När jag var öppen 8cm började det ta SVINONT och då bad jag om EDA, men före det var det överkomligt genom att bara andas. Men alla reagerar ju olika. :)

• Sparven88

Okej. Jag kan inte vara tyst längre. Vi vaknar med en förväntan i luften idag (om jag ens lyckats få någon sömn inatt).

Det är alltså sagt att det ska ske idag. Nu på förmiddagen ska vi vara på förlossningen för igångsättning. Jag är nervös, spänd, förväntansfull, rädd. Allt på en gång.

Jag hoppas på att det verkligen blir idag, så vi slipper åka hem besvikna.

Jag hör av mig när jag kan! Å återigen; TACK för all pepp! =)

• Sparven88

God morgon mina vänner! I måndags natt tittade vår gosse äntligen ut! Åkte hem från bb i tisdags och försöker nu landa hemma. Amningen funkade bra, han ville dock bara äta på ett bröst. Nu vägrar ( eller ja, han är mer svårflörtad) han äta ö.h.t. Försöker att inte drabbas av psnik över det, jag vet att amningen blir en sån stor stressgrej då och att det knappast blir bättre. Funderar på å testa amningnapp. Erfarenhet någon?

• Sparven88

Mecros, 24 år första barnet

Beräknad: 21 juli

Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka

Anehhs, 22 år första barnet

Beräknad: 11 juli

Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka

Sparven88, 27 år första barnet.

Beräknad: 31 juli

Födelse 17 augusti 01.31, 3465 g, 51 cm, pojke

• Sparven88

Ikväll har lillen inte haft någon bra kväll. Velat äta precis hela tiden, men somnat i princip så fort han fått bröstet, för att sen vakna 10 min senare å vilja äts igen och så har vi hållt på. Funderade på om jag har mjölk så det räcker, men efter att ha handmjölkat så vet jag att där är mjölk. Han är fortfarande så kinkig att han vägrar ta tutten utan amningsnapp.

Så nu sitter vi här igen, bebis tuttar bara och halvsover och Jag så trött att jag håller på att gå upp i atomer. Å jag som trodde att det skulle vara lätt att amma. HA! Tji fick jag...

• Sparven88

Hur sover era små? Vår lilla, 11 dagar idag har sovit på mage, på mitt bröst flera nätter i rad. Då sover han gott. Men vi diskuterade med bm igår, varpå hon sa att det inte var optimalt med tanke på psd. Inatt har vi alltså försökt få honom att sova i sitt babynest. Först la vi det i spjälsängen, varpå han tokskrek. Då han skrikit en bra stund la vi babynestet i sängen och han fortsatte sitt skrikande. Trötta föräldrar efter denna natten. Jag sa till mig själv att det viktiga nu är att inte låta han få sova på bröstet igen. Både för min och för hans skull.

Nu ligger han dock i sitt babynest i sin säng. Låter lite, men inget skrik. Än...

Svar på tråden Bf juli 2015