Inlägg från: Lady_SW |Visa alla inlägg
  • Lady_SW

Bf juli 2015

Magnolia10 skrev 2014-11-29 12:30:16 följande:

Hej! Idag vaknade jag och är helt och hållet symtomfri! Inte ens ömma bröst vilket jag haft sen BIM! Hoppas man inte behöver bli orolig? Känns ju skönt att inte må illa såklart men samtidigt vill man ju känna sig gravid för att åtminstone tro att allt står rätt till med lill-grynet! Nån mer som haft helt symtomfria dagar då ALLT är borta?

Jag har symtomfria dagar, oftast dagen efter en lugn dag utan stress och massor av jobb. Tränar jag brukar jag oftast bli extremt trött på kvällen och ha mkt molvärk under kvällen. Men tror ändå träning är bra. Försök njut av de symtomfria dagarna, jag försöker det. Men förstår din oro, så känner jag med till och från ska på UL idag, hoppas det ser bra ut <3
  • Lady_SW

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh!

• Lady_SW
    lillefröe skrev 2014-11-30 13:29:41 följande:

Om det stämmer att du bara är i v.6+1 så är det helt normalt att man inte ser något, utifrån vad jag läst iallafall. Hjärtat kanske inte ens har gått igång plus att om det ändå har det är det svårt att hitta det så tidigt i graviditeten. Får jag fråga varför du gjorde VUL så tidigt? Här får man inte ens göra privata VUL förrän man passerat v.7 (om man inte har stark medicinsk orsak) just pga risken att dom inte hittar hjärtat eller ser någonting vilket skapar den oro du just nu får gå igenom. 

Försök ta det lugnt i dessa tio dagar och tänk på att din gyn-läkare förmodligen bara vill förbereda dig på det värsta men det behöver inte ALLS vara så. Självklart så finns risken där, men hoppet är det sista som bör lämna kroppen. 

STor kram på dig! 

Enligt sista mensen så var jag ju i v 6+6 så så tyckte väl hon att vi kunde kika. Vi har nämligen försökt få barn i ett år ca, ätit pergotime för att få ägglossning och andr hormonbehandlingar. Då ska man tydligen koll tidigt.

Tack för sitt svar, det ger mig lite hopp! Ägget kan ju ta lång tid att fästa ibland, kanske är mindre än 6+1 då till och med
  • Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-30 23:19:49 följande:
    Men nej vad jobbigt för dig!!! Hoppas dock att du bara är felräknad! Läste någonstans att om embryot är fäst långt bak mot ryggen i livmodern kan det vara svårt att hitta före v 9! Håller tummarna för dig!
    Tack, det låter ju lovande Känner mig positivare idag och tänker att är det ett foster där mår det inte bra av att jag deppar ihop. Jag får ta det efter nästa UL om det skulle vara så. Just nu lever jag vidare som att min lilla bebis bor där i bebishuset och mår bra! <3
  • Lady_SW

Jippi!!! Var på UL igår igen, var ju på ett tidigare då inget foster syntes bara livmodersäcken, igår syntes den lilla och hjärtat. Så glad, sitter och ler hela tiden. Var tydligen bara i v 6+1 ca.

Jag är 30 och det här är vårt första barn

• Lady_SW
    Lady_SW skrev 2014-12-09 13:50:17 följande:

Jippi!!! Var på UL igår igen, var ju på ett tidigare då inget foster syntes bara livmodersäcken, igår syntes den lilla och hjärtat. Så glad, sitter och ler hela tiden. Var tydligen bara i v 6+1 ca.

Jag är 30 och det här är vårt första barn smile1.gif

Beräknad 28:e juli ca
  • Lady_SW
    tjugofemton skrev 2014-12-09 14:29:53 följande:

Har ni berättat för era föräldrar? Jag är i v 8 (7+0) och funderar på att göra det. Sambon vill, men jag känner mig osäker. Jag tror det är för att jag inte vet hur de kommer att reagera (jag är 21 år), men samtidigt spelar det ingen roll. För det är det här jag vill, de kommer givetvis att stötta mig, men... Han vill gärna berätta men hans mor är bra på att öppna munnen, så jag vet inte om jag vågar. Han ville jättegärna berätta kring jul... och då kommer jag att vara i v10 (9+1)

Jag ska berätta för mina föräldrar och närmaste vänner i jul. Jag är då bara i vecka 10 då med (9+1). Jag tänker så att skulle något mot förmodan hända, har ju nu sett bebis och hjärta så är lite lugnare, så kommer jag vilja ha folk att prata med. Så Loka bra att dom vet då ju

Om du vet att du vill ha barn nu och 21 var väl säkert ingen ung ålder när dina föräldrar och deras kompisar skaffade barn. Min mamma var 21 när hon fick min äldre bror. Berätta och var glad, grattis till bebisen!
  • Lady_SW
    Kakalfen skrev 2014-12-10 08:39:08 följande:

Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.

Det kommer nog gå bra, mitt illamående har gått upp och ned. Fick se min bebis på UL i måndags med hjärta som slogs och allt

Apropå illamående - jag är illamående när jag är hungrig, när jag äter och om jag blir för hungrig. Så typ hela tiden då rå... Haha! Jag blir inte suget på något, all mat jag kan komma att tänka på gör mig illamående. Allt ifrån sallad, hemmalagad nyttig mat eller pizza. Inget fångar mitt intresse... Ni andra som mår illa, finns det något ni gillar och kan äta? Jag kanske missat något??
  • Lady_SW
    Lady_SW skrev 2014-12-10 18:27:57 följande:
    Det kommer nog gå bra, mitt illamående har gått upp och ned. Fick se min bebis på UL i måndags med hjärta som slogs och allt smile1.gif

Apropå illamående - jag är illamående när jag är hungrig, när jag äter och om jag blir för hungrig. Så typ hela tiden då rå... Haha! Jag blir inte suget på något, all mat jag kan komma att tänka på gör mig illamående. Allt ifrån sallad, hemmalagad nyttig mat eller pizza. Inget fångar mitt intresse... Ni andra som mår illa, finns det något ni gillar och kan äta? Jag kanske missat något?? smile1.gif
    Ska inte stå hungrig två ggr, en av dom skulle vara mätt
  • Lady_SW
    chilibean skrev 2014-12-11 00:57:24 följande:
    Liten till skrev 2014-12-10 16:36:56 följande:Nä känner ungefär lika. Enda jag vill ha är hot wings från macdonalds. 7mil dit

Möjligtvis smörgåstårta och det är ju också himla lätt att få tag i just exakt nu.
    Det är verkligen svårt att komma på vad man är sugen på men just nu nöjer jag mig med att äta det som jag får ner utan att får upp det igen. Är ju verkligen som Lady_SW säger att man inte alls är sugen på något men står inte ut att vara hungrig! Äter lite varannan timme...Det som funkar bra för mig nu är jordnötsmör på formbröd(långfranska). Det ska värmas i mikron ca 30 sec...:)
    Smörgåstårta åt jag i helgen och det gick ner...känns som det mesta med bröd funkar bra...

Ja bröd funkar för mig med. Jag försöker tvinga i mig vanlig mat också, det är jobbigt just när man äter det. Men äter jag långsamt så går det, slutar äta när det tar emot för mkt. Jag älskade allt vad sallad hette innan, nu mår jag lite illa av tanken. Hade sallad till all min mat, åt sällan bara sallad men som sagt alltid som komplement. Jag är PT och dietist och är väl lite arbetsskadad, men jag vet hur viktigt det är att inte äta snabbmat och processad mat samt att få i sig mkt antioxidanter såhär i början för att minska risken för missfall. Så jag kör lite tvingning, men det är inte lätt när illamåendet är som värst!! Försöker göra en smoothie om dagen och gärna en med tex avokado eller bladspenat i. Det kan man kamouflera med goda fruktsmaker och lura i sig lite grönt
Svar på tråden Bf juli 2015