Inlägg från: MiaIa90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa90

Bf juli 2015

lillefröe skrev 2014-11-27 10:55:05 följande:

Godmorgon allihopa smile1.gif  

Hur har ni det med illamåendet? Alltså vilken tid på dygnet? 

Jag mår HUR bra som helst på morgonen och känner mig som vanligt, men eftermiddagar och kvällar mår jag pyton smile4.gif

Hej jag mår illa dygnet runt de kommer och går ligger och trycker hela tiden men inte så jag spyr men skulle vilja göra de någon gång men är osäkert om jag kan de efter min gbp operation.
    Jag är i vecka 7 och har praktik på förskola jag vet inte hur jag ska göra klarar knappt att vara där mår mest illa på morgonen när mitt socker är nere. 
    Igår var värst av alla mornar. 
    jag mådde illa, skakade var matt i hela kroppen jippi tänkte jag lågt socker och illamående på de:(.
  • MiaIa90
    lillefröe skrev 2014-11-27 11:32:47 följande:

Jag har också gjort en gbp, fast några år sen nu, det var tidigt i 2010. Jag kan "kräkas" (Det kommer inte upp något om jag inte ätit just precis innan, oftast bara saliv), men har inte gjort det ännu under graviditeten. Jag har också problem med lågt socker, speciellt på morgonen men också eftermiddagen, kan få extrema blodsockerfall och skaka och vara kallsvettig och då brukar jag ha med mig dextrol som är druvsocker som finns att köpa på någon affär, typ ICA. Dextrol skjuter upp ditt socker i en tid så du hinner äta någonting som stabiliserar det, som t.ex en grov smörgås med matigt pålägg. I nödsituationer där jag inte har någonting annat än tillgå kan jag klara mig rätt länge på dextrol enbart. 

Jag har också yrsel, hör det ihop med graviditeten? Jag har senaste dagarna känt mig jättekonstig och helt plötsligt snurrar allt till. Speciellt när jag ligger ner eller när jag reser mig upp lite för snabbt. 

Ja de är så obehaglit att må illa:(. 
    Jag har köpt hem de har de och banan och marie kex vid sängen som jag kan ta. 
  • MiaIa90

Hejhejhej: då har vi bf damma dag:).
    Och ska med stor sanorlighet också få en pojke:).

• MiaIa90

Hej har ni börjat tänka på namn?
    Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?
    Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.
    Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).
    Är GBP opererad också.

• MiaIa90

Vi har redan vagn en gamman liggvagn i från brio som är i från 90talet. Sen en graco bilbarnstol som vi har köpt av sambons kusin den är använd av två barn och den är 2013:).
    Vi har fått massa begagnade saker och köpt har inte köpt mycket nytt kanske något o klädväg sen kläder till bb väskan ska bara nya ett sett i från hm:).

• MiaIa90

Hej på er var också hos bm idag.
    Fick stick i fingret allt bra bra sen blodtryck.
    Lyssnade på hjärtat 144 slag i minuten sen sf måttet var 24.
    Gick idag in i vecka 26 (25).
    Har också gått upp 7kg inte så mycket för gick ner 3kg i början så igentligen har jag bara gått upp 4kg.
    Frågade om att få göra tul men kommer inte få göra de fast att jag är GBP opererad.

• MiaIa90

Hoppas allt är bra med er.
    Här är de bra går in i vecka 29 (28) i morgon och ska samtidigt till bm lyssna på hjärtat och mäta sf mått ska nog bli stucken i fingret också.
    När brukar man lämna pisseprov?
    Hur ligger ni till med all planering för bebisens saker?

• MiaIa90

Åhh vad fina magar så fin rund har inte jag en går in i vecka 30 i morgon.
    Men full fart är de i magen blev dock jätte rädd i går morse nös så hårt så de högg till ordentligt i hela undre magen vid blyg benet gick knappt att andas igenom.
    Hoppas de bara var muskler/ ligament som de högg i.

• MiaIa90

Dom har gratis boxar på Apoteket hjärtat och kronan.
    Jag tycker Apotekets hjärtat är bäst.

• MiaIa90

Hej var ett tag sedan jag var inne här.
    Går in i vecka 35 på torsdag ska till bm idag och skriva på pappa pappren hos soc:).
    Har nu i två dagar haft molnande värk i ryggen som jag inte har haft förut.
    Ska börja packa ner saker som inte används i bb väskan. Men måste tvätta upp alla bebis kläder också.
    Är mitt uppe inde sista av renoveringen små plock på undervåningen och övervåningen ska rummen byta plats och de ska vi göra till helgen när sambon är ledig är bara massa tungt kvar att flytta på och jag ska inte bära tungt.
    Jag undrar hur mycket bebis väger nu i vecka 32 på tul vägde han 1850g nu kanake 2200g om han går upp 200-250g i veckan som dom oftast gör de sista veckorna.
    Börjar då panik inför fl nu livrädd för smärta och hur jag ska ta de.

• MiaIa90

Har någon av er börjar med hallonblandste? Jag ska börja med de på torsdag då jag går in i vecka 35.
    Ska testa med isbitar i som Iste sedan varmt med men då måste jag nog ha mjölk i.

• MiaIa90

Vi väntar en pojke och hans Hjärtljud har legat på 144,144,140,135/140 maskinen krånglade sist och senast i går låg de på 136:).
    Spännande de där med Hjärtljud men för alla är de ju okika.

• MiaIa90

Lägg till mig i listan med.
    Bf 22/7 och enligt rul och tul väntar vi en pojke:).

• MiaIa90

Jag var inne på fl i går för att bebis inte rört sig som han ska på tre dagar.
    Fick liga med ctg,tog blodtrycket,urinprov. Ctg såg bra ut och urinprovet med. 
    men blodtrycket var fortfarande högt så läkaren gav mig diagnos på högt blodtryck vad de nu heter. 
    och vill jag ska gå till bm på koll två gånger i veckan. 
    Fick göra ett tul med och allt såg bra ut där han väger nu 2900g läkaren tror han kommer väga ca 3300g när han kommer. 
    Går in i vecka 38 på torsdag. 
    Kommer inte få gå över mer en 1-2 dagar om de inte sätter i gång av sig själv på grund av mitt höga blodtryck. 
    Läkaren kände på livmoderstappen med den var mjuk var de enda hon sa tror jag och att hon drog lite i den. 
    Vet inte hur de går till riktigt. 
    Hon tror att de inte sak dröja allt för länge innan de kanske kommer i gång av sig själv.
    Kan inte förstå att i morgon är de 14dagar kvar till bf som är 22juli. 

• MiaIa90

Ni som har fött hur startade era förlossningar?
    Idag att jag haft små ont i ryggen från och till.
    Har bf på onsdag.

• MiaIa90

Hoppas de är något på g i kroppen här då har bf i över morgon och bm besök i morgon.
    Annars om de inte kommer i gång blir jag igångsatt är ju bäst att de sätter igång av sig Själv.
    Se vad som händer under dagen.

• MiaIa90

Ja då är de nog något på g säkerligen annars blir jag no igångsatt på bf som är på onsdag ska då iallafall till fl för prat om igångsättning men vill inte åka fram och tillbaka. Har 6mil till fl.

• MiaIa90

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
    Först föderska och de tog 10tim.

• MiaIa90

Tack så jätte mycket alla och idag ska man åka hem i från bb.
    Nej var inte meningen att göra någon rädd för att spricka eller behöva sys mycket.
    Men på mig var dom tvinga att klippa för annat skulle jag spricka långt inte de jag var orolig för då utan dom klippte för att min pojkes hjärt ljud gick ner och han var stressad efter att han bajsa i vattnet så han behövde ut fort.

Svar på tråden Bf juli 2015