Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Rul gick kanon och bebisen mådde jättebra! Tillbakaflyttad en vecka så bf blir 27 juli.

• KramKolan

Jag är i v.17+6 och har gått upp 5,5 kg.

Gick upp 25 kg båda mina andra graviditeter. Är beredd på det även denna gång, även om det suger... (

• KramKolan
    Maddss skrev 2015-02-22 22:36:46 följande:
    Vi fick inte höra hjärtljuden på rul
    Vi fick inte höra, men man såg ju hjärtat tydligt. Nästa gång hos BM i typ v.25 får vi höra hjärtljuden.
  • KramKolan

Wow!! Kände första riktiga sparkarna igår!! Jag kände 2-3 st, satte dit mannens hand och då kände han också! Så himla mysigt!!!!! V.18+4 igår. <3

• KramKolan
    doccah skrev 2015-03-12 14:36:45 följande:
    Välkommen! Vi har samma bf smile2.gif
    Jag har också samma bf som er! 27 juli!
  • KramKolan
    Linnean 83 skrev 2015-03-15 17:01:34 följande:

Hej
    Har ett litet problem, egentligen en ganska så värdslig sak men tänkte att någon av er kanske har tips.

Vi är bjudna på 4(!) bröllop maj- början på Juli och det ska bli roligt och sådär, men jag har insett att jag måste köpa någon form av klänning modell slutet-av-graviditeten. Trots att halva tiden har gått har jag knappt behövt använda mammabyxor så magen är inte så stor, men den lär ju växa.

Har börjat kolla runt på nätet efter en klänning, kommer köra samma på alla fyra bröllop och de har jag redan sagt till dem som ska gifta sig och det var absolut inga problem de är förstående, men vart kan man hitta kläder? Det jag har hittat hittills har inte alls varit något bra. Har upptäckt att detta är ett ganska genomgående tema gällande mammakläder överlag.

Vart har ni hittat era kläder? Och är det någon som har något bra tips?

Kolla på mamalicius.se.

Systermärke till VeroModa, Vila och Only.
  • KramKolan

Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn!

Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna

• KramKolan
    Stokke skrev 2015-03-17 09:40:30 följande:
    Vad bra att det blir bra för er :)

Vilken datum har du BF?

Själv ska jag jobba 11 veckor till, har BF 4/7 och planerar att jobba Maj ut. Kommer kunna ta flex och komp (2-3 veckor) innan min förändapenning börjar (två veckor innan beräknad födsel).

Känns toppen att kunna börja räkna er.

Ha en fin dag !
    Vi har bf 27 juli. Så kommer gå in i v.33 när jag får på gravpeng.
  • KramKolan
    Stokke skrev 2015-03-19 13:23:15 följande:
    Vad kul att höra, många "äldre" säger att Sigge är en katt eller en hund.

Men jag gillar Sigge jätte mycket.
    Va kul, Sigge är mitt första val också!
Svar på tråden Bf juli 2015