Bf juli 2015
Babyskydd inköpt och vi valde att montera det i baksätet direkt. Så skönt att inte behöva tänka på det mer :)
Babyskydd inköpt och vi valde att montera det i baksätet direkt. Så skönt att inte behöva tänka på det mer :)
Fin bild!
Och härligt att bebis ligger rätt
Jag vet att sist så fick jag gå från 70B till 80c på amningsbh för att den skulle sitta bekvämt! Så denna gång tänker jag nog köpa en, och sedan försöka avvakta till 3-5dagar efter förlossning och köpa någon mer sen. Däremot tyckte jag att Apotekets mjuka top som de har är helt perfekt att ha på natten, eftersom den höll amningsinläggen på plats och ändå var så mjuk.
Idag ska vi in till förlossningen IGEN, ska träffa en läkare och prata om ev vändningsförsök eller om det blir snitt eller hur det blir. Usch, vill INTE göra nåt vändningsförsök faktiskt hellre snitt. Aja vi får se hur det går, hoppas jag får veta helt klart nu bara så jag slipper gå och oroa mig mer.
Nej jag tyckte inte den var krånglig, denne så mjuk så man drar den bara upp över bröstet på natten. Den är ju typ som nylonstrumpbyxor ungefär.
Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?
Håller med om att tiden går fort nu, 26 dagar kvar här!
Angående blodtryck och lakrits.. Är det inte så att man som gravid ska undvika lakrits just pga att det höjer blodtrycket? Har inte hört någon annan anledning och isåfall är det ju bra för er som har för lågt! Själv har jag normalt men åt den nedre kanten.
Ne det kanske är dumt att prova blodtryckshöjande knep utan att ha frågat sin BM iaf.
Ja många mellanmål blir det! För mig brukar det bli frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, mellanmål, kvällsmat. Och ibland nåt extra mellanmål till och med. Kan inte äta stora mängder pga mättnadskänslan och sura uppstötningar.
vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...
Jag fick köpa en Axkid av en vän för en billig peng. Tänker att det nog blir bra. Tycker sånt är så svårt och tänker att alla babyskydden som säljs i Sverige ändå måste ha genomgått säkerhetskontroller så...
Var hos barnmorskan nu på förmiddagen och det visade sig att jag inte gått upp vikt och att livmodern inte vuxit något sedan senast, ca 4 veckor sen...så ska på återkontroll nästa vecka igen. Är det vanligt? Hur många av er andra har haft det så? Har inte ätit mindre än vanligt, men får kanske försöka äta lite extra till. Svårt bara när man inte är hungrig haha.
Igår fixade jag i bebisrummet blev så fint med väggdekoren!
Jag har samma problem med hushållsarbetet. Idag har jag iaf lyckats tvätta lite och städa ena toaletten! Även fast min foglossning är bättre nu mot slutet så blir det många vilopauser under dagen.
Något pulserande i magen har jag inte känt, däremot är min bebis mer och mer aktiv tycker jag! En riktig buse :)