Inlägg från: Moritzia |Visa alla inlägg
  • Moritzia

Bf juli 2015

Babyskydd inköpt och vi valde att montera det i baksätet direkt. Så skönt att inte behöva tänka på det mer :)

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-09 06:16:55 följande:

Fin bild!

Och härligt att bebis ligger rätt

Jag vet att sist så fick jag gå från 70B till 80c på amningsbh för att den skulle sitta bekvämt! Så denna gång tänker jag nog köpa en, och sedan försöka avvakta till 3-5dagar efter förlossning och köpa någon mer sen. Däremot tyckte jag att Apotekets mjuka top som de har är helt perfekt att ha på natten, eftersom den höll amningsinläggen på plats och ändå var så mjuk.

Idag ska vi in till förlossningen IGEN, ska träffa en läkare och prata om ev vändningsförsök eller om det blir snitt eller hur det blir. Usch, vill INTE göra nåt vändningsförsök faktiskt hellre snitt. Aja vi får se hur det går, hoppas jag får veta helt klart nu bara så jag slipper gå och oroa mig mer.

Har hört flera som gillar Apotekets topp, men blir inte den väldigt krånglig då man måste ta av sig den för att kunna amma? Eller hur gjorde du?

Hoppas att ni kommer fram till nåt bra på förlossningen idag, förstår att du inte är så sugen på att göra vändningsförsök.

Jag ska till BM på vanlig kontroll idag plus att vi ska titta på nån förlossningsfilm :)
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-09 10:18:35 följande:

Nej jag tyckte inte den var krånglig, denne så mjuk så man drar den bara upp över bröstet på natten. Den är ju typ som nylonstrumpbyxor ungefär.

Aha! Då ska jag minsann köpa en sådan :)

Skönt att vändningsförsöket gick bra för dig. Hoppas bebis stannar åt rätt håll nu!

Fick veta att min lille har fixerat sig, BM var rädd att det var med rumpan ner men efter ett ultraljud så konstaterade hon att det var huvudet. Känns skönt att veta :)
  • Moritzia
    Faer skrev 2015-06-09 14:00:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?

Kände det samma här om dagen jag också. Inte så intensivt som det verkar ha varit för dig iofs, det var inte så att jag behövde sätta mig eller så. Tror inte det är något farligt iaf :)
  • Moritzia

Håller med om att tiden går fort nu, 26 dagar kvar här!

Angående blodtryck och lakrits.. Är det inte så att man som gravid ska undvika lakrits just pga att det höjer blodtrycket? Har inte hört någon annan anledning och isåfall är det ju bra för er som har för lågt! Själv har jag normalt men åt den nedre kanten.

• Moritzia

Ne det kanske är dumt att prova blodtryckshöjande knep utan att ha frågat sin BM iaf.

Ja många mellanmål blir det! För mig brukar det bli frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, mellanmål, kvällsmat. Och ibland nåt extra mellanmål till och med. Kan inte äta stora mängder pga mättnadskänslan och sura uppstötningar.

• Moritzia
    Faer skrev 2015-06-11 14:14:08 följande:

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

För oss blev det ett maxi cosi då vår vagn redan hade fästen till det. Annars tittade vi på acta graco också.
  • Moritzia
    faerie skrev 2015-06-12 11:57:29 följande:

Jag fick köpa en Axkid av en vän för en billig peng. Tänker att det nog blir bra. Tycker sånt är så svårt och tänker att alla babyskydden som säljs i Sverige ändå måste ha genomgått säkerhetskontroller så...

Var hos barnmorskan nu på förmiddagen och det visade sig att jag inte gått upp vikt och att livmodern inte vuxit något sedan senast, ca 4 veckor sen...så ska på återkontroll nästa vecka igen. Är det vanligt? Hur många av er andra har haft det så? Har inte ätit mindre än vanligt, men får kanske försöka äta lite extra till. Svårt bara när man inte är hungrig haha. 

Jag hade det precis så för 4 veckor sen. I mitt fall visade det sig att bebis hade vänt sig med huvudet ner och att det därför blev ett annat mått. Men min BM missade detta första gången. Veckan efter när jag gick på återkontroll hade magen växt 2 cm och vi gjorde ett snabbt ultraljud för att se att det var huvudet som var neråt. Hoppas att det bara är nåt liknande för dig. Försök att inte oroa dig! :)
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-12 15:06:57 följande:

Igår fixade jag i bebisrummet blev så fint med väggdekoren!

Åh så gulligt! :)

Jag var på väg att måla ett eget träd på väggen i vårt bebisrum, men fick tyvärr avvakta med det pga min foglossning. Vi får väl se om det blir nåt lite längre fram :)
  • Moritzia

Jag har samma problem med hushållsarbetet. Idag har jag iaf lyckats tvätta lite och städa ena toaletten! Även fast min foglossning är bättre nu mot slutet så blir det många vilopauser under dagen.

Något pulserande i magen har jag inte känt, däremot är min bebis mer och mer aktiv tycker jag! En riktig buse :)

Svar på tråden Bf juli 2015