Inlägg från: Sparven88 |Visa alla inlägg
  • Sparven88

Bf juli 2015

Känns som att jag inte kan förlåta mig själv om det faktiskt skulle hänsa något om han sover på mage på mig. Även om risken är extremliten.

Men jag får väl testa att låta honom somna där och sen försöka lägga ner honom.

Jag har lagt en extra handduk i nestet för att gosa till det.

Han blir väldigt skrikig och orolig när kvällen kommer och vill typ äta hela tiden, så tuttarna hänger ute i princip hela tiden ;p

• Sparven88

Natten till igår gick så jäkla bra. Liten åt vid 22.30 och somnade bredvid mig och sov gott till 3.40. Var på myshumör när han vaknade för käk och somnade om lätt sen igen. Igårkväll somnade han lika snabbt jämte mig. Men vaknar efter 40 minuter å skriker. Jag liggammar, han äter typ två tag och somnar. Jag somnar men vaknar efter 5 min av att han skriker. Och så håller vi på. Tänkte ammat honom nu för att slippa vakns (om jag somnar...) men han somnade direkt vid bröstet. Skulle jag nu lägga ner honom så vaknar han...

Jag är så trött så det svider i ögonen.. Sorry för mitt inte så positiva inlägg...

• Sparven88

Natten till igår gick så jäkla bra. Liten åt vid 22.30 och somnade bredvid mig och sov gott till 3.40. Var på myshumör när han vaknade för käk och somnade om lätt sen igen. Igårkväll somnade han lika snabbt jämte mig. Men vaknar efter 40 minuter å skriker. Jag liggammar, han äter typ två tag och somnar. Jag somnar men vaknar efter 5 min av att han skriker. Och så håller vi på. Tänkte ammat honom nu för att slippa vakns (om jag somnar...) men han somnade direkt vid bröstet. Skulle jag nu lägga ner honom så vaknar han...

Jag är så trött så det svider i ögonen.. Sorry för mitt inte så positiva inlägg...

• Sparven88

God morgon! Igår somnade lillkillen strax innan 23. Sov till 3.40 åt och somnade sen om. Nu cille han dock ha lite efterrätt så nu fyller vi på matförrådet lite. Dock en glad och trevlig kille som vaknade. Så nu blir det nog lite mys och sen hoppas jag på att vi sover en stund till.

Hoppas ni fått lite sömn! Och ja, det blir väl bättre sen ;)

• Sparven88

God kväll!

Hoppas ni mår bra! Nu är det dags för sängen hos oss. Liten äter just nu med god aptit och händerna knäppta på magen.

Jag har börjat se ett mönster i nätterna. Varannan natt skrikig, och orolig med extremt lite sömn, varannan natt bra sömn. Han vill gärna ligga kloss intill mig. Nu ligger vi på sidan mot varandra, så han har näsan vid mitt bröst ungefär, då sover han gott. Han totalvägrar babynestet. Tänkte dock försöka igen nu när vi ätit färdigt.

Imorgon blir lillkillen 3 veckor. Jisses så fort det gått :S

• Sparven88

När era små äter, hur länge ammar ni då? Äter de aktivt under hela tiden?

Liten äter ungefär 10-30 minuter. Men suger inte hela tiden, utan snuttar bara för att sen ta tag å äta igen.

Ikväll har han suttit som en igel runt mitt bröst. Han har tokskrikit förutom när han legat vid bröstet. Och då har har han mest snuttat. Nu försöker jag få honom att äta inför natten, äter lite, suttar lite. Usch måtte det bli än bättre natt än vad kvällen har varit. Så frustrerande att inte veta varför han skriker, när man liksom prövat allt. Ren blöja, nymatad, och hos oss i famnen.

Funderar på å letta upp någon rolig podd å lyssna på när man sitter här med tutten i vädret.

Är nätterna stränga hos er med? Hur gör ni för att orka?

• Sparven88

Wow. Nästan 5 timmars oavbruten sömn. Så underbart!

Liten är så orolig på kvällarna. Det enda som hjälper är att ha honom vid bröstet. Han äter inte, utan snuttar bara. Det känns som han blir otrygg av någon anledning.

Vi la oss vid 22 igår. Och liten har sovit i ett svep fram till strax efter 3. Nu vart det lite amning å blöjbyte och sen tror jag vi försöker få till lite mer sömn! =)

• Sparven88

Upplevde ni några så kallade "faser" som bebisaena gått igenom? Idag har lite varit jätteledsen i princip hela dagen. Det enda som får honom lugn är bröstet. Sen nu efter nästan varje måltid har han kräkt. Segt och slemmigt.

Nu är han snart 4 veckor. Kan det vara någon periöd nu då han är extra otrygg å gnällig?

Hoppas att natten blir hyffsad. Rädd för att han ska kräka under natten utan att jag hör. Får ha honom nära mig så jag har koll på honom.

Tänk vad det hade varit lättare om de hade kunnat berätta om något var fel..

• Sparven88

Jag förstår inte vad dagarna tar vägen

Var hos BM igår, Lillen hade gått ner 30 gram sen sist. Så fick rådet att ge honom lite ersättning på kvällen. Varför känns det som ett sånt nederlag?! Jag vet att jag ska vara glad att jag kan amma över huvud taget, men satt nästan och grät igår när sambon matade lilleman med ersättning. Jag får väl skylla tramseriet på mina hormoner.

jag hade en väldig tur då jag typ bara gick upp 9 kilo under graviditeten. Alla de är borta redan, men jag har å andra sidan "ogravid-kilo" som jag vill få bort. Försöker också ta en eller två långa promenader varje dag. Bebis sover så skönt i vagnen!

Vad gäller dop har vi inte ens börjat diskutera det. Får väl dock ta tag i det snart. Lilleman är ju snart 6 veckor.

• Sparven88

Nytt besök hos bm. Lillkillen hade inte ökat i vikt förra besöket, så vi blev "ordinerade" ersättning på kvällen. Idag då vi var där, 8 dagar sen förra besöket har lillen gått upp 2 gram. Imorgon ska vi till läkaren så de får kolla så han inte har ngn infektion. Jag önskade så att jag kunde helamma, men jag hoppas nu på att det är lättmjölk i mina tuttar och att det är därför han inte går upp i vikt. Bara det inte är något annat tokigt med honom :/

Det gör ont i mitt mammahjärta att jag inte kan ge honom det han behöver.

• Sparven88

Ikväll har vi haft en jättegosig kille, efter att ha gett honom ersättning efter varje amning. Knappt skrikig, utan en glad kille som jollrat massor. Åh vad jag hoppas att det löser sig med bara ersättning.

• Sparven88

Hos läkaren förra veckan visade vågen en viktuppgång på 100 gram, bara på ett halvt dygn. Då jade lillkillen fått ersättning efter varje amning. Fortsatte med ersättning och amning efteråt, för mysets skull. Men lillen har inget tålamod att suga fram mjölken så istället blir det bara skrik. Så nu får han bara ersättning och kurvan pekar uppåt igen! Lite ledsen över att inte "kunna" amma, men det viktigaste är ju att skrutt mår bra!

han har i alla fall blivit en helt annan kille, skrattar och pratar jättemycket och är sällan ledsen. Skulle han vara ledsen går det lätt att trösta honom.

Imorgon ska jag ringa bm för att beställa tid för prev.medel. vill inte heller stoppa i mig massa hormoner, så tänkte testa kopparspiral.

Natti natti! =)

• Sparven88
    ememi skrev 2015-10-21 18:23:07 följande:

Jag har exakt samma sak med min pojke:) han är 2 månader o två veckor och har fått sluta amma nu:( inte kul:(

Det har gått förvånansvärt enkelt för mig att sluta amma. Trodde jag skulle tycka det var svårare. Men brösten är inte heller spända, så hade väl inte mjölk tillräckligt helt enkelt. Däremot är det såå skönt att inte behöva sitta å amma varje timme, utan nu äter han var tredje timme. Man är lite mer "fri" som mamma när man ger flaskan. Min skrutt är oxå tvä månader plus lite till. Född den 17 aug. Hur mycket och hur ofta äter din skrutt? :)
  • Sparven88

Igår fick jag första mensen efter förlossningen. Slutade amma för typ 3 veckor sen, så det var snabba ryck.

Det känns som att man måste lära känna kroppen igen efter förlossningen, ingen koll på hur länge eller hur mkt man blöder. Inte alls samma värk som jag haft tidigare heller. Är inte alls bekväm med mensen nu, sist jag hade mens var ganska exakt för ett år sen. Man blir bortskämd å vara utan den.

Bestämt mig för att sätta in hormonspiral. Även om vi vill börja baka syskon om ett år ungefär. Skulle satt in en kopparspiral förra veckan, men tydligen var det för tätt inpå förlossningen, så min livmoder var för stor fortfarande.

Men det får bli en hormonspiral istället.

• Sparven88

Åh sover era hela nätter? Min knodd blir snart 3 månader. Vaknar en gång vid 2 tiden för käk och sen vid 5-6 någongång.

Hade varit sååå skönt att i alla fall hoppa över en måltid/natt. Försökt att ge mat senare på kvällen, men det hjälper inte. Jaja. Sova kan man göra någon annan gång ;p

• Sparven88

Min lilla äter bara ersättning. Vaknar ungefär vid 2 och sen vid 5-6. Jag tar varje natt på vardagarna eftersom sambon jobbar. Brukar dock ibland bli "ivägkörd" för lite egentid på kvällarna. Något gott att dricka och några sidor i en bok.

Vad gäller helgerna brakade mitt humör ihop förrförra helgen, då min sambo inte ens erbjudit sig att ta lilleman mer än en gång. Efter en hel lördag med irritation, fick jag sen sova. Nu tar han som sagt en natt/helg, vilket är såå skönt!

Däremot var han väldigt duktig på att låta mig få.sovmorgon på helgerna. Men nu blir det både en natts sömn plus sovmorgon.

Nu blir det blöjbyte här, och sen hoppas jag snoddas kan somna om. Och jag med för den delen :)

Svar på tråden Bf juli 2015