Inlägg från: Magnolia10 |Visa alla inlägg
  • Magnolia10

Bf juli 2015

Maddss skrev 2014-12-10 22:34:29 följande:

Hej

Maddss här, prel. bf 8/7

Sen undrar jag om någon vet om de här 12 veckorna.. Ska bebisen va 12veckor eller ska jag vara i graviditetsvecka 12?(bebis 10v)

Kram ????

Missfallsrisken sjunker generellt när man går in i v 13 som några andra har svarat. Men har man gjort vul där man sett ett tickande hjärta i v 6,7 eller 8 sjunker tydligen risken till samma som efter 12 fulla veckor! :)

sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general
  • Magnolia10

Ska inte gnälla massa i den här tråden för jag vet att det skapar oro och dålig stämning, men måste ändå få skriva av mig! Hoppas det är ok?

Är bara så orolig över att min graviditet har avstannat! Är i v 9+1 och ALLA mina symtom är borta. Mår precis som vanligt igen! Pratade med gyn idag men får inte komma för att de, precis som min bm, hävdar att det är helt normalt att inte känna någonting alls. Blir inte så lugnad av det då man förstår att det för dem är en kostnadsfråga att göra vul på alla som oroar sig. Jag känner mig tyvärr inte särskilt lugnad av att vi bara har ca 5% missfallsrisk då vi sett hjärtat i v 7 för någon ska ju ändå vara de där stackars 5%...

Vi har verkligen fått kämpa för att bli gravida och vi står fortfarande i kö för IVF så den här graviditeten är ett mirakel enligt mina läkare och tanken på att det skulle gå åt skogen är därför så otroligt jobbig :(

Tyvärr läser man alldeles för mycket på FL och här verkar alla ha massa symtom och känna av graviditeten, men är det NÅGON mer än mig som inte gör det?

• Magnolia10

Tack för lugnande svar! Är helt sjukt vad lätt jag har för att stressa upp mig pga den här graviditeten! Önskar att man kunde blinka och vipps så är bebis född!

• Magnolia10
    tjugofemton skrev 2014-12-11 14:33:26 följande:

Jag har varit i kontakt med en mvc-central nu (inte min egna) som gör ultraljud i tidig graviditet om man har besvär (vilket jag kanske egentligen inte har, har fått en brun liten flytning som kan jämföras med en tandpetare kanske, så smal och knappt synbar). Är det dumt att "förbruka" deras resurser? Det hade varit skönt att få se om det verkligen lever någon där inne, annars måste jag vänta till i februari, slutet. Jag har ömma bröst som kommer och går, flytningar och en enorm trötthet. Kostar tydligen 300:-

Vad säger ni?!

Gör det :) Jag har fått en tid på barnmorskegruppen i Gbg för vul imorgon! Kostar 500kr men helt klart värt varenda krona!
  • Magnolia10
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-11 17:43:25 följande:

Idag ringde jag för att boka Kub-test, var inga problem trots att jag bara är 23, dessvärre fanns det inga tider inom tidsramen :(

Fick råd om att vända mig till en privat mödravård i Gbg men fick då bekosta besöket själv. Vände mig till Barnmorskegruppen där man fick skicka in en intresseanmälan.. Hoppas verkligen dom har tid för oss.. Någon som vet när man får svar?

Jag skickade till dem idag och fick svar direkt men de hade bara en enda tid att erbjuda före jul, vilket var imorgon (för kub vet jag inte)! Såg att de bara svarar fram till kl 15 på dagarna så skickade du efter det så får du nog svar imorgon :)
  • Magnolia10

Nu har jag varit på ultraljud igen! Den lille sprattlade och vinkade med armarna och var helt underbar att kolla på! Den har växt exakt som den ska, på millimetern så är fortfarande i v 9+3 precis som jag ska! Är så sjukt lättad nu! Nu känns det verkligen som att det är en bebis på g! Så nu ska jag njuta av att ha en helt symtomfri graviditet!! :)

• Magnolia10

Bilden hamnade på sidan, men ni fattar nog :) Fick förresten göra vanligt ul inte vul denna gången!

• Magnolia10
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-12 14:01:28 följande:
    Du hade helt rätt, fick svar för några timmar sedan. Dessvärre hade dom inga tider :(

Men ringde Carlanderska och fick deras sista tid redan nästa vecka! :)
    Vad skönt att nån hade tid före jul!! Känns betydligt mer rofyllt att fira jul när man vet att allt är bra! :)
  • Magnolia10
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-12 15:42:46 följande:
    Ja verkligen! Efter jul hade det varit försenat för att göra också.. Nu hoppas vi bara att allt är bra med lilla pyret :) Går in i v.12 i morgon!
    Härligt att gå in i v 12, längtar tills jag också når v 12 eller ännu hellre 13 såklart :)
  • Magnolia10
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-13 15:17:13 följande:

Okej, nu komer jag med en gnällig fråga. (så ni som inte vill läsa gnäll, hoppa denna) för mig är det okej, alla mår inte som prinsessor hela graviditeten :)

Är det någon mer än jag som fått problem med magen? Jag har alltid haft en strulig mage men under åren lyckats få hyfsad ordning på den. Men sedan jag plussade har det varit en bergochdalbana minst sagt. I dagens läge tampas jag med att inte kunna gå på toaletten i 3 dagar sen 2 dagar är jag ganska hård och sen får jag akut vattnig diarré och sen börjar det om... och utöver det en jäklas massa gaser... :/

Någon mer eller är det bara för mig magen strular?

Du är inte ensam! Min mage har blivit katastrof! Exakt samma problem som du! Har gluten och dessutom IBS i botten men haft allt under kontroll de senaste åren, men nu är magen helt galen igen! Får dessutom hemska kramper men kan inte ta mina mediciner nu när jag är gravid så det är bara att bita ihop :(
  • Magnolia10
    Faer skrev 2014-12-30 13:16:23 följande:

Hej alla! Hoppas ni har haft en bra jul ???? själv har det varit bäst julen på flera år! Berättade den stora nyheten och alla blev jätte glada! Sen dess har allt känns lite verkligare och tänk! I juli kommer våra skatter!!! Var hos bm igår och bokade RUL! Fick inte fören tid fören 10 februari och då såg jg att jag va bortrest så måste ringa och avboka.. Hoppas dom kan flytta fram det istället! Hur går det för er alla då? ????

Har också fått tid för RUL! Fick den 11/2 vilket ändå känns rätt snart :) Tycker också att det känns mer verkligt nu när alla vet!
Svar på tråden Bf juli 2015