Bf juli 2015
V.30 idag!
Bebis tumlar omkring förnöjt där inne i magen. <3
V.30 idag!
Bebis tumlar omkring förnöjt där inne i magen. <3
Mindre än 20 arbetsdagar kvar till mammaledigheten!
Min pojkvän & jag ska till Uppsala och handla det sista vi behöver på lördag nästa vecka, & sen flyttar han in på riktig. Sen är vi klara för bebisens ankomst även om det är rätt länge kvar, går ju bara in i v.31 på tisdag. Men skönt att ha allt fixat!
Ska hämta ut min fina skötväska från Babymel på posten nu på måndag också. Det enda riktigt nya jag unnat mig bland allt begagnat. :)
Namnen är klara också, har både kill & tjejnamnet påkommet och sen får vi väl se vem det är som ploppar ut vid födseln! Nästa ultraljud är i v.37, tror ni det finns någon möjlighet att se könet då? Det är visserligen nära inpå födseln, men skulle vara kul att veta.
Går också in i v.31 idag.
Igår var vi & besökte BB, fick se boenderummen & förlossningssalen samt testa på lustgas. :D Det var väldigt trevligt att se & bekanta sig med omgivningen och lyssna på barnmorskorna. Överlag är jag väldigt nöjd med den förberedelsekurs vi gått.
Ikväll börjar min mammagrupp också, ska bli kul att träffa lite nya människor. Ser mycket framemot det!
Aha! Ja, de i min mammagrupp har barn över 9 så, så då de är de ju i den kategorin. Häftigt att man räknar så, det visste inte jag.
26 år, första barnet, BF 28/7, vet ej kön
9 arbetsdagar kvar!
Idag var vi även och tittade på barnvagnen vi förmodligen köper nu med nästa lön. En Brio Happy, blev väldigt förtjust i den. :)
Det är det enda + babyskyddet vi behöver införskaffa till egentligen, lite småsaker som blöjor och sånt förstås men det kan ju vänta.
Jag har inga krämpor mer än lite ligamentsmärtor till & från, är inte så stor heller så det känns lite knäppt att det bara är runt 8 veckor kvar?! Tycker tiden gått så väldigt fort, känns som att jag fick plus på testet bara härom dagen...
Var till BM idag, allt ser bra ut & bebis växer enligt kurvan. Bebisen ligger med huvudet neråt och trycker på min kissblåsa så går på toan vääääldigt ofta.
Mitt hb som var lite på låga sidan sist har blivit bättre, äter 2 järntabletter om dagen så det vore konstigt annars.
Fick en förlossningsplan att fylla i också, med frågor om hur jag tyckt graviditeten varit och mina förväntningar och önskningar kring förlossningen. Oj, har ingen aning om mina önskemål inför förlossningen?
Och mitt i allt blev allt så mycket verkligare, det är inte SÅ länge kvar nu!
Är i v.31+2 och har hittills gått upp 8kg.
3 arbetsdagar kvar & sen semester före mammaledigheten börjar. Känns bra, tycker nästan jag kunde gått på semester redan i början av denna månad för känner mig lite överflödig & onödig på jobbet.
Var till barnmorskan förra veckan och ska tillbaka dit nästa vecka, bebisen har vänt sig med huvudet ner & allt ser fint ut. Mitt hb hade sjunkit igen så nu äter jag ENORMA mängder järn, tycker jag iallafall.. kan ju säga att jag inte mår så bra i magen av det!
Är glad för att jag inte har några större krämpor dock, varken foglossning eller svullnader. Det kommer väl med full kraft sen istället.
Iallafall, är det någon som vet det här med amningsBH? Tänkte fara & köpa ett par nu i veckan för har endast en enda BH som jag får på mig utan att det känns obekvämt. Hur vet man hur stor kupa man ska skaffa? En storlek större eller vad? :S
Bild från i torsdags, v.32+2. Går in i v.33 imorgon. :)
HAHA! Skulle inte sagt något om att vara fri från krämpor, vaknade upp med feber & världens dunderförkylning. Suck! :(