Inlägg från: Jennie1 |Visa alla inlägg
  • Jennie1

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-07-11 10:12:29 följande:

Förlossningen gick snabbt! Hade tänkt från början att klara mig utan epidraul men på väg in sa jag till sambon att går det så tar jag det. Men i och med att jag var helt öppen så hanns det inte med, så det var jag glad för.

Hade förvärkar var 7de minut från ca 22 till kl 08.30. Kunde inte sova eller någonting. Ringde fl kl 08.30 och dem sa att jag fick komma in om jag ville ha en sovdos. Men jag sa att vi avvaktar en stund ifall de blev tätare.

Somnade tillslut i soffan och sov 1h. Vaknade upp strax innan kl 10 och trodde att jag läkte kiss, jag tänkte att knipet var säkert inte i det bästa lagret just nu. Gick för att kissa och jag kunde inte! Fick typ luta mig höger och vänster så kom det lite skvättar kiss. Sen helt plötsligt så ba :SPLASH!!!!

Hela toaletten är fylld med blod! Jag fick panik, tänkte att nu är bebisen död. Ropade till sambon att nu ringer han förlossningen sen åker vi in!

Väl i bilen så börjar värkarna komma med 1,5-3 minuters mellanrum. Och när vi sen kommer in 10.30 är jag helt öppen. Bm som tog emot sa det första hon sa: men för förstföderskor ploppar barnet inte ut!
    Kan säga att det fick hon äta upp, och hon sa senare efteråt att tydligen så gör vissa barn det ändå! Hehe

Jag började med 20% lustgas sedan 30% och tillslut 50%. Den hjälpte verkligen! Det ondaste jag tyckte var krystvärkarna. Jag lät nog som en kossa över hela förlossningen. Jag blev den här urkvinnan alla pratar om.

Stort grattis! Vi är nog några här som är lite avundsjuka på dig just nu! Kramar
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-07-11 12:58:07 följande:

Nu är jag på väg till förlossningen. Mitt vatten har gått, och en sur barnmorska ville inte att jag skulle komma förrän värkarna startat, för du kommer ändå bara gå åka hem! Ja fast jag vill komma in ändå, sa kag och stod på mig, så nu är vi på väg i allafall. Fast kag har ändrat mig och vill absolut inte föda barn!! Livrädd och mår piss. Fast man längtat så länge.

Lycka till! Jag är avundsjuk!! Kram
  • Jennie1

Grattis till alla er som har fått era små!! :) Bra jobbat!! :)
    Är måttligt avundsjuk, 40+3 idag..

Men jag ser till att försöka hålla mig sysselsatt så gott det går. Var ute och åt med sambon på restaurang igår, idag blir det 70 mil i bil för att kolla på en sommarstuga, man får väl passa på innan storken kommer. Haha.
    Har kommit på att det inte är nån idé att bara vänta, man blir ju bara tokig då...

Kram på er! 

• Jennie1

SUCK! Besök hos bm idag. 40+5. Hon kunde inte göra hinnsvepning för att tappen var total omogen och bakåt. Bebban låg ännu högt och rörligt, känns ju skumt med tanke på att jag är först förderska. Men hon menade på att ibland är det så.. Hon tog iaf ul frö att dubbelkolla barnetshuvud...

Hade även högt blodtryck och protein i urinet, yipeey.... Ska tillbaka på torsdag för kontroll igen.

Känns som det blir en lååång historia detta här... blä

• Jennie1
    Mecros skrev 2015-07-14 16:06:09 följande:

Jennie1, låt inge vidare, tror du att det kan vara hf på g?

Förresten så har jag startat en tråd för julibebisar i kategorin föräldrar om ni vill följa med dit. Vet inte hur man länkar dit på telefonen dock.

Hoppas inte på det, men skulle det vara det så blir det antagligen igångsättning och det hade väl varit skönt, men tanke på att man börjar bli lite less nu. Men det bästa är väl om kroppen skulle komma igång själv, men den verkar ju lite seg.
    Tji fick man för man trodde att den skulle komma tidigt :p
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-07-17 12:49:08 följande:

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än!

Ja fortsätt gärna i denna tråden ett tag till.Kul för oss som ännu väntar att läsa om era små mirakel. :) Här är det 41+1 idag, noll känningar.. BLÄ
  • Jennie1
    h81 skrev 2015-07-18 09:40:46 följande:

BF+8 idag!!

Drygt!

bf + 10. håller med att det är lite drygt. överburenhetskontroll nästa torsdag om inget har hänt tills dess.. känns dock lugnt här.
  • Jennie1

Då tror jag att jag har haft mina första "riktiga" förvärkar. Väldigt oregelbundna. Men vaknat 10 ggr i natt av känslan som stark mensvärk liknande ett band runt nedre magen och ländryggen. Väldigt olustigt och ingen skön känsla, kunde knappt ligga still pga smärtan.. Varje värk var ca 40-60 s för att sen lätta helt.... Nu på morgonen har det släppt. Får väl hoppas att det kommer igång igen snart.

• Jennie1

30 min mellan värkarna hela natten! När börjar det komma tätare?? Nu har det varit 20-30 min i 12 h och innan dess var 50 min i typ ett dygn. Har inte blivit mkt sömn. Testade två alvedon kl 2 inatt, men det hjälper ju inte ett piss när värken kommer.. Är detta latensfasen eller kan de tom vara vara förvärkar, om det är så vill jag inte vara med nå mer!

• Jennie1

Efter tre sömnlösa nätter fick vi åka till förlossningen. Har haft värkar med 15-30 min intervall hela natten, och vilka värkar sen...! Kan knappt andas när dom kommer. Så nu ska jag få en sömndos så jag får en natts sömn, kan behövas när det sen sätter igång på riktigt. Barnet är nu fixerat iaf och tappen är nästan helt utplånad och öppen 1 cm så lite nytta har dom väl gjort ändå. Skönast är iaf att det är fixerat eftersom förra veckan var den högt och rörlig. Känns som man har världens längsta latensfas!

Svar på tråden Bf juli 2015