Inlägg från: Moritzia |Visa alla inlägg
  • Moritzia

Bf juli 2015

Åh gå en promenad, det har jag nog inte gjort på 4-5 månader.. Längtar tills jag kan gå långa barnvagnspromenader :)

Min bebis har hållt sig undan revbenen och nu har magen sjunkit ner rejält. Men däremot är det inte så bekvämt när bebis rör på huvudet nu.. Dessutom sparkas det ofta på samma ställen på höger sida så man är ganska öm på insidan!

• Moritzia

Idag har jag en seg dag. Känner mig trött och allmänt hängig, men så är det ju ibland. En dålig dag för foglossningen också. Ska bara ta det lugnt och mysa i soffan med magen (och katten).

Ingen slempropp eller förvärkar här heller, jag tror och hoppas att bebis kommer tidigare än BF. Men samtidigt försöker jag ställa in mig på att jag kan gå över, så att jag inte ska bli SÅ besviken om det händer.

• Moritzia

Har faktiskt inte hört om att hallonbladste skulle vara bra, men nu när jag googlade så verkar det inte så dumt. Tror till och med att jag har det hemma, kanske skulle börja med en kopp om dagen. Har ju bara tre veckor kvar nu :)

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-17 00:00:21 följande:

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

Usch så jobbigt för dig! Hoppas att du kunde sova sen och att BM kanske har något annat tips.

Igår på kvällen kände jag av mina första förvärkar! Hade en del sammandragningar men sedan kom det också något som liknade mensvärk till och från. Slutade efter nån timme eller två. Bebis var ovanligt aktiv undertiden! Senaste veckorna har jag även haft mycket mer stickningar i underlivet när jag rör mig lite mer. Spännande det här, det känns verkligen att det är nära nu!
  • Moritzia
    ohhello skrev 2015-06-18 12:16:05 följande:

Nä, inte verkade de helt oroade men tillräckligt för att de vill ge mig medicin. Läste dock på internet att om man har för höga värden i gallsyrorna så kan de välja att sätta igång förlossningen?! Blir ju lite skraj! Men tydligen börjar de med medicin och ser hur det utvecklas.. :)

Förstår att du blir lite rädd, men du får försöka lita på att BM och läkare har koll. Det är ju bra att de ger dig medicin som förhoppningsvis hjälper :)
  • Moritzia

Jag svettas också på natten! Min sambo påstår att han fryser, han ligger under duntäcke och jag har endast ett påslakan och kan inte ligga nära honom haha! Värst är det om fötterna, känns som att de brinner. Vissa nätter får jag gå upp och byta sovtröja eftersom jag vaknar dyblöt, usch för dessa hormoner!

• Moritzia

Jag längtar efter att få ha mina vanliga kläder, få komma igång med träningen igen, kunna gå en promenad, kunna ligga bekvämt.. Framförallt så längtar jag efter att kunna göra saker utan att bli sängliggande med ont i bäckenet som följd.

Kom bebis, koooom <3

• Moritzia
    Hejhejhej skrev 2015-06-21 18:00:45 följande:

Jag mår så fruktansvärt illa. Har kräk i halsen hela tiden och det enda bekväma för mig att äta är glass. Har spytt två kvällar i rad och idag även på morgonen. Någon som har liknande? Är det vanligt sent i graviditeten? Är i v35+3. Min mage är ganska högt upp. Så kan ha med det att göra..

Någon som har tips på vad man kan göra för att lindra detta?

Det låter som sura uppstötningar, har jag också problem med. Det mesta gick dock över när jag började äta Omeprazol. För mig hjälper det även att äta lite men ofta samt dricka kolsyrat vatten. Hoppas att du kan hitta något som lindrar dina besvär!
  • Moritzia

Var hos BM idag, allt ser bra ut. Sf-måttet var 35, hjärtljuden ligger stabilt på 135, hon tyckte bebis kändes normalstor och mina värden var också bra :)

Hoppas att jag inte behöver gå dit nästa vecka ;)

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-24 07:53:52 följande:

Åh nu blir jag sugen på att prova hallobladste! Vart köper ni det? Är i v39 idag (38+0) så hon får gärna komma nu!! är beredd att prova olika knep, men precis som sist så lär väl inget funka. Der jag provade då var: kanelvatten (skitäckligt) sex, gå i trappor, äta kryddad mat, men inget hjälpte.

Är det bara jag som slår i magen i allting? Diskbänken, dörrkarmar, allt möjligt!

Nu vill jag bara hålla och snusa på bebis!

Mår ändå ganska skapligt tycker jag, de här sista veckorna har varit bättre än resten av graviditeten i allafall.

Jag köpte mitt hallonbladste i en hälsokostbutik, började dricka det i måndags men har inte känt någon skillnad sen dess. Har iofs bara tagit en kopp om dagen till att börja med, tänkte väl öka efter en vecka. Dessutom dricker jag det mest med tanke på att det ska vara bra för kroppen under och efter förlossningen :)

Jag kan slå i magen ibland också, men mest är det min sambo som glömmer hur stor plats min mage tar ^^
Svar på tråden Bf juli 2015