Inlägg från: faerie |Visa alla inlägg
  • faerie

Bf juli 2015

Grattis Ellonbellon och Moritza till era pojkar :) 

Börjar också känna mig lite nervös. 8 dagar kvar till BF och man vet ju inte alls när det kan komma igång. Inatt? Om 14 dagar? Haha, det är nog ovissheten som till stor del skapar oroskänslor tror jag. Sedan har jag börjat att vakna vid 4-5 och har svårt att somna om för jag är hungrig, ligger och oroar mig om massor av saker, och tänker. 

Är redo för lillen att komma nu. Vill gärna att han kommer lite tidigare av praktiska skäl, då mannen har extremt mycket på jobbet mellan den 16 och 26 juli. Han har det redan tufft där, så vore ju bra om han inte behövde åka ifrån mitt i värsta perioden (restaurangbranschen). 

Ingen slempropp har gått ännu så vitt jag vet, men magen har sjunkit rätt mycket. 

• faerie

Veckan 39+0 idag, så 6 dagar kvar beräknat datum. Fortfarande inga direkta tecken, men har rejäla känningar i bäckenet idag. Såå ont i höfterna och fogarna. Så tråkigt att bara sitta här hemma och inte kunna göra något.

Hade nog förvärkar igår för det kändes som väldigt kraftig mensvärk som strålade ut i ryggen. Men alltså, mitt höll i sig konstant i cirka 2 timmar. Inget som kom och gick eller blev starkare och svagare, utan det bara höll i sig. Fler som har haft det så?

• faerie

Grattis till er som fått era små! Här händer det inte så mycket, förutom att jag igår hade sjukt många sammandragningar. 2 dagar till BF. Jag hoppas att han väljer att komma på söndag-tisdag någon gång. Nu ska jag fortsätta boa, haha!

• faerie
    ohhello skrev 2015-07-17 23:07:41 följande:

10 dagar kvar till BF.
    Bebisen är helt galet livlig inne i magen nu ikväll & små fötter sticker ut här och där.
    Har haft mycket sammandragningar/(förvärkar?), och galet mycket spring på toan för att göra både nr.1 & nr.2 de senaste nätterna.

Något som jag tycker är lite konstigt är att vid vissa sammandragningar svider det till på ett obehagligt sätt i slidöppningen och det känns som att jag ska kissa på mig. Är det bebis som börjar fixera sig eller? Eftersom det svidit till där nere så har jag tänkt: "urinvägsinfektion!" men går ju till BM en gång i veckan och lämnar kissprov varje gång utan att de hittat något så det är det ju inte.

Har noll ångest inför själva förlossningen, men det här med att den ska starta och jag inte ska fatta det är liiiite ångestframkallande. Lite läskigt, det är ju snart på riktigt?! Jag som egentligen inte ens riktigt fattat att jag ska bli mamma. Är denna känsla normal? :D

Känner igen känslan om att inte vara särskilt orolig för förlossningen, men nervös inför starten. Hur ska det kännas? Hur kommer jag reagera? Hoppas jag fattar! Haha, men alla säger att "det märker du!" så man får väl lita på det Jag har på sätt och vid nog inte heller fattat att jag ska bli mamma. BB-väskan har jag bara precis börjat packa (BF+2 idag) och jag har så svårt att se framför mig att det ska finnas en bebis i huset snart! Men får väl hoppas att det faller sig naturligt när han väl är ute :)
  • faerie
    h81 skrev 2015-07-18 15:02:57 följande:
    när jag fick mitt första barn fattade jag faktiskt inte!! ????????

alla hade skrämt upp mig så så när värkarna väl kom trodde jag det var förvärkar som skulle hålla på några dagar..

jag var och storhandlat med tio minuter mellan värkarna och hade folk hem på kvällen..

men kl 03 fick jag ringa förlossningen för då kändes det jobbigt.. vi åkte in och jag var öppen 8 cm och klockan 7.55 är han född..

så kan man oxå göra! ????????
    Haha, men rätt gött ändå att fixa med annat och inte fokusera alldeles för mycket på värkarna då! :D 

Här har inga värkar kommit, förutom några enstaka förvärkar varje dag. Gott om sammandragningar dock, men inget som gör ont på något vis. Får lite förvärkar på nätterna men det är ofta i samband med att jag behöver kissa. Går upp, går och lägger mig igen och då avtar det. 

Vill gärna att lillen kommer den här veckan, för min mans föräldrar ska komma hit från England den 29 juli, och då vill jag helst ha hunnit föda och komma hem ett par dagar innan dess. Men det återstår ju att se vad bebis tycker, haha!
  • faerie

Grattis Miala90! Vad roligt att det händer grejer i tråden! Själv är jag 7 dagar över BF nu. Trodde kanske att vattnet gick inatt, kom något väldigt vattnigt ut, men det blev inte mer än lite grann så måste ha varit flytningar ändå. Hade en del smärta imorse när jag vaknade (för en timme sen) men känner inget nu. Enligt mina egna beräkningar är ju dock BF idag, så jag är inte förvånad. Vet ju när jag hade ägglossning och när jag och mannen hade det mysigt i säng ;) Men är ju ändå ivrig nu. Vill träffa lillen! 

• faerie

Nej här händer fortfarande inget. 41+0 idag. Ska på överburenhetskontroll på torsdag den 30/7 om inget hänt tills dess, men det hoppas jag att det ska ha gjort. Tror fortfarande att mitt egna BF den 23 juli stämde bättre än RUL. Men men. Jag hoppas att det vill sätta igång de närmsta 3-4 dagarna här, annars kommer jag bli lite orolig. Vill helst inte bli igångsatt...har fått för mig att det blir så långdraget och smärtsamt då :(

Har rätt mycket sammandragningar och de har känts mycket kraftigare de senaste dagarna. Men de gör inte ont. Idag är jag enormt trött, så ska försöka ta mig en lite tupplur nu tror jag. Hoppas ni andra mår bra!

• faerie

Grattis Jennie1, skönt att allt gick bra trots den långa processen!

Idag har jag varit extremt känslig. Gråtit för minsta lilla. Sade till mannen att nu får vi minsann göra vad vi kan även om det bara är gamla skrönor. Så vi åkte och åt stark asiatisk mat till lunch, har köpt hallonbladste (dricker redan första koppen) och 2 ananaser. Jag har turen som inte får ont i munnen av ananas. Ska nog försöka förföra honom för lite sexy time senare också. Är mer psykiskt trött på att vänta nu. Alla skickar sms, ringer, frågar, och jag blir liksom mentalt stressad. + att mannens föräldrar ska komma från England om 3 dagar. Kul att inte få någon som helst egentid innan de kommer... :(
    Fysiskt mår jag ganska bra ännu, tycker inte det är så jobbigt att gå över tiden, men man vill ju inte heller klämma ut en fem kilos bebis liksom...(som en bekant till mig fick göra, hon gick över 18 dagar!). 

• faerie

Grattis h81! 

Idag har jag äntligen känt mig lite annorlunda. Har haft mycket tätare sammandragningar (ca var 10:e minut) som även var kraftigare än innan. Med lite värk i ryggen. Vid 21.00 gick jag upp och gjorde mig ett kvällsmål och då avtog allt igen. Nu är sammandragningarna lite mer regelbundna igen, men inte alls lika kraftiga och värken är borta. Nåväl, ska sova nu. Får väl se om det händer mer snart...

• faerie

Grattis till bebisarna! Själv hade jag rätt angående sammandragningarna! De hade avtagit på måndag kväll men på natten mot tisdag vaknade jag av en kraftig värk. Fick en till kort därefter. Klockade och hade värkar med 4 min intervaller. Åkte till förlossningen 4.35 på morgonen mot tisdag och kl 12.01 föddes vår lilla pojk på 3655 gram och 51 cm. Jag hade redan öppnat mig 5 cm vid 6 på morgon och krystvärkarna kom igång kl 10 så hade en väldigt lång krystfas. Vid 11.45 kom läkaren för att lägga sugklocka men precis då lyckades jag börja föda fram honom så jag klarade mig helt på egen hand trots närmare 2 timmars krystande.

Allt gick bra och vi är nu hemma och han sover och äter mest. Så snäll och go och väldigt lugn liten kille

Svar på tråden Bf juli 2015