Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf juli 2015

ohhello skrev 2015-05-20 10:29:31 följande:
    Nu var nog vår mammagrupp mest för förstföderskor, men vi har några omföderskor med äldre barn som är med. Det var väldigt trevligt iallafall, kul att prata med andra i samma situation och jag kan tänka mig att det blir ännu roligare när bebisarna kommer!

Mecros, jag vet inte hur det är i Sverige då jag bor i Finland, men jag fick iallafall besöka BB under förberedelsekursen. :)

Nu är inte jag så orolig för förlossningen i sig, men jag blev nog mer trygg av att få komma och bekanta mig med stället. :)
    Man räknas som omföderska efter sju år tror jag. Då får man gå kurser och sånt igen. Men är det tätare brukar man inte få gå tyvärr.

Känner mig lugn för allt, men det är alltid kul att repetera lite.
  • KramKolan

Herregud... V.31 och det börjar redan göra rätt så ont när bebisen sträcker på sig och sparkar... :-/ Känns långt kvar på nåt vis.

• KramKolan
    ohhello skrev 2015-06-14 13:49:14 följande:

Okej, har möjlighet att köpa ett parasoll billigt begagnat så det gör ju inget om jag avskyr det sen & vill ha något annat. :)

Mitt låga blodtryck har jämnat ut sig med järntabletterna. Och sen äter jag i princip direkt jag kliver upp ur sängen, och nu jobbar jag ju inte längre så jag orkar MYCKET mer och mår inte lika dåligt/svimfärdigt.

Min sambo jobbar väldigt mycket nu så jag har varit bedrövligt dålig med städningen här hemma. Har satt dom mål att iallafall göra EN större sak varje dag: tvätta kläder, torka damm, dammsuga, etc. Idag står dammsugning på listan. Måste ta mig upp från soffan snart! :D

Va glad jag blir att höra att det är fler än jag som har svårt att få saker gjorda!
  • KramKolan

Känner mig sjukt less idag... Sovit kasst inatt, ont, hormonell och gråtig, känns sååå långt kvar. Är i v.34+6 idag och med mina två första barn har jag gått över två veckor. Jag vill inte göra det den här gången, men risken är väl överhängande.... Känner att fem veckor till är hanterbart, sju veckor känns galet långt. Helt slut just nu. Vill inte mer...

• KramKolan

Jag gick in i v37 idag. Vår skrutt är ruckbar. Så inte fixerad än, men det är ju tredje barnet så jag är nöjd med det!
    Mitt värsta just nu är mygg-/knottbett på fötterna som kliar sinnessjukt mycket, jäkligt ont i höft och bäcken på nätterna och att jag måste vila en gång per dag annars är jag helt paj. Magen är riktigt stor nu. Tror iaf att jag går över 14 dagar med den här också, men jag fasar för det... :-/
    Har endel sammandragningar, men det känns väldigt lugnt.

• KramKolan
    pompom skrev 2015-07-01 20:59:42 följande:

Ja grattis allihopa för nu är det verkligen inte långt kvar! (Även om det inte alltid känns så) 
    Jag är i vecka 37 nu och bebis har fixerat sig.
    Det är tungt och varmt, idag satt jag på köksgolvet och skurade skåpluckor och höll inte på att komma upp. Haha var helt slut! Men vill verkligen att allt ska vara perfekt tills bebis kommer :)
    Min har hicka minst en gång om dagen, har era också det? 
    Någon som ska föda på Huddinge förresten?
    Lycka till allesammans! 

Gud va duktiga alla är och orkar städa en massa. Jag orkar inget. Träffar lite familj och bekanta, plockar i och ur diskmaskinen nån gång per dag och tvättar. Sen sover jag middag varje dag.
    Skönt att det är rätt månad. Men har bf 27 juli och har gått över 14 dagar med båda de andra, så jag räknar tyvärr med augustibebis. Känns fasligt långt... :-/

Min bebis hickar också massor! 2-3 ggr per dag. Hela magen hoppar!

Känns som om vår skrutt är rätt så stor. Jag gissar att det är en grabb på 4 kg och typ 53 lång som tittar ut i Augusti.
  • KramKolan
    isaochbel skrev 2015-07-02 08:52:38 följande:
    Klart du kan be henne kolla. Min läkare känner på tappen varje besök nu fram tills det är dags. Trots minimal tapp på mig är den igenbommad :( mina andra barn kom iof inte förens 42+0 men då hade jag ju inte opererat mig heller. Känns snopet då detta var stor risk för prematurfödsel.
    Åh har du också två innan som kom i 42+0?
    Jag är så sjukt nyfiken på när den här trean kommer, men jag tror som sagt att den här också drar över två veckor. :-/ Vore skönt med tidigare, men är väldigt inställd på att gå över.
    Surt om du inte får tidigare när man på nåt vis ställer in sig på det när de "varnar" för att det kan bli så...
  • KramKolan
    isaochbel skrev 2015-07-02 20:41:36 följande:
    Läkaren i Sverige sa att om båda kommit så "sent" (värkarna med den första började på kvällen och morgonen efter hade jag tid till igångsättning, den andra gick vattnet kvällen innan jag skulle till sjukhuset för att få tid för igångsättning) så skulle jag räkna med att vid fler graviditeter gå över. Min kropp är tydligen en "långbärare".
    Känns liite surt nu när allt indikerade på prematurfödsel men samtidigt är jag lättad. Här i Spanien får man inte gå över mer en 1 vecka så det känns också bra :).
    Vi kan ju hålla tummarna att din 3:e kommer liiite tidigare :)
    Ja min bm sa nåt liknande sist. Att jag nog är programmerad så... :-/ Så bara att bita ihop, trist för jag blir sååå stor på slutet. Lägger på sig mycket vikt sista dagarna och värsta bristningarna kommer då. Aja, det är inte mycket att göra åt. Försöker njuta av de lediga dagarna, ha kul med barnen och vila.
    Bor du i Spanien nu alltså?
    Va spännande, så då blir du igångsatt Max en vecka över tiden???
  • KramKolan
    Moritzia skrev 2015-07-02 23:26:48 följande:

Hm.. Jag tror att min slempropp har gått nu, men är inte riktigt säker på om det var den eller bara väldigt rikliga flytningar. Det verkar ju som att den kan se ut väldigt olika. Har era gått än?

Spännande!
    Skulle säga att slemproppen är seg, långa slemmiga grejer och eventuellt lite blodstrimmor i. Håller tummarna att det är starten på en härlig förlossning!
  • KramKolan
    isaochbel skrev 2015-07-02 23:21:30 följande:
    De sista två veckorna gör ju tyvärr stor skillnad för mi också. Med de två andra gick jag upp 35 kg och det märktes också på sonens vikt han vägde 4260g hade nog vägt 4kg om jag inte gått över.
    Hur stora har dina andra två varit?
    Ja, vi flyttade till Spanien (Madrid) i slutet på februari och här får man absolut inte gå över mer en 1 vecka på grund av en massa risker tydligen och inte mig emot att jag slipper sista veckan.
    Jag har gått upp 25 kg med alla. (Blir lika denna gång..) Första, en flicka på 3420g, 50 cm, inte så farligt. Nr.2 blev en pojke på 4050g och 53cm lång. Gissar på nåt liknande eller något större om jag går över som med de andra.
    Hur sätter de igång hos er? Vilken metod?
Svar på tråden Bf juli 2015