Inlägg från: Agentkia |Visa alla inlägg
  • Agentkia

Bf juli 2015

Hejhejhej skrev 2015-03-24 06:48:56 följande:

Hoppas inte det är något tokigt med bebben. Säkert ingen fara! Man är ju alltid orolig känner jag för det mesta. Hur är det med er vikt? Är i v23 och de senaste två veckorna bara vågen sluter i höjden. Tycker inte jag äter ovanligt mycket. Vet att det är dumt att få ångest över vikten, men tyvärr infinner sig en ångest hos mig :/

Förstår om du tycker det är extra jobbigt om bikten drar iväg. Själv har jag stått still ett tag fram till nu vecka 20-21 då jag ökat igen. Gjorde samma sak med första barnet. Då gick jag upp 16kg totalt och när sonen var 2 mån vägde jag som innan jag blev gravid. Denna graviditet har jag 7 kg övervikt på fel på sköldkörteln så jag vill helst inte gå upp så mkt. Har än så länge gått upp ca 6 kg och enligt en uträkning på nätet ska jag gå upp ca 13kg denna gång. Trots att jag vägde för mkt.

Tänk såhär. Bebis väger iaf sin vikt och minst det dubbla med moderkaka fostervatten osv. Nu växer bebis mycket snabbare och därför ökar man mer. Under andra halvan av graviditeten. Du kommer dessutom förlora mkt på förlossningen och när du sen ammar. Är lite mer än normalt så äger du som du ska.
  • Agentkia
    Hejhejhej skrev 2015-03-24 07:09:41 följande:

Tack underbara du!! Det är nog mest så att jag känner att det sätter sig på främst ben, lår och rumpa. Kläderna stramar. Jag har litet förflutet med viktproblem och tänker nog lite extra mycket tyvärr :/

Ja jag vet ju att du har det. Och jag förstår din oro. Jag mådde dåligt över min vikt innan jag blev gravid men jag kan inte göra ngt åt den nu. Det här är en kort period i mitt liv och jag får ta det för vad det är. Jag kan alltid gå ner sen. Det är planen. Jag vill ha tillbaka min platta mage. Ja det sätter sig på andra ställen än bara magen. Gör det för mig med. Jag tappade 10 kg bara på förlossningen sist.

Jag är övertygad att du klär i lite mer än du hade innan för jag kan förstå att du än idag tycker du ser annorlunda ut mot för verkligheten. Men jag vet också att vad vi än säger har du samma självbild.

Ställ in dig på att du ska ta hand om dig och bebis. Det ska vara ditt mål. Vårda dig själv och din kropp. Du har bara en och nu ska du få ett barn som är beroende av dig. Sen för guds skull, var snäll mot dig själv. Säg snälla saker till din spegelbild och be den där som tänker dumma tankar dra åt helvete!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-03-25 09:34:18 följande:

Tjenare mammor.

Tror jag bara behöver skriva av mig lite.

Att sitta vak åt en nära anhörig när man är gravid är inget jag rekommenderar.

Både kropp och psyke tar enormt med mer stryk än annars. Hormonerna gör att det är svårt att hålla sig lugn.

Fuckin jävla skit cancer!!!!!!!

Jag tycker det har vart tufft tidigare. Men detta är ju löjligt. Ingen stilla gråt här inte. Hysteriskt hulkande.

Inne på dygn 4 och hon bara tuffar på.

Ingen människa ska behöva lida såhär. Hade hon vart en hund hade det vart över för 4 dygn sedan när hon sa ifrån sig allt livsuppehållande. Säger det igen. Fuck cancer!!!!

Usch och fy. Cancer är en hemsk sjukdom som ingen skulle behöva uppleva.

Jag hoppas hon snart får frid och slipper lida. Än om det är tråkigt. Se till att sjukvården gör allt dom kan för att minska hennes lidande.

Kramar!!
  • Agentkia
    Faer skrev 2015-04-12 16:02:41 följande:

Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?

Jag tycker brio har stabila och bra vagnar. Ni vill nog ha en med lufthjul om ni kör ofta på grusvägar. Jag gillar crescent comfort och hade själv köpt den om vi skulle köpa vagn till lillen.
  • Agentkia
    Moritzia skrev 2015-05-21 07:39:02 följande:

Kan magen växa för mycket?

Jo bebis rör sig precis som vanligt så jag hoppas att det ska vara lugnt. BM sa att ifall det inte har hänt något till nästa vecka så får jag göra ultraljud. Ska försöka att avvakta tills dess.

Det man är orolig för är att barnet inte växer som det ska. Ja det kan växa för mkt också. Men som tidigare skrivit så kan det vara att barnet ligger annorlunda eller så. Du kan ju ha stått still en period nu. Har du varit sjuk eller ätit dåligt eller så kan ni sånt påverka också. Lycka till.
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-05-23 21:51:26 följande:

Tänkte precis skriva och fråga detsamma. Jag har ont högst upp i magen.. Precis under bröstpartiet. Men som sagts så kanske det är halsbränna? Tänkte också på moderkakan det första jag gjorde :/

Jag får också mycket sammandragningar, någon mer som får mycket? Jag har ca 20 st på en dag.

Ja det är halsbränna. Det kan ge hemsk bröstsmärta. Jag tror inte man känner när moderkakan lossnar för jag tror knappast man har känsel i själva livmoderväggen på det sättet.
  • Agentkia
    Liten till skrev 2015-06-17 00:00:21 följande:

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

För mig funkar bara rennie. Det och en massa vatten under dagens gång. Sen äter jag sällan men mkt. Så man inte triggar magsyran hela tiden.
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-07-03 22:28:33 följande:

Fått gå på toa och göra nr 2 hela kvällen. Hela 3 ggr har jag sprungit in på toa för att inte få nå i byxorna. Är det tömning på g? Har haft mensvärk under hela dagen men inte så starkt. Vet inte vad jag ska tro, vågar inte hoppas på för mycket.

Det låter onekligen så. Lycka till om och när det drar igång.
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-07-04 04:30:30 följande:

Trodde verkligen det var på g i natt. Vi gick och la oss kl 23 och hade förvärkar regelbundet till 01.30, den första timmen gjorde det ont men sen klingade det av ju längre in på natten jag kom.. Blir galen på detta ovetande, hoppas dessa förvärkar har gjort någon nytta iaf. Hur går det för er?

Man brukar väl säga att dom alltid gör nytta men att man inte vet hur lång tid det tar. Vore ju bra om du fick sova bra på nätterna så du är stark och utvilad till förlossningen. Bara försöka slappna av och vänts in det. Dom kommer när dom är redo dom små liven.
  • Agentkia
    Moritzia skrev 2015-07-07 12:17:01 följande:

5/7, kl 02:35 föddes vår lilla prins. Idag har vi kommit hem från BB och ska försöka landa i allt nya. Allt har gått bra och vi har fått en otroligt lugn och snäll pojke <3

Grattis vad roligt! ?

Gud vad jag längtar efter min lilla.
Svar på tråden Bf juli 2015