• ememi

Bf juli 2015

Igår hade jag ont och trodde verkligen att det var på g. Idag har allting bara lagt av. Illamående ryggont molande. Ingenting! Bara fått något halsont. Känner mig totalt lurad... men 4 dagar kvar till bf. Ska försöka komma ut lite idag. Göra något kul. Då går nog tiden lite fortare :)

• ememi

Idag är det dagen d:) bf idag. Men känner inget annorlunda :) har druckit hallonbladste i två dagar ätit riktigt stark mat. Testa färdknäppen igår också men inget som händer. Bara falskt alarm hela tiden. Suck!

• ememi

Här är det två dagar sent. Händer ingenting inte ens förvärkar längre. Vad hände? Känner mig tjutfärdig och börjar känna mig något stressad. Jag trodde att jag skulle vara mamma vid det här laget:( har testat allt! Promenader. Städar. Hallonbladste. Och igår hade man trevligt med sambon. Och under det så sträckte jag något i ryggen. Suck! Jätte glad för er andra så klart :) ska till bm på fredag får se om något hänt tills dess:/

• ememi
    doccah skrev 2015-07-29 13:39:04 följande:

Åh en till bebbe, grattis kramkolan. Känns som jag är sist ut nu längtar ju ihjäl mig, nog enda gången i livet jag vill ha ont nu!!

Jag väntar fortfarande :) bf +3 :/ förstår precid vad du menar????
  • ememi

Idag är det bf+5. Hade tid hos barnmorskan idag:) och hon erbjöd en hinnsvepning och självklart ville jag ha det:) under tiden så säger hon att här hade det hänt grejer. Etappen var det 1cm kvar på och jag hade öppnat mig 3 cm så det var en sån underbar lättnad. Efter att hon var klar så säger hon att ja öppnade upp till 4 cm nu ! När jag kom hem så kom det ut en bit av slemproppen. Förhoppningsvis behöver jag inte vänta så länge till:)

• ememi

Ja nu är värkarna igång. Men har flesökt taima dom och det går sådär hur gjorde ni när ni taimade värkarna och när ringde ni förlossningen?

• ememi

Grattis tjejer! Här avtog värkarna ganska fort. Ush vad jag börjar tröttna på det här altså. Går omkring och är öppen 4 cm men inga värkar. Känns lagom mysko. Kram

• ememi
    doccah skrev 2015-07-31 19:18:42 följande:

Åh grattis till bebisar!! Och spännande för er med värkar! Här är det inte lika spännande. Först kom ju delar av slemproppen och hade förvärkar men nu har de inte hänt något på två dagar.. Bara lite mer flytningar men dock normal färg.. Sååå drygt

Förstår din frustration :) du är inte ensam:)
  • ememi

Fortfarande gravid:( bf 8 idag. Mår så psykiskt dåligt. Alla runtomkring är på sån helspänn att det nästan e för jobbigt att umgås med folk. Sambon har varit på sådan beredskap så länge att han också börjar må skit. Ungen måste komma snart!

• ememi
    komisska skrev 2015-08-03 15:38:21 följande:

Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!

Ja det är en liten lättnad när den släpper. Min släppte i lördags och igår. Men inga värkar. Och jag vet att jag är minst 4cm öppen också. Så jäkla märkligt.
Svar på tråden Bf juli 2015