Inlägg från: Agentkia |Visa alla inlägg
  • Agentkia

Bf juli 2015

Ellonbellon skrev 2015-07-07 12:21:39 följande:

Imorse kom han ut, rekordfart. Fyra-fem värkar från 00,15-01,15 som knappt gjorde ont och efter det kom dom med en minuts mellanrum, en minut långa. Hade svårt att tro att det var riktiga värkar... Fast dom gjorde ont!! Men vi ringde och hade tur som fick plats! Kom in vid tre, öppen 8 cm! Sen var det fyra jobbiga timmar, värkarna stannade upp när han var halvvägs ute, fick ingen smärtlindring eftersom allt gick så fort till krystvärkarna. Men så kom han äntligen ut klockan 06:56, 50 cm lång och 3440 gram tror jag. Tyvärr måste dom ta honom då han hade svårt med andningen. Fick ha honom hos oss till elva, men nu vill dom ha lite extra koll på andningen så han är på nyföddintensiven.

Det ska inte vara någon fara, men allt är så himla surrealistiskt så jag vet inte. Glad att han är ute och nu är det bara att vänta ...

Grattis! Sådär var det men min nu 4årige son. Han satt fast med huvudet i öppningen under tre krystvärkar och när han kom ut var han lite blå och slö. Han fick cpap och hade 91 i syresättning. Vi var kvar i 2 dagar på neo och han är idag en pigg och frisk 4åring som inte alls hade några kvarvarande problem efter förlossningen.

Lycka till. Hoppas det går lika bra för er.
  • Agentkia

What? Här säger dom att man gör inget åt GBS utom att man får en spruta minst två timmar innan förlossningen.

• Agentkia
    isaochbel skrev 2015-07-09 08:29:32 följande:

Verkar vara stor skillnad på vart kan bor bara i Sverige (som jag har läst mig till). Men här nere i Spanien ( iallafall min läkare) tar de allvarligt på allt och är extremt noggranna när det gäller allt.

Jag läste också på 1177 och där står samma sak

Kanske för att för 99% av alla barn inte får något problem. Vet inte om det skiljer i hur smittad man är. Om det finns bara i urinen eller om det gått upp i urinröret tex.
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Hur går det för dig liten till? Och er andra?

Haha kanske är både ock?! Hoppas det går bra om det sätter igång. Jag skulle säga vila det du kan så du är utvilad. När det väl är igång ska du ju typ springa ett maraton så det är bra att ha laddat med energi.

Lycka till!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-09 21:43:12 följande:

Väskan packad, babyskyddet i bilen. Sovtabletten ligger och väntar på sängbordet.

I morgon kl 9 ska vi vara på förlossningen för att sättas igång. Detta har vart de längsta månaderna i mitt liv.

V37+0 vad jag har längtat. Trodde aldrig jag skulle klara detta.

Snart är plågan över och vi får träffa vårt underbara barn och får känna att det vart värt alla plågor.

Lycka till och hoppas allt går bra!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-10 16:18:06 följande:

6 timmar in i igångsättningen. Det ända som hänt är att jag behöver kissa ca var 45min. Haha.

Konstig känsla att längta efter smärta.

Kom igen nu!!!! Kom igång.

Ja heja heja. Lycka till!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-12 08:09:47 följande:

47 timmar!!!!

7 doser

7 dubbel doser

Pinvärkar från helvetet och öppen 3 cm!!!!!

Blev nerdrogad vid typ halv tre. Fått sova några timmar.

Nu får vi se vad de hittar på idag.

Snälla snälla snälla kom ut. Mamma orkar inte mycket mer!!!!

Får jag fråga varför du blir igångsatt? Det känns ju som att kroppen inte var redo när det tar så lång tid? Kan för lite om igångsättningar så därför jag frågar. Låter riktigt hemskt för dig och hoppas på att dom finner ett annat sätt så det börjar hända något. Lycka till.
  • Agentkia
    Liten till skrev 2015-07-12 11:58:11 följande:

Kl 8 i morse föddes Maja <3

Sista halvtimmen hände allt fort, men det gick bra. Måste stanna på bb tills i morgon eftersom jag hade långvarig vattenavgifterna så vill de ha koll på mig (och Maja såklart )

4110g och 50cm rent underverk!

Grattis till Maja. Hoppas ni fortsätter må bra och får komma hem. Imorgon.
  • Agentkia
    Faer skrev 2015-07-12 09:45:18 följande:

Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)

Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)

Stort grattis! Vilken otroligt fin bild!
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-13 09:41:13 följande:

57 timmars igångsättning. Sedan ramlade han bokstavligt ut.

Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.

Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.

Nu sover far och son så vackert tillsammans.

Åh vad tråkigt att det var en jobbig förlossning. men nu är det över och ni har ert lilla barn hos er. Hoppas att han mår bra och att du återhämtar dig snabbt. Stort grattis.
  • Agentkia
    ohhello skrev 2015-07-15 20:00:57 följande:

Tack Liten till! Och vad kul att det går så bra för er med ert tillskott. :)

Jag känner mig knappt gravid längre? Visst, bebisen rör på sig tillochfrån, men annars glömmer jag liksom bort det? SÅ lite händer det här alltså. Inga sammandragningar, inga förvärkar... Ja, men det händer väl när det händer, haha! Räknade ändå ut att jag i princip kan gå gravid i 4 veckor till. :/

Sådär känner jag med. Klipper gräs och krattar och donar. Glömmer helt bort och först när jag böjer mig fram och magen tar emot kommer jag på att, ja just ja, jag är ju gravid. märkligt att man kan glömma det. V 36+5 idag.
  • Agentkia
    Trassla skrev 2015-07-16 18:38:12 följande:

Här är det amningsterror!

Liten har gulsot och ligger på gränsen till att kräva behandling.

Så ska in till sjukhuset i morgon igen för nya prover.

Så nu bråkar vi med maten. Försöker väcka upp han varannan timme för att äta.

Usch så jobbigt. Men visst gör väl dagsljus nytta med?
  • Agentkia
    isaochbel skrev 2015-07-21 01:52:03 följande:

Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.

Grattis till lillen eran. Skönt att det gick bra mitt i allt.

Hur kommer det sig att artärer spruckit om jag får fråga. Låter läskigt.
  • Agentkia
    ohhello skrev 2015-07-21 07:27:16 följande:

Fick åka hem och sova lite, ska tillbaka till BB om några timmar och se hur detta fortskrider. :) Förhoppningsvis är bebis väl på väg ut så småningom, är iallafall väldigt fint fixerad och ej ruckbar sa barnmorskorna inatt.

Har haft en hel del värkar, vissa har jag knappt märkt av och andra tar ont som fasiken ända ner till knäna.

Är nu helt slut, var ju på en dagstur till Åbo och promenerade hela dagen igår, satt på färjan hem när det började sippra vatten.. telefonen helt död utan ström och värkar tillochfrån på det, haha! Kom hem vid 1, ringde BB och frågade om det var nödvändigt att komma in på koll DÅ eller om jag kunde vänta. Nå nu, ska vila lite till och fara tillbaka. :)

Åh så spännande. Lycka till nu. Kul att du uppdaterar så vi får vara med
  • Agentkia
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 18:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.

Först föderska och de tog 10tim.

Stort grattis!
  • Agentkia
    pompom skrev 2015-07-25 08:59:17 följande:

Jag blir inte klok här :)

Igår kväll började jag få värkar, de började med tio min mellanrum och när jag lade mig var det ca 6 min mellan dom.

Somnade lite men efter ett tag tog jag två alvedon för att få sova vidare.

Barnmorskan på förlossningen sa tidigare att jag kunde göra det om det blev jobbigt men att värkarna inte skulle avta.

Men efter dom så avtog värkarna och jag har sovit ganska bra tills nu, bara en paus i badet vid 7. :)

Men jag vill ju ha tillbaka värkarna nu! Kanske inte var så bra med alvedon eller är det vanligt att värkarna stannar upp sådär?

Så kan det vara. Går dom över av alvedon, värme och vila är det inte dags ännu. Då är det bara förvärkar och inte riktiga förlossningsvärkar. men dom kommer tillbaka och kommer göra mer nytta då. Dock kan man inte säga hur länge det dröjer till dom kommer.
  • Agentkia
    Smalltowngal skrev 2015-07-26 10:39:00 följande:

Samma här, BF idag och inte känt nåt idag.. Igår hade jag ganska starka värkar i ett par timmar men sedan avtog dem :( jag drack hallonbladste, åt massor av ananas samt färdknäppade förra graviditeten men gick ändå över elva dagar, så tror mer på att vila och ha tålamod och inte stressa eller oroa sig (vilket är lättare sagt än gjort) Vi hade sex i förrgår på kvällen då jag fått hinnsvepning på morgonen, då hade jag otrolig mensvärk halva natten och lite värkar men sedan inget mer..

Ja vila tror jag är det bästa. Om man ser på hur naturen fungerar så föder djur sällan under stress. Dom går iväg och är för sig själva i lugn och ro när dom ska föda. Stress kan få vissa djur att skjuts upp en förlossning till och med.
Svar på tråden Bf juli 2015