isaochbel skrev 2015-09-14 07:01:09 följande:
Vår kille är också jätte förkyld, blivit smittad av syskonen som börjat i skolan resp. förskolan förra veckan.
Sprutar in ca 2 ml bröstmjölk i vardera näsborre med en plastspruta med fart så snoret "fluschas" ner. Mellan sonen hade RS som 2 månaders bebis och det var på sjukhuset vi lärde oss det. Där använde de koksalt prövat bröstmjölk denna gången när jag ändå ammar och det borde vara "naturligare". Är livrädd för att Leo ska få det nu också då mellan killen blev väldigt dålig och jag fick sluta amma då han inte orkade äta så det vill vi helst undvika igen.
Gå in här och läsa en massa bra tips
www.barnakuten.nu/bebisar/en-nastappt-bebis-kan-inte-andas-eller-ata/
Krya på liten!!!
RS usch då!! Hur länge har dom det, och vad är det som skiljer det från en vanlig förkylning med snor och hosta? Och hur vet man att dom har RS?
Bröstmjölken verkar funkar bra och som tur är verkar pigan må lite bättre även om det ännu snoras lite till och från. Men inte alls som i lördags, usch! Då gjorde det ont i mammahjärtat.
Nu verkar dock både jag och min sambo har åkt på en snarlik förkylning. Får hoppas att den drar förbi fort.
Hoppas att din lilla kille också mår bättre!
Kram