Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

Det låter som att er bebis har hicka?
    Då brukar magen guppa/pulsera. Kan hålla på en bra stund. Kan kännas på olika ställen också. Man känner det bäst på bebisens rygg så om ni vet var ryggen är kanske ni kan känna nästa gång att det är hicka.

• Ellonbellon

Jag tror min slempropp började komma igår, det var i alla fall ovanligt ... slemmigt det som kom ut. Men inget blod i alla fall. Annars har jag som vanligt sammandragningar och igår hade jag också vad jag misstänker var en förvärk. Trodde han skulle komma igår, men det var mer en känsla + att det har tryckt på nedåt så mycket under gårdagen.

Men jag gick in i vecka 38 idag och jag vill att han kommer på utsatt datum... Jag förlorar nämligen alla dagar i mammaledighet som han kommer för tidigt, och det har jag ingen lust alls med :P.

Men ja tror inte han kommer nu heller, det var nog bara en känsla jag hade igår. Får se om det blir mer slem som kommer eller om det bara var en engångshändelse. Har mensvärk i princip varje dag, har haft det bra länge, så tror inte det är en hint för mig i alla fall :)

• Ellonbellon
    Vilja81 skrev 2015-06-18 12:46:16 följande:

Är det någon mer som har problem med kraftig mensvärk?

Haft mensvärk av och till sedan v.30, men nu har den suttit i drygt ett dygn i sträck och alvedon hjälper inte... V.38 (37+) nu.

Jag har haft mer eller mindre mensvärk i 10 veckor, är också i vecka 38. Igår gick det över till ordentliga förvärkar dock med ont i nedre ryggen. Men ingen bebis än :) Mensvärk räknas ju som del av förvärkar men inget farligt. Bara ett tecken på att det närmar sig!
  • Ellonbellon

Min slempropp kommer ut lite nu och då, alltså inte så mycket, men nu är det ganska uppenbart vad det är...

Har också mycket kraftigare förvärkar och maaaassor av sammandragningar (tyckte jag hade mycket tidigare). Tror inte han kommer tidigt för det, jag går nog över tiden. Det märkligaste är att jag har en sån känsla av att han kommer ut genom arslet, alltså som om jag har en stor poop på gång, hela tiden...

Är så himla less på allt, men inte på att vara gravid. Märkligt. Men det ska bli väldigt skönt att kunna sova på magen igen, att gå promenader (senast jag kunde gå en promenad var i januari, det är jag riktigt less på!) och att kunna äta utan att behöva fundera på om det är bra eller inte. Att kunna göra saker utan att bli helt dränerad på all energi och få så fruktansvärt ont ska också bli skönt...

Vad ser ni fram emot? Förutom det självklara sakerna, som att träffa lillen ;)

• Ellonbellon

Min man har inte velat ha sex alls sen jag blev gravid, har haft det några gånger ändå. Men det går bra, vi båda tycker det känns olustigt med en tredje person, som du skriver ohhello.

Och så har jag ju haft foglossningen sen januari så de få gånger vi har provat har bara gjort ont ändå, så har liksom inte haft lust heller.

• Ellonbellon

Min mammaledighet började i torsdags, men jag har varit sjukskriven så länge att det inte slog mig förrän igår att jag inte är sjukskriven längre. Sa till mannen att jag redan känner mig bättre ;).

Igår och genom hela natten och morgonen hade jag ordentlig mensvärk, men har inte hänt så mycket mer. Mannen jobbar sista veckan nu så jag hoppas lillen håller sig kvar till i alla fall nästa måndag (han jobbar natt i en vecka). Dessutom vill jag inte förkorta min mammaledighet så egentligen hoppas jag att han kommer på utsatt datum, inte en dag före det...

• Ellonbellon

Min mage var idag tillbaka på kurvan istället för att ligga över som den gjorde sist... men jag har ju känt att den inte växt så mycket mer, och dessutom har bebis nu sjunkit ned så långt det går att komma utan att komma ut, som läkaren sa ;).

Järnvärdena börjat gå lite upp igen, så det är bara fortsätta knapra järntabletter.

Har haft många sammandragningar, mensvärk och lite press och annat, så jag börjar tro att denna bebis kommer ut tidigare än han ska. Men vi får väl se, kan ju lika gärna stoppa upp eller fortsätta i flera veckor.

Hur som helst så kände jag att tappen har kommit lång fram nu och börjat mjukna, men vill inte pilla alltför mycket. :)

• Ellonbellon

Förresten, här får jag bara järnvärdena i "låga siffror", sist låg mitt på 9,2 och 12 var gränsen. Vad märkligt att det mäts så olika?? Det hade sjunkit från 12 till 9,2 förra gången, så läkaren ville idag ta blodprov i armen, och då var den på 10,8 har jag för mig... Det är fortfarande lågt, men järntabletter skulle räcka trodde han. Ska dit nästa vecka igen och checka...

• Ellonbellon
    Liten till skrev 2015-06-25 13:23:02 följande:

Ellonbellon- spännande att något händer i allafall

Moritzia- hoppas du får vila idag så det känns bättre i morgon i allafall.

Faer- fin mage!!

Igår mådde jag så dåligt på kvällen! Spydde, hade världens förvärkar så nästan så jag tänkte börja klocka. Men då slutade det såklart. Irriterande men ändå bra, var helt slut så hade nog inte orkat en förlossning då

Sov sedan utan att vakna ända till halv 8 i morse så nu är jag rätt pigg igen. Så nu får det gärna sätta lite fart. Bara 12 dagar kvar, känns som en evighet!

Men idag är det torsdag så då städar vi och det kanske kan hjälpa till lite hoppas i allafall!

Ja, det är fint att man känner att det i alla fall är något på gång, men samtidigt så undrar man ju hur länge det ska hålla på innan det verkligen är dags :P. Har också varit lite i tvivel om jag ska klocka, men det känns inte riktigt som att jag är där än.

Idag är det väldigt stilla i magen med många sammandragningar, ska se om jag får fart på honom eller om vi måste åka en vända och kolla upp. Hoppas vi slipper det, och han har dagar då han är lite segare. Är egentligen inte jätteorolig, men vill nog kolla upp det om han inte rör lite mer på sig under eftermiddagen. Han rör ju på sig om man puffar men det är väldigt motvilligt.
Svar på tråden Bf juli 2015