Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Ja det var verkligen toppen! Först gällande skötväska så ville jag ha en snygg hihi :) men även en praktisk och behändig. Var mycket inne på elodie details skötväska men tycker de är så dyra. Snubblade på en fin väska på stadium som kommer bli toppen som skötväska och den kostade bara 100:- tänkte börja med den iallafall och känner jag för en uppgradering senare så tar jag det då :) tycker denna från Stadium är så fin och praktisk och mycket prisvärd. Ska se om jag får in bilden här nu, det är den vita :)

Stokke skrev 2015-04-25 10:31:04 följande:

Vad bra att ni fick låna ett babyskydd.

Hur tänkte du, när du köpte skötväska?

• bullenochgrisen

Härligt att kunna checka av listan lite ellerhur :) ja fy jag vill inte räkna ihop totala summan hihi :)

Stokke skrev 2015-04-25 14:36:02 följande:

Väskan är jättefin. Ska titta på Stadium, tack för tipset.

Nu har vi beställt en Bugaboo Buffalo, en sommarsufflett, en bottenplatta och ett maxi-cosi babyskydd.

Totalt nästan 17 000kr

Nu är det bara alla andra saker kvar.

• bullenochgrisen

Åh vad kul att du också gillar den, den är verkligen super fin och kommer bli perfekt som skötväska :)

Jag har beställt mycket från jollyroom i bebis väg, men vet inte hur det går till med barnvagn där ifrån. Ring dom eller Maila och fråga! =75210426][quote-nick]Liten till skrev 2015-04-25 17:50:36 följande:[/quote-nick]Bullen och grisen- superfin väska! Tänkte nog faktiskt kopiera dig och köpa en likadan

Går och velar om jag ska beställa en brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas till babyskyddet från jollyroom, de tog 7290 för hela paketet. Då är det dessutom fraktfritt. Men jag funderar hur smidigt det är om något händer, antingen nu eller under förlossning, samt om något går sönder på tex vagnen? Inte lika enkelt som en fysisk butik känner jag.[/quote]

• bullenochgrisen

Vi är i princip klara med inköpen men långt ifrån färdiga med allt fix :) vi har typ lagt allt i en hög i vardagsrummets så börjar snart bli dags att få allt på sin plats. Väntar på att vagnen ska komma så man kan få piffa till den hihi :) ska bli mysigt att boa på riktigt snart. Bara 8 veckor kvar till bf!

• bullenochgrisen

Jag går in i vecka 32 på måndag :)

Hihi ja att du orkar! Även om man inte gör själva måleriet själv så blir man trött och påfrestad att ha målare som springer hemma. Vi har byggarbetare utanför oss som renoverar fasaden, bara det är jobbigt då jag inte kan ha dörren öppen och röra mig som jag vill in och ut, hade velat fixa med massor av saker ute innan man blir för tung som te.x putsa fönster, sätta upp vår bubbelpool och ja små fixa ute så det känns fint, men inget av det gå nu när det är byggställningar överallt och byggarbetare som har sönder hela rabatterna :,( jag som bara vill få det fint! Känns som att mycket handlar om det nu när man är hemm, att få fixa och göra fint fram tills bebis kommer. Har inte direkt orken heller :(

Stokke skrev 2015-05-15 20:14:02 följande:

Hej!

Går in i vecka 34 på söndag.

Läser en blogg, där bloggerskans syster var beräknad till 26/6 och fick barn 12/5!

Lite lätt panik känsla. Vi har just tömt huset på möbler för att släppa in en målarfirma på måndag, som ska måla om tak och väggar i näst intill alla rum. Oj oj vad har vi dragit igång för projekt?! Så här sent i graviditeten ;)

Har massor av fix att fixa innan bebisen kommer.

• bullenochgrisen

Jag har inte packat BB väskan än heller, är i vecka 33 nu ( 32+2) och är i princip klar med all inhandling men har inte börjat tvätta bebis kläder eller lakan än, har köpt parfym fritt tvätt och sköljmedel jag ska tvätta de i. Mycket man vill fixa här hemma också så som städning, fönsterputsning osv men energin räcker inte till längre, är trött på det mesta och får mycket sammandragningar när jag går så undviker lite det också :( har tråkigt när jag varken kan eller orkar göra saker jag vill eller behöver. Den 15 juni kommer vagnen, känns som en milstolpe man längtar efter :)

Har gått upp 10 kg som lagt sig på magen bara :)

• bullenochgrisen

går in i vecka 38 imorgon, BF 19 juli.

Bebis ligger i säte och efter misslyckat vändningsförsök så har vi inbokat snitt den 14 juli. Bara 16 dagar kvar! :) :)

Har mått bra hittills, inte många som tror man kan föda när som helst med tanke på hur pigg och rörlig jag är fortfarande. Hade tufft i början med mitt extrema illamående fram till vecka 17 men efter det så har jag mått bra tack och lov.

• bullenochgrisen

Skönt att liten gick att vända på! Jag fick panik av Bricanylen och darrade så mycket så jag började hyperventilera och panik gråta helt obehindrat. Men hon satt ändå så fastkilad med rumpan så det gick inte att flytta på henne ändå.

Känns skönt att må så bra trots att det är så nära nu, men känslan inför snitt känns ändå som en besvikelse. Är väldigt rädd inför att vara vaken när de skär i mig, bara tanken på det är obehagligt nog. Vet inte hur jag ska försöka tänka för att göra det bättre. Det är verkligen en besvikelse att inte få föda vaginalt.

Liten till skrev 2015-06-28 12:21:31 följande:

Skönt att må så bra!

Hur känns det att få snitt då? Vårt vändningsförsök lyckades, men man hann ju tänka en del.

Jag mår också bra, men med min stora mage så undrar folk mest om det inte är dags nu? Men idag är det i allafall en siffrigt, bara 9 dagar kvar.

• bullenochgrisen

Har också tagit bricanyl förut så jag visste att jag skulle få panik av skakningarna, dock tappade jag fokus helt med blandningen av skakningarna och paniken blandat med smärtan från när hon tröck på magen, det gick liksom inte att andas, det blev för mycket på samma gång. Är fortfarande öm där hon tröck och det är ändå snart en vecka sedan.

Aj aj med bränd mage! Jag har knappt ork att sitta ute om dagarna, varmt!

Liten till skrev 2015-06-28 22:51:23 följande:

Usch då. Jag har tagit bricanyl förr, så jag var ganska förberedd på skakningarna. Men obehagligt var det. Jag tror det kommer gå jättebra med snitt!! Jag ville nästan ha det ändå, för nu går jag och oroar mig för att spricka massor istället. Oavset vad så oroar man sig nog inför en förlossning.

Ett tips till er andra är att tänka på att huden på magen är ju ganska utspänd nu. Vilket kan innebära att den lättare får färg i solen än vanligt. Det har min fått idag kan jag lova. En väldigt fin svinröd färg. Som svider som satan!! Jag brukar inte bränna mig, men magen ser helt blankpolerad och illröd ut jag får väl skylla mig själv, men hade inte en tanke på att den var mer lättbränd nu. Aj aj aj. Hoppas det går att sova i allafall.

Så nu kan jag inte föda på 4-5 dagar minst, för aldrig att någon får sätta ett ctg på denna röda mage!

• bullenochgrisen

Skönt att inte fler behövde uppleva det jag upplevde. Det var det hemskaste jag varit med om. Gjorde så ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men samtidigt så ville man ju inte avbryta för min högsta önskan var ju verkligen att få ett lyckat vändningsförsök så jag kunde föda vaginalt, så man höll ju ut men tårarna bara sprutade medans jag hyperventilerade för jag fick ingen luft. Ursh jag var dämpad flera dagar efter det, min kropp måste upplevt det som ett stort trauma för minsta tanke på det som hade hänt fick mig till att panik gråta och skaka igen. Ursh

Liten till skrev 2015-06-29 17:09:20 följande:

Oj är du så öm? Jag måste ha haft världens tur vid vårat försök! Jag var skiträdd och grinade innan, hade ju bestämt att vi inte ens skulle försöka vända. Men en sån super barnmorska (överläkare tom.) så jag gick med på att prova. Hon puttade lite lätt och följde efter med händerna så bebis bara snurrade runt, ner och kom rätt. Det gör ju till i med ondare när bebis själv rör sig! Så tråkigt att det inte gick lika bra för er.

• bullenochgrisen

I tisdags kl 09.11 föddes vår lilla flicka med planerat kejsarsnitt på BB Sophia. 50 cm lång och 3436 g tung. Lillan låg i säte, där av planerat snitt pga. Misslyckat vändningsförsök. Är så lycklig och glad över att få ha henne här. Hoppas ni andra mår bra. Kram

• bullenochgrisen

Mecros, 24 år första barnet 

Beräknad: 21 juli 

Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka 

Anehhs, 22 år första barnet 

Beräknad: 11 juli 

Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka 

Ohhello, 26 år, första barnet 

Beräknad: 28 juli 

Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka 

Mangostan, 33 år, första barnet 

Beränad: 23 juli.