Bf juli 2015
Lillan har bara sovit i 1 timme(!!!!!) sammanlagt under dagen.. Har bara somnat till i en kvart sen vaknat igen och velat äta heela tiden! Är detta normalt? En spädis ska ju sova typ 16 timmar per dygn?!
Lillan har bara sovit i 1 timme(!!!!!) sammanlagt under dagen.. Har bara somnat till i en kvart sen vaknat igen och velat äta heela tiden! Är detta normalt? En spädis ska ju sova typ 16 timmar per dygn?!
Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(
Jag vill verkligen att amningen ska funka. Känns hopplöst och så men hon har knappt funnits i 2 veckor.. Jag vill ge de lite mer tid än så.. :( men ja fortsätter de alldeles för länge så får jag ju ge upp
Mecros, 24 år första barnet
Beräknad: 21 juli
Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka
Anehhs, 22 år första barnet
Beräknad: 11 juli
Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka
Ohhello, 26 år, första barnet
Beräknad: 28 juli
Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka
Mangostan, 33 år, första barnet
Beränad: 23 juli.
Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke
Doccah, 21 år, första barnet (plus ett bonusbarn)
Beräknad: 27 juli
Födelse: 7 augusti 03.41, 3840g, 51 cm, flicka
Försöker ge min lilla napp då hon gnäller ganska mycket även när hon är mätt, och hon kommer inte till ro. Men hon vägrar, hon suger inte ens på den när jag stoppar den i munnen på henne.. Har testat både esska mam och nu nuk för prematura med extra liten sutt men nä inget. Stoppar man in fingret i munnen suger hon dock som attan.. Vad ska jag göra?
Ja ikväll när hon va ledsen så tog hon den en stund när jag höll lite på den så den inte trillade ur med en gång. Men ja som du säger kanske de är för tidigt. Innan har hon vart nöjd mellan matningarna men nu är hon mer allmänt gnällig och de hjälpte med napp redan från start på sambons dotter :) men alls är ju olika klart
Får väcka lillen på nätterna så han äter. Hur länge fick ni väcka dom små för amning? och har ni börjat med D droppar? När började ni med det då?
Fick tredje mjölkstockningen på mindre än två veckor inatt.. Blir så less :( fick iaf penicillin utskrivet idag. Hoppas de hjälper. När amningen nästan precis börjat funka smärtfritt så får man ytterligare en smäll på käften. Beställde en Philips avent manuell pump nu iaf för Bvc tyckte jag skulle pumpa emellan amning eftersom jag är känslig. Någon som har erfarenhet av manuell pump? Har aldrig testat
Hur sover era små? Vår lilla, 11 dagar idag har sovit på mage, på mitt bröst flera nätter i rad. Då sover han gott. Men vi diskuterade med bm igår, varpå hon sa att det inte var optimalt med tanke på psd. Inatt har vi alltså försökt få honom att sova i sitt babynest. Först la vi det i spjälsängen, varpå han tokskrek. Då han skrikit en bra stund la vi babynestet i sängen och han fortsatte sitt skrikande. Trötta föräldrar efter denna natten. Jag sa till mig själv att det viktiga nu är att inte låta han få sova på bröstet igen. Både för min och för hans skull.
Nu ligger han dock i sitt babynest i sin säng. Låter lite, men inget skrik. Än...
Känns som att jag inte kan förlåta mig själv om det faktiskt skulle hänsa något om han sover på mage på mig. Även om risken är extremliten.
Men jag får väl testa att låta honom somna där och sen försöka lägga ner honom.
Jag har lagt en extra handduk i nestet för att gosa till det.
Han blir väldigt skrikig och orolig när kvällen kommer och vill typ äta hela tiden, så tuttarna hänger ute i princip hela tiden ;p
Inatt sov lillan i hela 7 timmar i sträck!! Känns helt sjukt ! Och tuttarna höll på att sprängas när jag vaknade