Inlägg från: doccah |Visa alla inlägg
  • doccah

Bf juli 2015

Lillan har bara sovit i 1 timme(!!!!!) sammanlagt under dagen.. Har bara somnat till i en kvart sen vaknat igen och velat äta heela tiden! Är detta normalt? En spädis ska ju sova typ 16 timmar per dygn?!

• doccah

Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(

• doccah

Jag vill verkligen att amningen ska funka. Känns hopplöst och så men hon har knappt funnits i 2 veckor.. Jag vill ge de lite mer tid än så.. :( men ja fortsätter de alldeles för länge så får jag ju ge upp

• doccah
    Liten till skrev 2015-08-18 19:27:37 följande:
    Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå! smile1.gif
    Ja jag vill ge det lite mer tid för jag har väldigt mycket mjölk, så det är ju bara såren och stockningarna som förstör.. Men ja absolut är man ingen sämre människa eller mamma för att man ger ersättning. Som du sa, mår mamma bra mår bebis bra :)
  • doccah
    Liten till skrev 2015-08-18 19:27:37 följande:
    Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå! smile1.gif
    Ja jag vill ge det lite mer tid för jag har väldigt mycket mjölk, så det är ju bara såren och stockningarna som förstör.. Men ja absolut är man ingen sämre människa eller mamma för att man ger ersättning. Som du sa, mår mamma bra mår bebis bra :)
  • doccah

Mecros, 24 år första barnet
    Beräknad: 21 juli
    Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka

Anehhs, 22 år första barnet
    Beräknad: 11 juli
    Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka

Ohhello, 26 år, första barnet
    Beräknad: 28 juli
    Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka

Mangostan, 33 år, första barnet
    Beränad: 23 juli.
    Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke

Doccah, 21 år, första barnet (plus ett bonusbarn)
    Beräknad: 27 juli
    Födelse: 7 augusti 03.41, 3840g, 51 cm, flicka

• doccah

Försöker ge min lilla napp då hon gnäller ganska mycket även när hon är mätt, och hon kommer inte till ro. Men hon vägrar, hon suger inte ens på den när jag stoppar den i munnen på henne.. Har testat både esska mam och nu nuk för prematura med extra liten sutt men nä inget. Stoppar man in fingret i munnen suger hon dock som attan.. Vad ska jag göra?

• doccah

Ja ikväll när hon va ledsen så tog hon den en stund när jag höll lite på den så den inte trillade ur med en gång. Men ja som du säger kanske de är för tidigt. Innan har hon vart nöjd mellan matningarna men nu är hon mer allmänt gnällig och de hjälpte med napp redan från start på sambons dotter :) men alls är ju olika klart

• doccah
    ememi skrev 2015-08-22 09:35:44 följande:

Får väcka lillen på nätterna så han äter. Hur länge fick ni väcka dom små för amning? smile1.gif och har ni börjat med D droppar? När började ni med det då?

Fick oxå väcks lillan de första 5 dagarna typ, nu så vaknar hon som om hon hade ett inbyggt alarm när hon ska äta dropparna började vi med häromdagen bara, hon blev 2 veckor igår
  • doccah

Fick tredje mjölkstockningen på mindre än två veckor inatt.. Blir så less :( fick iaf penicillin utskrivet idag. Hoppas de hjälper. När amningen nästan precis börjat funka smärtfritt så får man ytterligare en smäll på käften. Beställde en Philips avent manuell pump nu iaf för Bvc tyckte jag skulle pumpa emellan amning eftersom jag är känslig. Någon som har erfarenhet av manuell pump? Har aldrig testat

• doccah
    Sparven88 skrev 2015-08-28 09:49:15 följande:

Hur sover era små? Vår lilla, 11 dagar idag har sovit på mage, på mitt bröst flera nätter i rad. Då sover han gott. Men vi diskuterade med bm igår, varpå hon sa att det inte var optimalt med tanke på psd. Inatt har vi alltså försökt få honom att sova i sitt babynest. Först la vi det i spjälsängen, varpå han tokskrek. Då han skrikit en bra stund la vi babynestet i sängen och han fortsatte sitt skrikande. Trötta föräldrar efter denna natten. Jag sa till mig själv att det viktiga nu är att inte låta han få sova på bröstet igen. Både för min och för hans skull.

Nu ligger han dock i sitt babynest i sin säng. Låter lite, men inget skrik. Än...

Funkar de inte att söva honom ordentligt på bröstet i typ 15 min sen lägga ner honom? Så gör jag med min lilla när hon är bråkig, oftast kan jag lägga i henne direkt efter amning när hon somnat vid bröstet, men ibland kan hon ligga vaken i vaggan och somna av sig själv. Olika varje kväll
  • doccah
    Sparven88 skrev 2015-08-28 20:49:56 följande:

Känns som att jag inte kan förlåta mig själv om det faktiskt skulle hänsa något om han sover på mage på mig. Även om risken är extremliten.

Men jag får väl testa att låta honom somna där och sen försöka lägga ner honom.

Jag har lagt en extra handduk i nestet för att gosa till det.

Han blir väldigt skrikig och orolig när kvällen kommer och vill typ äta hela tiden, så tuttarna hänger ute i princip hela tiden ;p

Du är inte ensam, min lilla är exakt likadan på kvällen, och så får hon alltid världens utbrott för hon är övertrött och orkar inte ens äta tillslut så hon sommar av utmattning
  • doccah

Inatt sov lillan i hela 7 timmar i sträck!! Känns helt sjukt ! Och tuttarna höll på att sprängas när jag vaknade

Svar på tråden Bf juli 2015