Inlägg från: Olga89 |Visa alla inlägg
  • Olga89

vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?

Första VUL:et gjorde jag förra veckan (5+5) och redan där kunde de se hjärtat. Igår (6+5) gjorde jag ytterligare ett VUL och där syntes det ännu tydligare. :)

• Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-30 11:06:29 följande:

Hon frågade om första dagen på sista mensen vilket är 15 sep och då sa hon 6+2. Ja allt fanns och såg normalt ut. Är väl bara jag som nojjar?

Jag trodde jag var i vecka 8 vid första undersökningen, men min ägglossning var så rubbad att läkaren flyttade tillbaka graviditeten 2 veckor. Så jag tror som andra, att du inte är så långt gången som du tror.
  • Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-30 20:07:51 följande:

Åh tack!!

Hur räknar man? Har ägglossningens dag någon betydelse?

Du menar hur du räknar hur långt gången du är? Rent krasst är det ju från sista mensens första dag, men detta justerar ju läkaren. Som jag nämnde tidigare, jag räknade från sista mensens första dag, men det stämde inte överrens med ägglossningen. Min ägglossning var ca 14 dagar senare än var den borde vara. Detta kan ju bero på många faktorer; hormoner, stress, jag hade exempelvis slutat med minipiller ett par månader tidigare, därmed blev både mens och ägglossning satt lite ur spel hos mig.
  • Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-31 17:50:24 följande:

Okej, de där gravtesterna som visar hur många veckor man gått, är det något att rekommendera och som man kan lita på?

I mitt fall stämde det, men jag har hört att det mest är ett säljtrick och absolut inte är 100 procentigt. Jag testade dock bara en gång, ca 1,5 v efter befruktning
  • Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-31 18:22:59 följande:

Läste att det bara gick upp till vecka 3?

Ja så kan det nog vara. När ska du göra ditt nästa vul?
Svar på tråden vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?