VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...
Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...
Ja. 20 000 barn svälter till döds varje dag. 7,3 miljoner årligen. Var skulle vi placera alla dessa?
Inte helt oväntat för oss SD:are drar nu migrationsverket upp prognosen för asylsökande till Sverige. För ett halv år sedan skrev jag att migrationsverket skulle dra up sina prognoser igen innan året var slut och rätt fick jag.
www.svt.se/nyheter/sverige/alltfler-flyktingar-kommer-till-sverige
Samtidigt kan inte nyanlända barn garanteras skolplats, vilket bryter mot lagen.
www.svt.se/nyheter/sverige/har-inte-en-chans-att-ta-emot-barnen-nu
Regeringen bjuder in alla partiet utom SD till samtal om invandringen. Det enda partiet som har haft alla rätt hittills bjuds inte in av den rödgröna minoritetsregeringen. Det är nästan så att man kan gråta. De vill tydligen att SD ska bli det största partiet 2018.
www.svt.se/nyheter/sverige/migrationsministern-stor-utmaning-for-sverige
Nej, det sa jag inte. Sa att det ligger något i det. Att sanningen sedan står på ens sida är än mer vitalt.
Till skillnad från en del PK, som mest är det för sakens skull, utan att ens veta om vad t.ex. flyktingmottagande kostar. De bara skiter i det, för så ska man göra.
Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?
Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.
"Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. 'Politiskt inkorrekt' har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PK-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." - Niklas Ekdal.
Kvinnor tjänar i regel mindre än män om man enkom mäter inkomst som statistik. Sen ignorerar man ofta varför. Det finns många faktorer att ta vara på när man gör sådana dumma påståenden. Men det är ofta helt okej att generalisera från den goda sidan.
Nej, det har jag aldrig sagt. Du misstolkar detta totalt. PK är inget subjektivt begrepp. Det har funnits i över 30 år och sammanfattas bäst via den tidigare länkade Wiki-artikeln.
Universitetsnivå. Två kandidatexamen.
Nej. Det är bara ni anti som har hittat på det. Jag och många gelikar med mig är lika kritiska mot det mesta i samhället. Det monetära systemet, flyktinghjälpen, asylmottagningen, bostadsbristen, nollräntan osv.