• Oliviasmamma10

hysterisk när hon ska till pappa.

Jag har en dotter på 4 år som vägrar åka till pappa.

Hon skriker och blir hysterisk, ledsen och springer omvägar för att pappa inte ska fånga henne. Vi har nu halvera veckorna för att hon inte fixar att va där en hel vecka. Kan tillägga att han suttit inne för våldtäkt på en 14 årig tjej. Och varit borta i ca 2 år. Varit våldsam mot henne och mig när hon var liten men enligt socialtjänsten så ska han få ha henne. Hon har sagt följande meningar till mig :" Mamma du måste lyssna på mig!" " Jag blir rädd när pappa blir arg. "" Pappa är konstig" . Och hon frågar varje dag om det är idag hon ska till pappa och säger att hon inte vill dit. Vill ju att hon ska tycka om o åka till pappa som hon tyckte för ca 4 mån sen. Ska jag tvinga henne att åka dit? Någon som har varit med om samma situation? Ibland får jag knappt på henne ytter kläderna. Hon blir rädd eller ledsen så fort vi åker mot hans område :/. Och sen brister det i gråt,panik hysteriskt humör. Tips på vad jag ska göra?:/

• Svar på tråden hysterisk när hon ska till pappa.
  • Voodoodoll

Jag hade inte låtit mitt barn åka hem till en våldtäktsman över huvud taget, så jag hade nog startat en vårdnadstvist. Snabbt.

• Oliviasmamma10

Mjo det har slagit mig i tankarna länge men enligt socialen så har han lika stor rätt till henne. Men BVC har gjort en anmälan så hoppas de får upp ögonen nu :/

• Långbenopluto

Hon känner väl dina negativa känslor gällande pappa.... och då är det väl självklart att hon inte vill dit.

• Kravmärkt

Försök prata med dottern och visa inte dina känslor för pappan inför henne. Hon känner på sig som nån annan skrev och det hör allt bara värre.

• Voodoodoll
    Tines skrev 2014-11-08 19:40:22 följande:

Hon känner väl dina negativa känslor gällande pappa.... och då är det väl självklart att hon inte vill dit.

Eller så är dottern rädd för pappan är arg, som hon ju faktiskt säger. Pappan är dessutom dömd för våldtäkt på en minderårig. Hade över min döda kropp låtit min dotter vara ensam med honom.
  • Voodoodoll
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-08 19:23:54 följande:

Mjo det har slagit mig i tankarna länge men enligt socialen så har han lika stor rätt till henne. Men BVC har gjort en anmälan så hoppas de får upp ögonen nu :/

Bra! Även du kan starta en vårdnadstvist, utan BVC.
  • Oliviasmamma10

Har försökt vara positiv på alla vis och hon har som sagt tyckt det vart bra förut. Kan va något hon blivit rädd för. Men vi ska iaf ha möte med BVC och socialen så får vi hoppas att det blir så bra som det kan bli :)

• Kravmärkt
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-08 19:58:47 följande:

Har försökt vara positiv på alla vis och hon har som sagt tyckt det vart bra förut. Kan va något hon blivit rädd för. Men vi ska iaf ha möte med BVC och socialen så får vi hoppas att det blir så bra som det kan bli :)

Låter som det allra bästa att göra nu! Jag själv tyckte det var jobbigt att vara hos pappa som liten och så fort jag blev stor nog att välja själv, så slutade jag åka dit. Min mamma har många gånger ångrat så här i efterhand att hon skickade mig trots att jag inte ville. Hon var ung och det var på tapeten att båda föräldrarna var mycket viktiga då, så hon trodde hon gjorde mig en tjänst.

Så. Lyssna till din dotter och prata med BVC och bup så kommer du nog fatta det beslut som är bäst för din dotter och ingen annan.
  • Oliviasmamma10

Jo, hon antyder redan nu att jag sviker henne. Så ska ta tag i detta och se vad som kan vara fel och lyssna på vad hon vill.

• PadimeP
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-08 20:59:23 följande:

Jo, hon antyder redan nu att jag sviker henne. Så ska ta tag i detta och se vad som kan vara fel och lyssna på vad hon vill.

Litar du på pappan? Jag hade litat på mina egna känslor och på min dotter. Om du som mamma hade ansett dottern vara i fara hade du gjort något för längesen tänker jag?
Svar på tråden hysterisk när hon ska till pappa.