• Fino

Skrikig 1 åring vid läggning!

Min 1,5 åring är likadan just nu. Från att ha somnat själv inom tio minuter i sin egen säng till ett litet skrikmonster.

Min lösning: Låta henne somna bredvid mig eller pappan. Hon blir lugn då så antagligen behöver hon tryggheten.

Min 4,5 åring var likadan i perioder. Men med lite extra närhet när hon behövt sover hon nu hela natten sedan en lång tid tillbaka.

• Fino

Kan tillägga att den äldre sover i egen säng på eget rum.

• Fino
    Hmathilda skrev 2014-11-11 14:25:10 följande:

Har provat med att ha henne i mellan oss men de funkar inte alls, hon har aldrig sovit imellan oss innan utan alltid i sin säng

Vad jobbigt, man blir lite rådvill när inget fungerar.

Har ni provat att bulla upp med lite kuddar i sängen så att ni kan halvligga en stund med henne i famnen? Kanske sjunga lite också.

Med min äldsta gjorde jag misstaget att bära omkring på henne tills hon somnade. Det blir väldigt jobbigt i längden. Så jag har undvikit det med vår yngsta.
  • Fino
    Mullan skrev 2014-11-12 23:15:27 följande:

Kanske bara en av alla faser dom går igenom. Om hon känner sig tryggare med att sova hos er så låt henne göra det. Jag lovar att hon inte kommer att göra det till hon fyller 18;)

Håller med. Min äldsta dotter sov jämnt i vår säng, det var aldrig några problem när hon började sova i sin egen säng vid 2,5 år :)

Hon hade nog kunnat börjat tidigare med egen, men det var ju så mysigt, haha
Svar på tråden Skrikig 1 åring vid läggning!