Inlägg från: Hmathilda |Visa alla inlägg
  • Hmathilda

Skrikig 1 åring vid läggning!

Dom senaste dagarna har våran dotter gallskrikigt när hon ska sova.

Förut har vi bara lagt henne i sin säng gett henne nappen och snutten och satt på hennes musik som hon haft i flera månader samt släckt ner allt och stängt dörren så har hon somnat.

Spelar ingen roll om de är för natten eller på dagen hon ska sova, våran dotter är utbytt känns de som. Så fort man lägger ned henne skriker hon allt vad hon kan och kippar nästan efter andan för att hon skriker så mkt. Inatt tog de 5h innan hon somnade. Hon har inge ont eller nått sånt för hon är som vanlig när man tar upp henne.

Nån mer som har det lika? Tips?

• Svar på tråden Skrikig 1 åring vid läggning!
  • Hmathilda
    Mullan skrev 2014-11-11 09:03:50 följande:

Så var min dotter när hon hade hörselgångsinflammation. Det blir värre för öronen när man ligger ner för trycket ökar då. Min dotter var som vanligt förutom när hon skulle ligga ner.

Ingen öroninflammation och inga tänder på g heller
  • Hmathilda

Har provat med att ha henne i mellan oss men de funkar inte alls, hon har aldrig sovit imellan oss innan utan alltid i sin säng

• Hmathilda

Ja ingen inflammation.

Igår sov hon 1h själv i sin säng, men efter 1h vaknade hon och började gallskrika och kunde inte somna om, till slut fick hon komma och sova imellan oss och där sov hon hela natten, men vill helst inte göra det till en vana när hon sovit så bra i sin egna säng

• Hmathilda
    missnea skrev 2014-11-12 23:45:40 följande:

Även om det inte är öroninflammation så kan det va sån där hörselgångainflammation.. Inte säker på vad det heter.. Men det ser dem bara med en speciell apparat som mäter trycket...

Det hade min dotter.. Kollade dem med en apparat?

Nej dom kollade inte så avancerat när jag berättade att hon bara gnäller i sin säng.

Hon är nog i en separationsfas.

Inatt sov hon 2h i sin egna säng och sen började skrikandet igen, försökte 1h med att få henne och sova men hon gallskrek bara så hon fick sova imellan oss. Hoppas de går över snart då varken vi eller hon sover bra tillsammans
  • Hmathilda

Hon är bara inne i en separationsfas, funderar på att låta henne sova 1 gång om dagen ist för 2, så kanske hon blir lättare att lägga, vad tror ni?

Annars sover hon 1h på fm och 1h på em men på em blir hon bara skrikig när man ska lägga henne

• Hmathilda

Ja nu har hon sovit en gång på dagen i två dagar men de är fortfarande krångligt vid läggningen för kvällen. Skriker ett tag och man lär vagga henne till sömn. Samt att hon vaknar flera gånger och man lär göra om samma process ett tag innan hon sover resten av natten. Det dryga är också att man lär vara knäpptyst efter hon lagt sig det har man aldrig behövt vara förut

Svar på tråden Skrikig 1 åring vid läggning!