Söker råd ang lämning på fsk
Idag fick maken vända för förskolan ringde ang vår 4,5 åring, som var arg, slogs och betedde sig helt i motsats till vad han brukar. För en dryg månad sen började han och lillebror en ny förskola (första för lillebror som är två) pga flytt och inskolningen gick toppen och varade i två veckor. Lämningarna har gått bra, lilla killen har varit lite ledsen men inte gråtit eller klängt fast.
I natt hade stora killen en mardröm om att vi skulle på picknick med ett tåg som åkte ifrån oss. Han var riktigt ledsen, men somnade tillslut om. I morse var det inget och han ville till skolan och var glad. Maken körde dit dom, kramades, pussade och sa hej då. Då vägrar stora killen släppa honom och skriker och slåss och gråter. Det är bara en i personalen där och ingen är utbildad förskolelärare, men hon hjälper inte till, försöker inte locka med honom, utan går därifrån. Min man får tillslut ropa på henne så hon kommer och hjälper till. Sätter sig i soffan med honom och lugnar ner honom. Lilla killen börjar också bli lite ledsen när storebror är arg och ledsen. Tillslut åker maken, men 10 min senare ringer hon och ber honom hämta honom då han inte lugnat ner sig.
Vi har ingen erfarenhet av jobbiga lämningar och både gubben och jag vet inte riktigt hur vi ska göra.
Kan allt vara förknippat med hans mardröm?
Jag är hemma sjukskriven, så de kan vara hemma med mig idag, men han vill gå i skolan och vill dit i morgon. Vi har dom på skolan drygt 23 timmar så jag får en chans till vila efter en tuff period av värk.
Sker det något speciellt i utvecklingen runt 4,5 annars?
Är det någon som något tips till oss.