Inlägg från: Anonym (Svårt beslut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt beslut)

Ågren inför kommande abort...

Hej.

Jag är i en liknande situation.

Har tre fina friska barn, hund, villa..... Men tyvärr inget fast jobb.

Min sambo vill inte ha fler barn.

Jag har i flera år kännt att jag vill ha fler barn.

Nu är jag gravid, men kan inte behålla av många olika skäl.....

Påbörjade en medicinsk abort igår, imorgon ska jag avsluta den.

Jobbigt är det, gråter titt som tätt.

Men nån stans måste man tänka på de man har och vara glad för det.

De här kanske va det ända rätta!?

Har du bokat tid för abort?

• Anonym (Svårt beslut)

Håller alla tummar och tår för dig och hoppas allt kommer gå bra!

Känner som du, men är ju redan mitt i processen och har ingen återvändo....

Imorgon bitti ska jag ta dom sista tabletterna ????

Hoppas på ett snabbt och smärtfritt avslut på den här rent ut sagt helvetes resan!

• Anonym (Svårt beslut)

Jag tog första tabletten igår efter 2 timmars kontroller, tester och samtal hos barnmorska.

Fick med mig resten av tabletterna och smärtstillande hem med ett schema på hur och när jag ska ta tabletterna. Dom kommer oxå ringa mig imorgon och kolla hur allt går...

Min sambo kommer ta hand om hämtning och lämning av barn imorgon. Han har oxå tagit ledigt imorgon så att jag inte behöver vara själv.

• Anonym (Svårt beslut)

Självklart känns det jätte jobbigt! Inget jag önskar någon annan.

Jag har ju länge längtat efter ett barn till.... Så det känns ju extra jobbigt att jag råkade bli gravid just nu när det verkligen inte passar, den värsta tänkbara tidpunkten!

Efter jag tog första pillret kände jag först en lättnadskänsla, att det va på g och att det inte fanns nån återvändo. Men efter några timmar började allt komma ikapp, jag kände mig som värdens sämsta människa, hatar mig själv för att jag satt mig i den här situationen och för att jag väljer abort! Gråter till och från....

Är lite orolig inför morgondagen, hade nog inte varit det om jag inte dum som jag är har suttit och googlat på abort hela dagen (de du måste man kan göra) ! Idiotiskt!

Hoppas att det går fort och att jag snart kan glömma att det nånsin hänt!

Uppdaterar gärna hur det går, känns bra för mig att få skriva av mig lite i paniken, och kan jag kanske hjälpa nån på köpet så är ju det bara bra!

Ska be sambon att köpa lite filmer som man kan titta på imorgon för att fördriva tiden och kanske få den att gå fortare! Har oxå förberett med vetekuddar som tydligen ska vara jätte bra!

• Anonym (Svårt beslut)

Jag tror att det är jobbigare psykiskt än fysiskt.... (De vet jag nog svaret på om 24h tyvärr)

• Anonym (Svårt beslut)

Absolut!

Jag kommer ta mina sista tabletter efter frukost vid 7.30 tiden tänkte jag (när barnen gått till skolan). Efter det ska jag ligga still i en timma innan jag börjar röra på mig. Efter några timmar ska det ju sätta igång ????

Bra att du får träffa nån att prata med.... Kan behövas ibland!

Lycka till imorgon!

Försök att inte tänka så mycket på det nu, ta ett varmt bad å läs en bok eller nått!

• Anonym (Svårt beslut)

Förstår precis hur du känner. Inge vidare känsla man har i kroppen vid sånt här skit!

Jag har tagit dom sista tabletterna för 2 timmar sen.... Men har inte hänt nått än.

Vankar av och an här hemma! Vill att de ska vara över NU!

• Anonym (Svårt beslut)

Verkar ta tid de här ????. Händer inget....

Hur går det för dig? Pratat med kurator än?

Hoppas du har en sambo som stöttar dig i det här.

Kram på dig vännen!

• Anonym (Svårt beslut)

Jag var i vecka 5 bara. Men de känns som att de borde hända nått snart?! Konstigt!

Men dom kommer ju ringa mig från sjukhuset snart..... Har ju 2 tabletter i reserv som jag säkert får ta då..... Dom skickade med två extra som man kan ta om det inte kommer igång !

• Anonym (Svårt beslut)

Nu har det börjat blöda, känns som mensvärk bara.... Men jag fryser, skakar som ett asplöv!

Kollar på film med sambon..., barnen hämtas nog sent idag, runt 16 tiden tror jag.

Hoppas det inte blir värre än så här! Tog 2 alvedon och 2 dikloflenak som jag fick av bm.

• Anonym (Svårt beslut)

Va inte så hemskt som jag trodde.... Kändes/känns som mensvärk precis.... Blöder som dag tre på mensen... Men med lite klumpar såklart ????

De svåra är helt klart den psykiska biten......

• Anonym (Svårt beslut)

Nej, kände inget efter första. Fick ta 4 vaginalt och svälja två idag innan det drog igång.

Vanliga nattbindor räckte för mig, men fick byta nån gång i timman när det va som värst.

• Anonym (Svårt beslut)

Idag har jag haft som vid vanlig mens, lite ont i rygg och mage.... Och blöder som vanligt vid mitten av mensen.

Men de jobbiga e att jag hatar mig själv för de jag gjorde ????

Jag har idag träffat flera kompisar när jag va i stan, å så klart har dom små barn.... Den ena tjejen sa att det snart borde vara dax för mig att skaffa en till ????

När ska du ta dom sista? Imorgon hemma eller på sjukhuset?

Lider med dig, hoppas de går bra för dig! Kram

• Anonym (Svårt beslut)

Hur går det för dig vännen? Tänker på dig och håller tummarna för att det ska gå bra för dig.

Styrkekramar till dig!

• Anonym (Svårt beslut)

Åh va skönt att höra ????

Jag försöker glömma det som hänt, men varje kväll jag ska sova så kommer alla tankar, har knappt sovit på två nätter.... Gråter oavbrutet. Inatt låg jag på soffan nästan hela natten och grät ????

Hoppas det går över nu när man börjar jobba igen.... Va hemma hela förra veckan!

• Anonym (Svårt beslut)

Hej.... Förlåt att jag 'försvann' .... Har försökt att jobba så mycket som möjligt för att glömma allt som hänt!

Tyvärr funkar det inte så bra ????

Mår skit dåligt över allt som hänt, min sambo verkar inte alls bry sig ngt.

Känner att jag tappat hela livsglädjen, orkar och vill inget längre....

ALDRIG mer tänker jag göra en abort!!! Mitt största misstag här i livet!

Åh vad jobbigt för dig TS..... Hoppas de går bra nu då..... Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Ågren inför kommande abort...