• Yonndax

julen är en ångestladdad period

Det är när jag läser sådana här inlägg som jag önskar att det fanns en rikstäckande organisation som man kunde skänka till och där man visste att det kom till de som behövde det. Har i omgångar rensat ut flera flyttkartonger med kläder tex inför en flytt och det var svårt att hitta föreningar som verkade vilja ta emot dem. Kläderna var hela och rena men kanske inte de modernaste ( vissa oanvända men kanske 5 år gamla) i vissa fall. Men för många dög det inte. I vissa fal försökte vi i 3 veckor utan att få kontakt med föreningen och de hörde aldrig av sig tillbaka. Vi ville bla skänka täckkläder till hemlösa så de slapp frysa men organisationen som hade hand om det blev sura när vi ringde för det var mitt i ett möte (vi ringde när de hade telefontid) Vi gav dem till en annan hjälporganisation men de tar fortfarande bara omhand sådant det kan sälja och tjäna lite pengar på. I år har jag sett att de har startat en julklappsinsammling för behövande dit man kan skänka julklappar. Kan ju vara nått att kolla upp.

Svar på tråden julen är en ångestladdad period