Blev du någonsin slagen som barn?
Jag är några år yngre än dig. Fick stryk av min pappa regelbundet men inte ofta under min barndom. Av min mamma fick jag en örfil i tonåren men annars var hon lugn.
Jag är några år yngre än dig. Fick stryk av min pappa regelbundet men inte ofta under min barndom. Av min mamma fick jag en örfil i tonåren men annars var hon lugn.
Jag fick smisk några gånger under min uppväxt, förtjänade varenda en av dom.
Sen var lärarna i skolan inte bundna av en massa styrdokument eller annat trams man bakbinder pedagoger med idag och kunde sätta störmoment på plats, där fick man snabbt lära sig hur man skulle och inte skulle bete sig i skolan.
Har aldrig blivit slagen, luggad, knuffad eller något. Blev någon gång ivägburen till mitt rum när det bara var skrik och tjafs, men inget annat. Skulle aldrig slå mina egna barn heller.
Född 85
Fick smisk av mamma någon gång.
Vad jag kan minnas nu, två gånger. En minns jag jätte starkt. Va kanske fem år.
Nu när jag har egna barn kan jag inte förstå hur hon kunde göra det, så som jag slingrade mig skrek och grät. Hur arg jag än kan vara så skulle jag aldrig kunna slå dom!
Pappa har jag aldrig fått det av, han fick inte det som barn heller men det fick mamma. Kanske har något samband.
Sambon har med fått det, han fick för han klippte sönder ett par byxor för han ville använda sina nya!