Inlägg från: Anonym (Jdh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jdh)

39 år, barnlös, göra abort?

Du kommer få det tufft i några år som ensamstående, men vem säger att du kommer att vara det resten av livet?

Min väninna hamnade i en liknande situation, fyllde femtio år i oktober och ångrar sig grundligt. Hon har i alla fall under dessa år inte haft en beständig partner och nu om någonsin känner hon sig väldigt ensam. Nu hade hon åtminstone haft en sjuttonårig son eller dotter.

Sedan är min personliga åsikt att abortlagstiftningen är alldeles för liberal med tanke på var gränsen går mellan liv och död.

Det är inte min sak att bestämma över sitt liv och ditt beslut då du följer de riktlinjer som satts upp. Du begår inget brott men jag måste säga att jag mår riktigt illa när vuxna kvinnor avbryter livet i livmodern.

Lite rått sagt: kör man bil kan man krocka och skada sig även med säkerhetsbältet på. Likväl kan man bli gravid trots skydd när man knullar.

Jag är ingen rabiat, religiös morsa. Men du måste också förstå att genom att starta en tråd av detta slag så smärtar det rätt djupt i hjärtat på många föräldrar. Det heter ju, trots allt, Familjeliv.

Sköt om dig.

• Anonym (Jdh)
    Anonym (Rådvill och sorgsen) skrev 2014-11-27 22:43:44 följande:

Om någon tar illa vid sig var det inte min mening. Jag kan inte ta hänsyn till om någon förälder tycker denna tråd är smärtsam. Jag postar i abort-delen i "känsliga rummet". Abort är smärtsamt. Både om man är förälder och framförallt den som står inför beslutet. Har man väldigt svårt för aborter som förälder kanske den här delen av forumet inte är bra att besöka?

Familjeliv är bara namnet på forumet.

Självklart är det så, men man ska heller inte bli förvånad över att det hugger i hjärtetrakten på andra. Du har rätt, men jag tycker att abortfrågor kunde diskuteras på andra forum och inte i ett forum som heter just Familjeliv, men det är en helt annan fråga och även helt OT här.
  • Anonym (Jdh)
    Anonym (mor) skrev 2014-11-28 15:43:36 följande:

?? Ja för att jag tror att det blir precis så. TS "avslöjar" att hon väljer att föda sitt barn och det blir åååååh och aaaah och kramiz och styrkekramar etc etc etc. Jag kan ha fel men vi får ju se det när TS uppdaterar. Ta inte vid dig så..........för du är väl inte TS? 

Kanske blir det så, men förringa inte folks reaktioner.
  • Anonym (Jdh)

Lycka till! Jag önskar er båda allt gott!

• Anonym (Jdh)
    Centurione skrev 2014-12-02 17:47:04 följande:

Nu blev jag glad, TS! Ditt liv kommer att bli så mycket rikare livet ut. Tänk om du hade blivit en barnlös, bitter och ensam medelålders kvinna om några år, när allt hopp om en ny graviditet hade varit slut! 

Fy så förmätet att skriva så. Skäms på dig.
Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?