Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

39 år, barnlös, göra abort?

Jag hoppas verkligen du bestämmer dig för att behålla ditt barn. Har bara läst TS, men det är inte ditt eller barnets fel att ditt ex valt att gå vidare. Ni har uppenbarligen haft sex oskyddat, så en möjlig graviditet var bådas val som ni jobbade aktivt mot så att säga. 

Du är 39 år och bor i ett av världens barnvänligaste länder, självklart kommer du fixa detta.

Ta den här chansen, för den kanske inte kommer tillbaka!

• Mrs Moneybags
    Anonym (mor) skrev 2014-11-28 15:56:07 följande:

men tänk på hur det blir om du blir sjuk.......! Vem avlastar dig TS när nu är helt däckad av feber t ex? 

Tror du verkligen att det är helt omöjligt att uppfostra ett barn ensam?

Det finns tusentals mammor (ja, det är mest mammor) som har hand om sina barn själva, även när de är sjuka eller trötta. 

Däremot verkar det inte som om TS vill behålla barnet och det är en helt annan sak. Det är helt och hållet upp till henne...
  • Mrs Moneybags

Vänta här nu. TS är i vecka 17????? Förstår inte hur jag kunde missa det.

Okej, då tycker jag personligen inte att det är någon diskussion. Barnet är ju i princip färdigbakat, så det är bara att se fram emot att bli mamma.

Det är i mina ögon alldeles för sent för en abort.

Det tar ju ofta ett par veckor att ens få tid att göra en abort, ska du då föda ut detta foster om flera veckors tid? Näää...det tycker jag är fel.

Jag vet att vi har fri abort längre än så, men det känns inte bra att någon som är så pass vuxen ska göra en så sen abort. 

Stena mig gärna om ni vill, men det är min åsikt.

Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?