Inlägg från: Lovebug |Visa alla inlägg
  • Lovebug

39 år, barnlös, göra abort?

Men TS det låter som att du redan har bestämt dig, du vill inte göra abort! Om du försökt flera gånger men ändå inte klarar av det, varför försöker du fortfarande? Har du inte klarat det nu så kommer du antagligen inte klara det, och om du skulle ta tabletterna (eller hur det nu går till när man gör så sen abort) hur tror du att du skulle må psykiskt efteråt? Det är ju uppenbart att du inte vill göra en abort men ändå försöker tvinga dig till det eftersom killen inte vill bli pappa. 

Tråkigt för honom. Jag tycker överlag att man ska vara överens om man skaffar barn men det går inte alltid och då är det kvinnan som måste få välja. Allt annat vore fel (oavsett vad en del galna människor säger här på FL). 

Jag förstår att det känns jäkligt jobbigt just nu men jag tror att du egentligen vet vad du vill, eller hur? Det mesta löser sig faktiskt efterhand, och jag tror nog du kommer att bli en bra mamma. Det kanske bli lite knaprare ekonomiskt och det kanske inte finns en pappa närvarande, men vet du vad....barn har överlevt värre saker än det? Bara det finns en som kämpar för barnet och älskar den så är det mer än många barn har här i världen. :)

Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?