Inlägg från: Anonym (Min kusin.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min kusin.)

39 år, barnlös, göra abort?

Min kusin har haft ett tufft liv, hon har haft diverse missbruk och åkt in och ut ur finkan ett par gånger. Ingen utbildning, inget jobb. Det såg riktigt svart ut tyvärr.

Så en dag bestämde hon sig för att "Jag vill inte leva såhär" så hon sökte hjälp för sitt missbruk och hamnade på ett hem. Där upptäckte hon att hon var gravid.

Pappan skulle inte vara med i bilden så hon insåg att hon skulle bli ensamstående.
    Hon var orolig, precis som du. Men abort var inget alternativ, hon var redan i vecka 12 när hon upptäckte (så inte riktigt lika länge som du).

Det har gått bra! Hon älskar sin dotter och har lagt upp en plan hur framtiden ska se ut, hon ska börja studera när barnet är 1 år. Sen börja jobba efter det och skaffa större boende.
    Vardagen har flutit på bra! hon veckohandlar med sitt barn i vagnen, inga problem:) Det bästa med barnvagn är ju att man kan packa i den och slipper bära he he. Kläder köps mycket begagnat, leksaker lika så. Barn kräver inte så mycket de första åren. Hon har aldrig (så vitt jag vet iaf) ångrat sitt beslut och säger att det är det bästa som hänt henne. Hon var rädd ett tag att hon aldrig skulle få barn eftersom hon inte hade något förhållande och började komma upp i åldern (32).

Det finns mycket hjälp att få i samhället om man behöver (Min mamma hade fosterfamilj var 3:e helg för mig och min bror när vi var små, hon var ensamstående utan någon hjälp från släkt och vänner).

Om jag var i dina skor hade jag behållit, men nu är ju inte du jag och du bestämmer över ditt liv:) Men tänk noga, gör du abort nu så blir du troligtvis barnlös i resten av ditt liv. Utbildning osv går att flytta på, men den biologiska klockan går inte!

Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?