39 år, barnlös, göra abort?
Du kommer få det tufft i några år som ensamstående, men vem säger att du kommer att vara det resten av livet?
Min väninna hamnade i en liknande situation, fyllde femtio år i oktober och ångrar sig grundligt. Hon har i alla fall under dessa år inte haft en beständig partner och nu om någonsin känner hon sig väldigt ensam. Nu hade hon åtminstone haft en sjuttonårig son eller dotter.
Sedan är min personliga åsikt att abortlagstiftningen är alldeles för liberal med tanke på var gränsen går mellan liv och död.
Det är inte min sak att bestämma över sitt liv och ditt beslut då du följer de riktlinjer som satts upp. Du begår inget brott men jag måste säga att jag mår riktigt illa när vuxna kvinnor avbryter livet i livmodern.
Lite rått sagt: kör man bil kan man krocka och skada sig även med säkerhetsbältet på. Likväl kan man bli gravid trots skydd när man knullar.
Jag är ingen rabiat, religiös morsa. Men du måste också förstå att genom att starta en tråd av detta slag så smärtar det rätt djupt i hjärtat på många föräldrar. Det heter ju, trots allt, Familjeliv.
Sköt om dig.