39 år, barnlös, göra abort?
Nu har jag inte tid att läsa igenom alla inlägg utan har bara läst trådstarten. Jag var måttligt intresserad av barn innan jag skaffade barn själv. Men när jag väl hade fått min dotter så är det faktiskt en av de mest fantastiska sakerna som hänt i mitt liv. Jag älskar att gå på Universeum och Slottskogen, och köpa små gulliga mjukdjur till henne...och åka i barnbackarna och lära henne rida, och pyssla och allt annat. För henne är jag det viktigaste som finns och skulle något hända henne vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag är övertygad om att förutsatt att man lever ett liv så att man klarar av att ta hand om barnet så är det ett beslut man aldrig ångrar.
Och som någon sa, även om du är ensamstående just nu så kan ju det ändras. nu lever jag och min dotter tillsammans med min man och hans två barn sedan tidigare.
Vad gäller barnets far så är det väl hans ansvar att se till att skydda sig om han absolut inte vill ha barn. Det skulle jag inte ha dåligt samvete för (förutsatt att du inte lurat honom).