Inlägg från: Loriyana |Visa alla inlägg
  • Loriyana

39 år, barnlös, göra abort?

Är så himla TRÖTT på hur vi kvinnor skadar oss själva för männens skull! Och i detta fallet så är han inte direkt oskyldig! OK att han är ung...men är han så pass ung att han inte fattar att sex kan leda till graviditet?

Han har INGEN RÄTT I VÄRLDEN att försöka ge dig dåligt samvete. Däremot borde DU vara rasande på honom för att han inte ställer upp för dig på det sättet du och erat barn behöver! Han borde skämmas och personligen tycker jag att DU borde bryta kontakten helt med HONOM. 

• Loriyana
    Anonym (mor) skrev 2014-11-28 13:18:50 följande:
    Eller så inte. När man är 39 år så ökar risken för att barnet har ngn skada. Har TS gjort några tester på fostret? Själv valde jag att göra ett fostervattensprov när jag var 37 år och väntade mitt andra barn. Att få ett barn som har downs eller ett handikapp när man är ensam och äldre är ju en extra belastning som man inte ska bortse ifrån. (mitt barn var friskt)
    Och? Är barn med Downs eller med handikapp mindre värda? Uppenbarligen enligt dig...vilket jag tycker är ett sjukt sätt att tänka.

Dessutom så ser du uppenbarligen ner på TS. Du säger att hon inte är stark nog att ta hand om ett barn som kanske har något slags funktionshinder. Du borde skämmas!
  • Loriyana
    Anonym (Rådvill och sorgsen) skrev 2014-11-27 22:05:57 följande:

Ni som ber mig behålla och berättar om hur underbart allt är  - är ni ensamstående? Utan möjlighet till avlastning? Utan någon som delar erat barns framsteg? Utan närmre familj och släkt kring er?

Är det lika underbart när det bara är jag och barnet jämt? Och vänner ibland och kanske någon enstaka släkting några gånger per år?

Är inte en dömande eller kall fråga, utan bara ärligt funderande. Jag hade också tyckt det vore underbart om jag inte vore just ensam :(

Jag är ensamstående på heltid. Jag valde att vara OSJÄLVISK och ge upp allt för att ta hand om barnet jag själv varit med om att skapa. Det var tufft...jävligt tufft. Och jag fick möta många fördomar, såsom alla andra ensamstående mammor får göra. MEN jag kämpade på, övertygad om att jag gjorde det bästa för barnet...för barnet vill leva, barnet vill bli älskad. Jag levde efter mottot "fake it until you make it" och efter några års kämpande så började saker och ting ordna upp sig. Nu har jag fast anställnng ett fint hem, och viktigast av allt...minunderbara dotter och jag är hur tajta som helst och jag kan inte tänka mig livet utan henne. Jag tackar Gud varje dag för att jag var stark nog att GÖRA DET BÄSTA FÖR BARNET och inte enbart tänka på min och pappans bekvämlighet.

Abort är ALDRIG i barnets bästa intresse och den enda anledningen till att föräldrar som du påstår det är så att ni kan leva med skulden av att döda en person som verkligen VILL leva.

Men dömmer dig inte, vet själv hur svårt det är att vara ensamstående förälder, så skulle inte klandra dig om du gjorde abort för DIN skull. Men kom inte och påstå att det är i barnets intresse för det är ren och skär lögn, något som jag misstänker att du redan vet.
  • Loriyana
    Anonym (Rådvill och sorgsen) skrev 2015-10-07 14:40:58 följande:
    Hej, många månader senare, men kikade in och tänkte berätta att allt gått bra :)

Alldeles helt fantastiskt bra faktiskt!
    Samtidigt som jag skriver detta sitter jag och leker tittut med en underbar, snäll och glad liten son som är det bästa som hänt mig - oss.

Oss - då pappan efter total frånvaro kontaktade mig efter förlossningen. Han träffade sin son dagen efter jag kom hem från bb, och har helt tagit honom till sitt hjärta och är en stolt och närvarande far. Det känns helt otroligt och trots en väldigt snabb omställning för mig, nyförlöst och allt, så är jag så lycklig idag.

Förutom det nätverk med släkt, vänner och faddrar jag byggt upp så har han alltså fått sin biologiska far och farföräldrar som älskar honom, samt all övrig släkt och vänner från pappan.

Ibland sker helt fantastiska saker i livet och jag är inte längre rådvill och sorgsen. :)
    ....hoppas den där älskvärda och underbara lilla killen aldrig någonsin för veta hur nära du var att döda honom.

Grattis till ett bra beslut.
Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?