39 år, barnlös, göra abort?
Om "Typ" en vecka så får inte TS välja själv längre utan det blir socialstyrelsen som får avgöra och det kan ju bli en lättnad för henne kanske?
Om "Typ" en vecka så får inte TS välja själv längre utan det blir socialstyrelsen som får avgöra och det kan ju bli en lättnad för henne kanske?
OT , OT, OT (?) men som av en händelse så lyssnade jag på Tendens i P1 på poddradion idag och det handlade om fosterdiagnostik. Bl a så berättar en blivande mamma om hur det var att vid UL i vecka 17 få veta att det väntade barnets ryggrad var helt av. Den värsta formen av ryggmärgsbråck som läkarna sett. Flera läkare var inblandade. Kvinnan bestämde sig för abort men det visade sig att hon skulle få vänta i tio dagar pga köer på Stockholms sjukhus. Hon bröt ihop och en läkare lyckades ordna så att hon bara!!! behövde vänta i en vecka..................................!!! Hon beskrev sin ångest och sin förtvivlan och då kom jag att tänka på denna tråd. Så olika det kan vara.
TS, man ångrar aldrig ett barn. Att få vara förälder är något som man inte kan beskriva, det måste upplevas, en sådan kärlek som det innebär är något som man inte ens kan tänka sig om man inte upplevt den själv. Många som inte har barn tror sig kunna förstå, men det är omöjligt. Vid din ålder skulle jag behålla, tveklöst. Annars kommer du säkerligen sitta där med ditt stabila jobb och hem, avslutad examen och allt ordnat och ångra dig. För det går, bara man vill.
Bästa TS, följ ditt eget hjärta och sk*t fullständigt! i vad omgivningen (inkl familjelivsfolket) tycker!
Tro mig, praktiska detaljer som pengar, barnvakt etc, de ordnar sig alltid.
Vad vill du? Vill du bli mamma? Vill du ha detta barn?
Bara du kan göra valet. Bara du har den rätten. Så lyssna till dig själv och ingen annan.
Stor kram!
/ 3barnspappan
Att jag frågar mycket om praktiska saker är just för att jag tänkt mycket på detta och det är en stor anledning till att mår dåligt över situationen. Jag är mycket imponerad av alla ni ensamstående, tillochmed utomlands, som klarar av det men jag vet ärligt talat inte om just JAG kommer göra det.
Jag önskar jag kunde behålla men jag kan känna att det går bara inte... att få höra av andra hur de faktiskt löser problemen gör att jag ibland får lite hopp att det skulle kunna gå. Men det hoppet känns så litet så litet :(