Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

39 år, barnlös, göra abort?

(Något säger mig att det blir snyft och kram och men guuuuuuuud så fint när TS avslöjar att hon väljer att föda sitt barn) suprise? (nä inte ett dugg)

• Anonym (mor)
    Anonym (min åsikt) skrev 2014-11-28 15:39:32 följande:
    Vad är ditt problem? Varför skriver du sådana här inlägg?
    ?? Ja för att jag tror att det blir precis så. TS "avslöjar" att hon väljer att föda sitt barn och det blir åååååh och aaaah och kramiz och styrkekramar etc etc etc. Jag kan ha fel men vi får ju se det när TS uppdaterar. Ta inte vid dig så..........för du är väl inte TS? 
  • Anonym (mor)
    Anonym (Rådvill och sorgsen) skrev 2014-11-28 15:44:51 följande:
    Jag vill inte riskera ett liv i beroendeställning och svårigheter för barnet och mig med fattigdom, försörjningsstöd (det är väl massor med osäkerhet och jobb för att få det) socialkontakt för stödfamiljer osv. Jag behöver inte vara rik men har ingen stabil grund att stå på här, allt känns fruktansvärt osäkert och som ni vet har jag inget för en "det ordnar sig"-attityd. För det är inte alltid det gör det.
    Och jag känner att sättet att lösa det är möjligheter till avlastning så jag KAN göra något åt det - dvs studera klart och jobba, både under studietiden (har inte CSN), och sen såklart efter. Om pappan inte är villig att ta en del av ansvaret ser det för mig jättesvårt ut att klara av detta.
    Med all respekt TS eftersom detta är känsliga rummet, men är du verkligen 39!!! år?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Jdh) skrev 2014-11-28 15:46:40 följande:
    Kanske blir det så, men förringa inte folks reaktioner.
    Inte alls. Jag vara förutsäger dem. 
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2014-11-28 15:49:46 följande:
    Inte alls. Jag vara förutsäger dem. 
    *bara
  • Anonym (mor)

men tänk på hur det blir om du blir sjuk.......! Vem avlastar dig TS när nu är helt däckad av feber t ex? 

• Anonym (mor)
    Anonym (Rådvill och sorgsen) skrev 2014-11-28 15:56:51 följande:
    Tack, du sätter ord på det jag inte förstår själv. Precis såhär är det.  Att behålla verkar inte "vettigt" för mig. Och vet inte om det kommer kännas vettigt nånsin... med alla funderingar börjar jag undra varför nån överhuvudtaget vill bli förälder. Jag har svårt/tillåter mig inte se det positiva som kan komma ur det utan ser bara svårigheterna.
    Så då har du bestämt dig?.............................................eller?
  • Anonym (mor)
    Mrs Moneybags skrev 2014-11-28 16:02:48 följande:
    Tror du verkligen att det är helt omöjligt att uppfostra ett barn ensam?

Det finns tusentals mammor (ja, det är mest mammor) som har hand om sina barn själva, även när de är sjuka eller trötta. 

Däremot verkar det inte som om TS vill behålla barnet och det är en helt annan sak. Det är helt och hållet upp till henne...
    Jag tror ingenting. Du har helt rätt i att TS väljer och avgör helt och hållet själv vad gäller det väntade barnet MEN av ngn outgrundlig anledning så har hon blandat in oss FL-are i processen. Varför? Inte en aning. MEN jag tror att TS kommer att "släppa bomben"........jag behåller barnet och så blir det "folkets jubel"! Kan ha fel men detta är ju FL.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Att tveka) skrev 2014-11-28 16:10:11 följande:
    TS har ju redan bett dig att lugna ned dig - varför ligger du på henne hela tiden då?
    Har du inga egna problem att bry dig i? Grattis i så fall.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Att tveka) skrev 2014-11-28 16:14:03 följande:
    Är det så att det är din rädsla som styr? Innerst inne vill du behålla men du är rädd för ansvaret och allt det för med sig? Tänk på dina långsiktiga mål i livet är mitt råd. Om ett av dina långsiktiga mål har varit att få barn så kanske du inte får fler chanser att uppfylla det målet.
    Mitt råd är att tänka NU och SNABBT så det inte blir Socialstyrelsen som ska avgöra. Blir ju extra jobbigt? Fy så tungt det måste kännas att vara utelämnad till en myndighets tyckande. Jag ryser.
Svar på tråden 39 år, barnlös, göra abort?